کد مطلب: 

172321
قالیباف تایید کرد: عزل شهردار منطقه 11 به خاطر علاء‌الدین

پرده برداری از تخلف شهرداری در ساخت و ساز غیرقانونی علاء الدین! (+اسناد)

مثلث آنلاین نوشت: قالیباف تایید کرده است که 11 ماه پیش شهردار منطقه 11 را به خاطر تخلف در ماجرای علاءالدین برکنار کرده است
پرده برداری از تخلف شهرداری در ساخت و ساز غیرقانونی علاء الدین! (+اسناد)

به گزارش سیتنا،  تنها شش ماه از انتصاب اعتمادی در شهرداری منطقه 11 گذشته بود که شنیده شد وی با استعفای به کار خود پایان داده است. اهمیت ماجرا اما به روزهای قبل باز می‌گشت. جایی که دو هفته قبل شهرداری تهران در اقدامی دست به تخریب پاساژ علاءالدین در همین منطقه زده بود. مالک این پاساژ اما معتقد بود که برای ساخت طبقه هفتم آن از شهرداری تهران مجوز ساخت دریافت کرده بود.

با رفتن اعتمادی گمانه‌زنی‌های اولیه بر این اصل مبتنی‌ بود که وی به خاطر مسائل پدید آمده پیرامون پاساژ علاءالدین برکنار شده است. اما قالیباف این موضوع را رد کرد و گفت: «وی برکنار نشده است بلکه می‌خواست در آزادراه تهران ـ شمال مشغول به کار شود و ما هم با رفتن آقای اعتمادی موافقت کردیم.»

در عین حال یکی از مسئولان شهرداری نیز تاکید داشت که «رفتن آقای اعتمادی دو ماه پیش بوده و هیچ ربطی به پاساژ علاءالدین نداشته است.»
منطقه 11 شهرداری تهران به خاطر وجود مراکز مهم سیاسی و اقتصادی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. گذشته از اینکه این منطقه بخشی از تهران قدیم را در خود جای داده، وجود مراکزی چون، ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی، اداره پست جمهوری اسلامی، بیت رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، میدان انقلاب، پارک شهر، ساختمان شهرداری و بخش مهمی از بازارتهران و سفارت‌های خارجی، بر اهمیت این منطقه شهری می‌افزاید.

در همین حال امروز محمدباقر قالیباف درگفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم تایید می‌کند که «عزل شهرداری به خاطر مساله علاءالدین» بوده اما او نخواسته آن را «علنی» کند.

البته رسانه‌ها به این موضوع توجه نکردند که منظور قالیباف از برکناری شهرداری منطقه یازده، مربوط به اعتمادی، آخرین شهردار این منطقه نبود. بلکه این ماجرا به دو شهردار قبل‌تر منطقه یازده باز می‌گردد.

قالیباف دراین باره گفته: «همانطور که می‌دانید حدود 11 ماه پیش شهردار منطقه را عزل کردم و البته هیچ وقت این موضوع را اعلام نکردم. اگر شهردار منطقه هم تخلف کند حتما عزلش می‌کنم. »

شهردار تهران در پاسخ پرسش دیگر مبنی براینکه آیا علت عزل شهردار منطقه 11 همین موضوع بوده است، توضیح داده: «حتما یکی از تخلفاتش این بوده است. خارج از چارچوب نباید کاری انجام شود.»

اما شهرداری که برکنار شد چه است؟
پیش از اعتمادی که اخیرا از شهرداری منطقه 11 با استعفا کنار رفته است، محمدمهدی شادالوئی به مدت شش ماه سمت شهرداری منطقه 11 را برعهده داشت. شادالوئی خودش در ابتدای تیرماه 93 به این سمت برگزیده شده بود. او در مراسم تودیع و معارفه کلید شهرداری این منطقه از مهندس ندرلو، که مدتی بود به سمت سرپرستی این منطقه منصوب شده بود دریافت کرد. در واقع از اواخر بهمن ماه 92 که قالیباف شهردار منطقه 11 را دربی‌خبری و سکوت برکنار کرده بود، پنج ماه می‌گذشت.

در 12 بهمن ماه 1390، محمد باقر قالیباف طی حکمی «مسعود کفایتمند غیور» را به عنوان شهردار این منطقه منصوب کرد و در حکم وی نوشت: «انتظار دارم در راستای نهادینه شدن فرهنگ شهروند مداری و با روحیه ای جهادی متکی بر تلاش علمی، پشتکار، درایت، ابتکار، دقت، سرعت، نظم و انضباط و اهتمام در جهت ارتقا کیفیت زندگی شایسته و برازنده شهروندان عزیز تهرانی را فراهم نمایید.»

کفایتمند دکترای پژوهش و ساخت را داراست و از سوی شورای اسلامی شهر رشت نیز یکبار به عنوان کاندیداری شهرداری این شهر نیز معرفی شده بود.

از صدور این حکم تنها دو سال گذشت که او از شهرداری منطقه 11 کنار رفت و اداره این منطقه به مهندس ندرلو، سپرده شد تا به صورت سرپرستی این منطقه را اداره کند. قالیباف حتی برای مراسم تودیع کفایتمند نیز به سالن کنفرانس منطقه 11 نرفت و برای این کار، کاظم نیا قائم مقام معاونت امور مناطق شهرداری تهران را فرستاده بود.

آنطور که پیداست ماجرای پاساژ علاءالدین هر روز ابعاد جدید تری به خود می‌گیرد. آیا شهرداری تهران بعد از برکناری شهرداری که به گفته قالیباف «متخلف بوده» اقدام انضباطی و قضایی برای برخورد با این تخلف را انجام داده است؟ یا اینکه پرونده این تخلف با برکناری وی بسته شده است؟

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-14 19:00

دیدگاه‌ها

تصویر موسوی
هر کسی که کمی آشنایی به ساز و کار شهرداری داشته باشه می دونه که اختیار توافقات بزرگ با مناطق نیست بلکه کمیسیون توافقات عالی در شهرداری مرکز تصمیم می گیره که در اون زمان راس اون شخص قالیباف و قائم مقامش عیسی شریفی بودن. اگر دقت کنید گامهای مختلف این ماجرا در زمان چندین شهردار منطقه مختلف اتفاق افتاده که در واقع همشون مجبور به انجام اوامر و اجرای مصوبات بودن اما کار که بیخ پیدا می کنه سعی می کنن همین ها رو قربانی کنن
ارسال شده توسط موسوی در 31 شهريور 98 - 08:57
تصویر babaenafar
آیا شهرداری تهران بعد از برکناری شهرداری که به گفته قالیباف «متخلف بوده» اقدام انضباطی و قضایی برای برخورد با این تخلف را انجام داده است؟ یا اینکه پرونده این تخلف با برکناری وی بسته شده است؟
ارسال شده توسط babaenafar در 24 دى 93 - 19:13
تصویر کاربر
پیداست ماجرای پاساژ علاءالدین هر روز ابعاد جدید تری به خود می‌گیرد...
ارسال شده توسط کاربر در 24 دى 93 - 19:11
تصویر alireza
واعقا موضوع جالبیه. خدا عاقبت ما رو بخیر کنه
ارسال شده توسط alireza در 24 دى 93 - 19:07

افزودن دیدگاه جدید