کد مطلب: 

182335

جایزه مصطفی (ص) مروج علم در جهان اسلام است

جایزه مصطفی (ص) که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود به احترام نام پیامبر اعظم اسلام و تاکید بسیار ایشان به علم‌آموزی، جایزه به این نام، نام گذاری شد در این خصوص با چهره های ماندگاری از حوزه های مختلف علمی گفت وگو کردیم.
جایزه مصطفی (ص) مروج علم در جهان اسلام است

به گزارش سیتنا، پرفسور شکوه نواب نژاد از چهرهای ماندگار روانشناسی در ایران در خصوص برگزاری جایزه مصطفی (ص)گفت:برگزاری این مراسم و اهدای این جایزه یکی از برنامه های ارزشمندی است که به نام حضرت رسول (ص)متبرک و نام گذاری شده و این امر یکی از موضوعاتی است که برای نخستین بار در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.
این چهره ماندگار افزود:جایزه مصطفی (ص) می تواند به عنوان یک رابط مشترک درمیان جهان اسلام و کسانی که زمان خود را صرف تحقق و علم کرده اند باشد. همچنین این جایزه معرف دانشمندان و پژوهشگران جهان اسلام است. می تواند الگویی برای حضور افراد جدید به عرصه علمی در جوامع اسلامی باشد.
پرفسور نواب نژاد تصریح  کرد: اهدای این جایزه به  بزرگان علمی در جهان اسلام برای همه به خصوص خود من به عنوان یک ایرانی مسلمان بسیار ارزشمند است که بدانم در حوزه های مختلف علمی جهان اسلام نخبگان و دانشمندان بسیاری وجود دارد،همچنین ناگفته نماند برگزاری چنین برنامه ای در راستای توسعه علم بسیار ارزشمند و قابل تحسین است.

این جایزه باعث رشدو تعالی فرهنگ  و هنر است
جلیل رسولی یکی دیگر از چهره های ماندگار وهنرمندان نامی کشور درباره جایزه  مصطفی (ص) تاکید کرد:جایزه مصطفی (ص)یک حرکت مثبت و قدمی خیر در راستای تکریم علم و دانش است.
این جایزه باعث می شود که دانشمندان و پژوهشگران بدانند در فعالیت ها و تحقیقات شان ،دیده می شوند و نتیجه این دیده شدن،رشد و تعالی علم ،دانش و فناوری خواهد بود.
وی تصریح کرد: امیدواریم مسئولیتی که بر عهده دست اندرکاران این مجموعه است به خوبی انجام شود وجایزه مصطفی (ص) به دانشمندانی که شایستگی این جایزه را دارد تعلق بگیرد.همچنین باید گفت در جهان اسلام نیاز داریم پیشرفت علمی برای تمام جهان انتشار و انعکاس دهیم و منتخبین این جایزه نمایندگان دانشمندان جهان اسلام هستند.

جایزه ای برای جهت گیری به سمت دستاورهای بزرگ  علمی
علی اکبر موسوی موحدی استاد دانشگاه تهران و از چهره های ماندگار علوم پایه ایران درباره جایزه مصطفی (ص)خاطرنشان کرد: اگر جایزه مصطفی (ص)خوب معرفی شود و بتواند در میان جامعه علمی و پژوهشگران جهان اسلام نفوذ کند،می تواند دانشمندان کشورهای اسلامی را در جایگاه ویژه ای قرار دهد.
این استاد دانشگاه تهران گفت: نقش و جایگاه این جایزه فقط به ارزش مادی آن نیست بلکه جایزه مصطفی (ص) می تواند به لحاظ علمی باعث گردهمایی دانشمندان و پژوهشگران و اتحاد بین آن ها شود و جهت گیری به سوی دستاورهای بزرگ را بین آن ها ایجاد کند.
موسوی موحدی افزود:خلاء وجود چنین برنامه ای در ایران و کشورهای اسلامی احساس می شد و جایزه مصطفی (ص) می تواند هسته های علمی کشورهای اسلامی را جمع کند و باعث رقابت میان کشورها و دانشمندان شود بدون شک این عملکرد جایزه مصطفی (ص) می تواند فرصت های بزرگی در سطح علمی رابه دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-25 13:40

افزودن دیدگاه جدید