کد مطلب: 

16883

چرا بر روی برخی خطوط تلفن، تنها مخابرات امکان ارائه‎ی ADSL دارد؟

مدیرعامل شرکت آسیاتک درباره‎ی علت عدم امکان ارائه‎ی ADSL توسط PAPها (به غیر از مخابرات) به کاربرانی که خط تلفن آنها روی فیبر است، گفت: عملکرد مخابرات در حوزه این قبیل خط‌ها، ذاتا انحصار نیست، بلکه شرایط اقتصادی و فنی باعث شده که شرکت‌های خصوصی مانند ما قادر به انجام آن نباشند.
چرا بر روی برخی خطوط تلفن، تنها مخابرات امکان ارائه‎ی ADSL دارد؟

مهندس "محمد علی یوسفی زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا با تاکید بر مدل مرسوم ارائه‎ی ADSL در کشور، خاطرنشان کرد: این مساله یک نوع محدودیت در این تکنولوژی است و با مدلی که ADSL در کشور رایج است، به آسانی میسر نیست که چندین شرکت بر روی یک کابل نوری اقدام به ارائه‎ی سرویس کنند.

مدیرعامل شرکت آسیاتک در تشریح این مشکل که منجر به ارائه اینترنت تنها از طریق شرکت مخابرات شده است، گفت: نمی‌توان گفت این مساله تنها به انحصارگرایی مخابرات مربوط است و نباید سهم مشکلات فنی را نادیده گرفت.

وی در ادامه افزود: بنا به شرایط موجود، مخابرات نیز توانسته از امکاناتی که در اختیار دارد، بهتر استفاده کند.

یوسفی زاده مسائل اقتصادی برای تامین بودجه و تجهیزات مورد نیاز در این حوزه را از مشکلات شرکت‌های PAP خواند و اذعان داشت: این رویه طبق قوانین سازمان تنظیم مقررات وضع شده و در اختیار شرکت‌ها و مخابرات قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آسیاتک در همین راستا افزود: عملکرد مخابرات در حوزه‎ی این قبیل خط‌ها، ذاتا انحصار نیست، بلکه شرایط اقتصادی و فنی باعث شده که شرکت‌های خصوصی مانند ما قادر به انجام آن نباشند.

وی در تشریح شرایط فنی نیز گفت: شرایط فنی شامل فضایی است که برای نصب تجهیزات و ترمینال‌ها نیاز داریم، همچنین میزان برق مصرفی و میزان انتقالی که نیاز داریم هزینه بالایی دارد.

یوسفی‌زاده در پایان عنوان کرد: در برخی استان‎ها چند شرکت خصوصی با مخابرات در این خصوص تعاملاتی داشته‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2014-09-28 10:42

دیدگاه‌ها

تصویر سینا
آقا آرمین جواب شما مثل جواب خیلی از مسئولین ریزو درشت ماست (برو شکایت کن) جای خوبی هم برای ابراز علاقه به مدیرتون پیدا کردین،حتما دیده میشین
ارسال شده توسط سینا در 31 خرداد 96 - 10:23
تصویر مرتضی
سلام خدمت دوستان کجا باید بریم پیگری کنیم بابا مخابرات استان خوزستان رو نمیخوایم اسیاتک نمیشه قراردادشو تمدید کنه پدرمون در اومد بخدا
ارسال شده توسط مرتضی در 26 آبان 94 - 16:41
تصویر آرمین عسکری
با سلام مدیر عامل دوستت داریم ... آقا نادر که نظر دادی : شما می توانی بری شکایت کنی اینکه کسی جواب گوی شما نیست مشکل شما نیست قسمت پشتیبانی آسیاتکِ شهرستان شما جوابگوی سوالات شماست با پیگیری نماینده و پشتیبانتون می توانین از اینترنت با کیفیت بهتری بهره برداری کنین
ارسال شده توسط آرمین عسکری در 02 فروردين 94 - 12:08
تصویر نادرکبیر
باسلام و احترام اینترنت لا ک پشتی لیاقت ایرانیان است؟ *گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست / آنچه البته بجایی نرسد، فریاد است چرا کسی اینجا دلواپس ما نیست ؟ موضوع : انتقاد و شکایت از عدم رسیدگی از شرکت آسیا تک و مخابرات خوزستان! اینجانب نادر شاچری ساکن اهواز 5ماه است که از شرکت آسیا تک اینترنت ای دی اس ال با سرعت 4 مگابایت سفارش داده ام. قبل از آن هم از مخابرات خوزستان ارائه میداد ولی به دلیل کندی شدید سرعت و خدمت نا مطلوب اینترنت به شرکت آسیا تک واگذار کردن. بعد از گذشت یکسال سختی البته آن مشکلات هنوز ادامه دارد و حال مشکل چندتا شده است؟به این دلیل هر کدام مشکل را گردن آن یکی می اندازد؟!و مخابرات میگوید مشکل از آسیاتک است و آسیا تک میگوید مشکل از مخابرات است!و در حال حاضر نزدیک به دوسال شده است و چون فیبر نوری هستیم حق انتخاب دیگری نداریم.به این دلیل که شرکتی دیگر نمیتواند ساپورت کند و فقط دست مخابرات خوزستان است؟!! این مشکل تنها بدلیل انحصارگرایی مخابرات مربوط است؟! متاسفانه از روز اول با مشکل افت شدید سرعت و مواجه شدم و چندین بار میشود که این گزارشات را به شرکت ارائه داده ام جوابی دریافت نکردم !و با برخورد ناشایسته و ناپسند مدیران دو شرکت مواجه شدم.و احترامی واسه حقوق مشتری قائل نیست؟ این اینترنت اشک در می‌آورد! ایران از نظر متوسط سرعت اینترنت در میان 180 کشور جهان، در جایگاه 170قرار دارد! ما هم رده نامیبیا، سوازیلند ، گویان، بوتان، بولیوی، زیمبابوه، بنگلادش و غنا است؟ سرعت اینترنت رایگان در کره جنوبی ۵٠٠ برابر اینترنت پولی ایران است! شما تصور کنید سرانه مصرف برای هر کاربر یک کیلوبیت است. در حالی که این سرانه مصرف در استرالیا 100 مگابیت به ازای هر کاربر است. واقعا گاهی اوقات اشک آدم به دلیل کم بودن سرعت اینترنت درمی‌آید!؟! در شهر سئول کره جنوبی، اینترنت رایگان وجود دارد که در بسیاری مکان های تجاری با استفاده از آن فرآیند دانلود با سرعت 17مگابیت بر ثانیه انجام می گیرد. این در حالی است که در حالت عادی در ایران اغلب سرعتی بیشتر از ۵ کیلو بیت بر ثانیه برای دانلود در اختیار نداریم یعنی سرعت اینترنت رایگان کره جنوبی حدود ۵٠٠ برابر اینترنت پولی در کشورماست؟ اینترنت را روی سی دی بریزید و با چاپار بدست مردم برسانید....؟! ضعف دانش "مدعیان در استخدام صنعت آی تی کشور" و نبود عزمی راسخ از سوی مدیریت ارشد کشور برای پایان دادن به آزار مردمی که کار و زندگی شان با اینترنت است، منافع مشترک نانوشته ای را ایجاد کرده است. دادن یک خط به دهها نفر (ظاهرا قانونی هم هست و همه جای دنیا یعنی کم فروشی، در ایران یعنی عین قانون!) دعواهای زیر ساخت با شرکتهای اینترنتی و انداختن مسوولیت به گردن یکدیگر؛ آش شله قلم کاری با چاشنی امنیتی درست کرده که دهان کاربر را سوزانده و چاره ای جز قورت دادن آن را برای کاربر باقی نگذاشته است؛ دهانشان می سوزد و می سازند سرعت کنونی اینترنت توهین به ملت ایران است. آیا این انصاف است که سرعت دانلود بنده 30 کیلوبیت بصورت نسبی می باشد و سرعت آپلود بنده اصلا مناسب نیست. اما هزینه 4مگ را پرداخت میکنم و لازم به ذکر است که از نظر سخت افزاری هم وسایلی که شامل (کابل/مودم /نویزگیر و رایانه) میباشد توسط کارشناس چک شده وهیچگونه مشکلی ندارند . آیا این خدمات برتر شرکت آسیا تک است؟ چه کسی مسئول رسیدگی به مشکلات مردم است ؟ آیا رضایت مشتری شعار شما نیست؟
ارسال شده توسط نادرکبیر در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید