کد مطلب: 

178053

ارائه خدمات جدید توسط جویشگرهای بومی

نشست شورای راهبری جویشگر بومی با حضور رئیس و اعضای این شورا در محل سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.
ارائه خدمات جدید توسط جویشگرهای بومی

به گزارش سیتنا، در این نشست، دکتر علیرضا یاری، مجری طرح جویشگر بومی، گزارشی از مدل مفهومی جویشگر و ارتباط آن با طرح نرم‌افزار، عملکرد بودجه‌ای طرح و همچنین روند تسهیل‌سازی فرآیندهای مرکز برای این طرح و میزان پیشرفت طرح ارائه کرد.

بنا بر این گزارش، وی با تقسیم‌بندی مدل مفهومی جویشگر بومی به هفت دسته «اقلام، فضای کاربری، الزام‌ها، مزایا، ذی‌نفعان، توانمندی و انگیزه کاربست (انگیزه کاربر)» و زیرمجموعه‌های آن، توضیحاتی درباره دسته‌های یادشده برای حاضران ارائه نمود.

این گزارش حاکی است، در راستای مدل مفهومی جویشگر، خسرو سلجوقی رئیس شورای راهبری، بر یکپارچگی طرح‌های کلان پروژه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد و گفت: شورای راهبری قصد ترسیم مدل مفهومی کلان طرح‌های جویشگر، نرم‌افزارهای بومی، قند پارسی و یادگیری الکترونیکی دارد.

شایان ذکر است، در شورای راهبری مذکور در پاسخ به پرسش احمد طباطبایی از اعضای شورای راهبری جویشگر بومی درباره شمار جویشگرهای بومی و همچنین نحوه تعامل این جویشگرها با یکدیگر، بحث و بررسی شد و بر اینکه به دنبال جویشگر دولتی نیستیم و سیاست بر این است که جویشگرهای بومی با یکدیگر تعامل داشته باشند تأکید گردید و گفته شد: ما خواستار آن هستیم که هر کدام از جویشگرها قابلیت‌های خاص خود را داشته باشند و بتوانیم قدرت رقابت‌پذیری بین آن‌ها را افزایش دهیم.

در ادامه این نشست، دکتر کامبیز بدیع، عضو شورای راهبری جویشگر بومی با بیان اینکه هدف از طراحی جویشگر بومی رقابت با جویشگرهای جهانی نظیر گوگل نیست، تأکید کرد: باید مدل کسب‌وکار را بر اساس اینکه رقیب گوگل نیستیم، طراحی کنیم ضمن آنکه باید به سراغ خدمات و سرویس‌هایی برویم که گوگل یا به آن‌ها نپرداخته و یا برای گوگل سودی ندارد که به آن‌ها بپردازد و بالأخص محلی است.

گفتنی است؛ در این نشست، با تصمیم حاضران قرار شد حمایت از جویشگرهای بومی از این‌ پس منوط به تهیه و ارائه مدل کسب‌وکار باشد، لذا مقرر شد مدل‌های کسب‌وکار موتورهای جستجوی «پارسی‌جو» و «یوز» برای ادامه فعالیت به شورای راهبری ارائه شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-16 13:29

افزودن دیدگاه جدید