کد مطلب: 

181729

پهنای باند مطلوب؛ اتوبان حرکت پرشتاب شبکه نسل چهارم

ایجاد پهنای باند مناسب به عنوان اتوبان حرکت پرشتاب شبکه نسل چهارم زمینه ساز برخورداری شهروندان از بسیاری از قابلیت های این فناوری های جدید خواهد بود.
پهنای باند مطلوب؛ اتوبان حرکت پرشتاب شبکه نسل چهارم

به گزارش سیتنا، مهندس جمشید قضاتی، مشاور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در یادداشت ماه شماره نخست ماهنامه نسل چهارم نوشته است: "پهن باند بی سیم (wireless broad band) با مزیت پوشش اینترنت با سرعت بالا در یک منطقه بسیار بزرگ، در اشکال مختلف در خدمت ارتباطات، سامانه LTE در شبکه سیار ایجاد می کند. LTE  و وایمکس با تکنولوژی های نوین اجازه می دهد که چتری گسترده به پهنای تمام مناطق کشوری گسترش و پوشش اینترنت با سرعت بالا را در سرتاسر مناطق در جهت رفاه حال مشترکین و استفاده کنندگان از تکنولوژی و LTE   وشبکه نسل چهارم سیار  فراهم آورد.
علی رغم مباحثی که پیرامون LTE و حتی 5G صورت گرفته است، از منظر آمارهای جهانی، بکارگیری و توسعه LTE هنوز در مراحل اولیه به سر می برد و سیر تکامل آن به پایان نرسیده است.
همان طور که انتظار می رفت بیشتر استفاده کنندگان شبکه LTE درآمریکا و کانادا هستند. LTE در اواخر سال 2014 در 250 منطقه قابل دسترسی بوده وانتظار می رود این عدد تا پایان سال 2016 به 425  بازار و منطقه رشد پیدا کند.
این شاخص نشان دهنده تعهد وعزم اپراتورها وشبکه های مخابراتی سیار در سرتاسر دنیا جهت بکارگیری این فناوری جدید  می باشد. GSM و تکامل از طریق آن GPRS ، EDGE، WCDMA، HSPA  فناوری های مورد نظر اپراتورهای سیار جهان به شمار می آید.
کاربران روز به روز شاهد افزایش حجم داده و همچنین کاهش چشمگیر هزینه های مخابراتی هستند و با این روال انتظار دارند در ازاء پرداخت هزینه کمتر امکانات بیشتری را دریافت کنند. LTE  و 5G با نشان دادن گام های بعدی مبنای ساخت سیستم های مخابراتی سیار آینده را تشکیل می دهند.
سیستم های LTE یا نسل چهارم به عنوان مکمل روند گسترش سرویس های فراتر از تماس های صوتی و به سمت  یک  پکیج  چند سرویسی (multimedia interface)  در نظر گرفته می شوند.
در ساختار جدید این سیستم ها، معماری شبکه، پروتکل های صفحه کنترل، دسترسی و داده های فیزیکی در جهت ارایه خدمات بهتر به مشترکان دچار تحول شگرفی می شوند.
بعد از دهه 1980 بود که سیستم های مخابراتی سیار به عنوان "نسل دوم" معرف بهGSM  بر اساس فناوری دیجیتال به عنوان یک سیستم قدرتمند وسازگارپذیر و قابل قبول برای مدتها مورد استفاده قرار گرفت و در سال‌های اخیر بخش ارتباطات رادیویی اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU-R)  با بنیان گذاری دستورالعمل‌های مبنی بر بکارگیری فناوری‌ها و سرویس‌های خاص از هر کدام از قسمت های طیف رادیویی وارتباط آن با پهنای باند مورد نیاز زمینه سازی بروز تکنولوژی LTE را در دهه اخیر رقم زدند.
8 بند از الزامات مورد نیاز برای قانونمند کردن اجرای LTE  در ژوئن 2005 به تصویب رسید. با اجرای این مفاد، میزان تاخیر برقراری ارتباط و مخابره، افزایش نرخ تبادل داده های کاربر، ارائه سرویس های ممکن، کاهش هزینه ظرفیت ارسال هر بیت با افزایش میزان بازده طیفی، انعطاف پذیری بیشتر استفاده طیف در باندهای جدید، معماری شبکه ساده شده، قابلیت حرکت یکپارچه، بهینه سازی معرف توان باطری برای پایانه سیار از اهداف ایجاد واستقرار نسل چهارم تلفن همراه تعریف شد.
در این راستا و در نهایت، ایجاد پهنای باند مناسب به عنوان اتوبان حرکت پرشتاب شبکه نسل چهارم زمینه ساز برخورداری شهروندان از بسیاری از قابلیت های این فناوری های جدید خواهد بود".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-25 11:47

افزودن دیدگاه جدید