کدخبر :1226 پرینت
23 دی 1390 - 16:52

دستگیری یکی از مدیران مخابرات لبنان پس از 35 سال جاسوسی برای موساد

متن خبر

سازمان اطلاعات ارتش، رییس مرکز بخش فرکانس ها در شرکت اوجیرو (مخابرات لبنان) که طی 35 سال اطلاعات مهمی را به موساد ارائه داده، دستگیر کرد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از ایرنا، سازمان اطلاعات ارتش لبنان موفق به دستگیری "الیانس یونس" یکی از سردسته های جاسوسان موساد در منطقه "متن" واقع در استان "جبل لبنان" شد.

 

این جاسوس رژیم صهیونیستی، کارمند شرکت "اوجیرو" و از سال 1977 میلادی در خدمت رژیم صهیونیستی بوده است.

 

الیاس یونس سر دسته جاسوسان در شرکت اوجیرو بوده که در طول مدت خدمتش به تمامی درخواستهای موساد پاسخ داده و اطلاعات مهمی از قبیل ارائه اسامی، ارقام و حتی دستگاههای مخابراتی را از دوران نفوذ بالای سازمان آزادی بخش فلسطین در لبنان (دردهه های هفتاد و هشتاد میلادی) تا به امروز تحویل رژیم صهیونیستی داده است و در مقابل خدمت به رژیم صهیونیستی، مبلغ هنگفتی دریافت می کرده است.

 

این بدین معنا است که رژیم صهیونیستی به طور کامل بر منظومه مخابراتی لبنان از دهه هفتاد میلادی تسلط داشته و در این راستا به آموزش جاسوسان خود در این شرکت نظیر الیانس یونس پرداخته است.

 

این جاسوس در پایان دهه هفتاد فهرست کاملی از حرکت رفت و آمد کشتی های لبنان و برنامه های امنیت دریایی این کشور و همچنین اطلاعاتی درباره دستگاه VHF برای بخش فرکانس های کشتی های حاضر در دریا در منطقه 'حدث' واقع در جنوب شرقی لبنان به موساد تحویل داده است.

 

خبرگزاری ملی لبنان در این خصوص نوشت: اطلاعات ارتش لبنان، الیاس یونس مزدور رژیم صهیونیستی را در منطقه 'زلقا' واقع در استان جبل لبنان دستگیر کرده اند.

 

این شخص رییس مرکز فرکانس ها در شرکت اوجیرو بوده است و سه سال پیش بازنشسته شده است. این فرد نمایندگی شرکت اوجیرو در کمیته وابسته به امور دریایی در وزارت حمل و نقل را برعهده داشته است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.