کد مطلب: 

172933
وزیر ارتباطات، تاکید کرد:

هدف از تولید جویشگر یوز، رقابت با گوگل نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمایت از ایده های مختلف در حوزه ICT خاطر نشان کرد: مسوولان در پی حمایت از پژوهش و تولید داخل هستند و اگر شرکت های ارائه دهنده خدمات خوبی ارائه دهند و نیاز مردم را به خوبی تامین کنند می توانند به موفقیت دست یابند.
هدف از تولید جویشگر یوز، رقابت با گوگل نیست

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی در آیین رونمایی از موتور جویشگر یوز، با تبریک این موفقیت به جامعه علمی کشور و قدردانی از زحمات تمامی کسانی که در طول  چهار سال گذشته در به نتیجه رسیدن این پروژه همکاری داشته اند، گفت: اهمیت جویشگر یوز در پوشش بخشی از اهداف ما در شبکه ملی اطلاعات و رونق محتوای داخلی بویژه خط و زبان فارسی در کشور است.

وی با تاکید بر حمایت از تولیدات داخل اظهار داشت: پروژه های شرکت ها و گروه های دانشگاهی که در راستای اهداف ICT کشور باشند مورد حمایت قرار می گیرد، کما این که، در کارگروه وام وجوه اداره شده که هفته گذشته برگزار شد حمایت از  22 شرکت مورد تائید قرار گرفت.

وی لازمه توسعه اینگونه فعالیت ها را در آغاز حمایت دولت برشمرد و گفت: اگر محصولی قابل رقابت در کشور تولید شود تا زمان رسیدن به سوددهی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات مزیت جویشگر یوز را در جستجوی صفحات فارسی سرعت بالاتر و جامعیت بیشتر آن بر شمرد و افزود: هدف از تولید جویشگر یوز رقابت با موتورهای جستجوی  خارجی نظیر گوگل نیست بلکه توقع ما این است که بخشی از نیاز مردم از طریق یک موتور جست و جوگر ایرانی پاسخ داده شود.

دکتر واعظی در عین حال ترجیح اکثریت مردم را استفاده از محتوای ایرانی و جویشگر داخلی دانست و اظهار داشت: تولید این جویشگر پاسخی به این مطالبات بوده است.

وی با تاکید بر حق مردم در استفاده از هر نوع موتور جست و جو چه داخلی و چه خارجی جهت رفع نیازهای خود گفت: ما به دنبال آن هستیم که با تولید جویشگر ایرانی بتوانیم 80 درصد نیاز مردم را از طریق میزبانی داخلی برطرف کنیم و امیدواریم تولید محتوا و پهنای باند داخل به اندازه ای افزایش یابد تا تمام نیاز مردم در داخل کشور و از طریق جویشگرهای فارسی برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به اصل رقابت اظهار داشت: نباید تنها منحصر به یک جویشگر بود بلکه باید عرصه رقابت در داخل بین چند موتور فراهم شود تا منجر به افزایش کیفیت و خدمات آنها شود.

وزیر ارتباطات در عین حال با تبریک و قدردانی از ملت فهیم ایران در خلق حماسه 22 بهمن دهه گفت: باید قدردان مردمی بود که در روز 22 بهمن حماسه آفریدند و انرژی مضاعفی برای داخل و همکاران ما در خارج کشور که دنبال تحقق حقوق ملت بزرگ ایران هستند، فراهم آوردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-02-15 20:48

افزودن دیدگاه جدید