کد مطلب: 

182205

همکاری ایران و روسیه در زمینه ماهواره مخابراتی

دکتر واعظی در دیدار با دیمیتری روگازین معاون اول نخست وزیر فدراسیون روسیه، گفت: برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، موجب شد تا اکثر دستگاهها و وزارتخانه های دو کشور، تعامل و همکاری بیشتری بایکدیگر داشته باشند.
همکاری ایران و روسیه در زمینه ماهواره مخابراتی

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی گفت: پس از سه دهه که در روابط ایران و روسیه کار می کنم، در مقطعی نبوده که روابط در ابعاد مختلف، اینگونه با هم پیوند خورده و در حال گسترش باشد.

وی با تشکر از مقامات عالی رتبه فدراسیون روسیه برای تعامل و رایزنی مثبت در مذاکرات 1+5 گفت: مهمترین مسئله و بحران در منطقه موضوع رادیکالیسم و رفتار وحشیانه داعش در خاورمیانه و اروپا است.

واعظی ادامه داد: خوشبختانه ایران و روسیه از مدتها قبل به خطر داعش پی بردند و همسویی، تعامل و همکاری که در رابطه با سوریه با یکدیگر داشته اند، نمونه ای از آن است که این همکاری، تأثیرات بسیار زیادی را در منطقه، برای ایجاد صلح و آرامش، داشته است.

وی به گسترش روابط ایران و روسیه از لحاظ سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد و افزود: هفته گذشته در مسکو کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه برگزار شد و از نظر جمهوری اسلامی ایران، این کمیسیون عالی ترین مرجعی است که در روابط اقتصادی و فرهنگی ایران و روسیه تصمیم گیری می کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در دو روز مذاکره با هیات 60 نفره در مسکو، ابعاد مختلف همکاری بررسی شد و خوشبختانه تفاهم بسیار خوبی میان دو طرف حاکم بود.

وی سه سطح همکاری با روسیه را تشریح کرد و افزود: همکاری یکساله به عنوان کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه، همکاری میان مدت بین  چهارتا پنج سال و همکاری راهبردی و دراز مدت برای 20 سال را، در تصمیمات آینده روابط دو کشور ترسیم کرده ایم.

واعظی اظهار کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که سفر جناب آقای پوتین به ایران ، فصل جدیدی در روابط میان دو کشور باشد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی  ایران وروسیه موجب شد تا اکثر دستگاهها و وزارتخانه های دو کشور، تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

واعظی به توافق خط اعتباری 5 میلیارد دلاری اشاره کرد و گفت: در خط اعتباری 2 میلیارد یورویی نیز با هم به توافق رسیده ایم.

وی ادامه داد: روسیه بازار بسیار بزرگی برای صادرات غیرنفتی است و حدود 19 قلم کالایی که در گذشته صادراتش به روسیه مشکل داشت، با پایین آمدن تعرفه ها، مشکلات آنها برطرف شده است.

واعظی به 30 میلیارد دلار پروژه اشاره کرد و گفت: امیدواریم طی چهار تا پنج سال این پروژه ها در زمینه راه آهن، کشاورزی، برق، حمل و نقل، آب و پتروشیمی به نتیجه برسد.

وی به همکاری در زمینه ساخت ماهواره و پرتاب اشاره کرد و گفت: با گسترش روابط میان دو کشور در زمینه ماهواره مخابراتی و ماهواره سنجش از راه دور با هم همکاری خواهیم داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-19 00:24

افزودن دیدگاه جدید