کد مطلب: 

12224

پست‌های فیس‌بوکی عضو شورای شهر، پستش را گرفت!

در روزهایی که بحث حضور برخی دولتمردان در فیس‌بوک کهنه شده و کمتر کسی به آن می‌پردازد، شنیدن خبر عزل یک مقام از پستش به دلیل پست‌هایی که در فیس‌بوک ‌می‌گذاشته، از آن دست رویدادهای عجیبی است که می‌توان با برچسب «تنها در ایران می‌توان دید!» به سراغش رفت!

به گزارش سیتنا به نقل از تابناک، اعظم‌السادات حسینی تنها بانوی عضو شورای نه نفره بهشهر (مازندران) که در روزهای آغاز به کار شورا با رأی اکثریت اعضا ‌‌سخنگوی این شورا برگزیده شده بود، چهارشنبه گذشته در حالی از سمت خود عزل شد که تا ساعت ده صبح در شورا حضور داشت؛ اما به محض ترک آنجا، برکناری وی در دستور کار اعضا قرار گرفت و انجام شد.

این نحوه عجیب برکناری هنگامی عجیب‌تر شد که عضویت در فیس‌بوک دلیل آن اعلام شد؛ این ادعای فرد عزل شده از «سخنگویی شورا» است که می‌گوید غیرقانونی هم رخ داده، هرچند رئیس شورای شهر نه علت عزل را تأیید می‌کند و نه باور دارد که اتفاقی غیرقانونی رخ داده و البته تأکید دارد که نمی‌خواهد ماجرا را ادامه داده و کش دهد.

حسینی که پس از پیروزی در انتخابات و عضویت در شورای شهر به عضویت فیس‌بوک درآمده، به شیوه برخی دولتمردان، برخی گزارش‌های خود را از عملکرد شورا به واسطه این شبکه مجازی اجتماعی اطلاع رسانی کرده و به فراخور شرایط،‌ گاه با پیام‌های تبریک و تسلیت، پست‌های مناسبتی می‌گذاشت، ولی با آگاهی ‌از عزل خود از سخنگویی شورا، متنی در یازده بند تنظیم ‌و به پیوست آن، برگی از قانون ضمیمه کرده که بر پایه آن مدعی است عزل وی به شیوه‌ای غیرقانونی رخ داده و برای همین، وی هنوز خود را ‌سخنگوی شورای شهر بهشهر می‌داند.

 

پست‌های فیس‌بوکی عضو شورای شهر، پستش را گرفت!
 

در بخشی از این متن آمده:

بند ۹ ماده ۶ وظایف شورا... صراحتا عنوان می‌دارد «رییس شورا سخنگوی شوراست مگر اینکه شورا عضو دیگری را تعیین کند»؛ این بند به طور واضح و شفاف مشخص می‌کند که اگر اعضا فردی را انتخاب کنند، دیگر انتصابی از طرف رییس شورا در کار نیست. در جایی که بنده با رای همین اعضا و در رقابت با عضو دیگر به این سمت انتخاب شدم جایی برای انتصاب باقی نمی‌ماند...

یکی از اعضای شورا... حضور بنده در فیس بوک را دلیل این تصمیم عنوان می‌دارد... به راستی این همه ترس و واهمه برای چه؟... در ثانی آیا ما بالا‌تر از دکتر ظریف هستیم؟ دکتر ظریف نتیجه توافق با ۵+۱ را قبل از اینکه در هیچ خبرگزاری و سایتی منتشر شود در صفحه فیس‌بوک خود به اشترک گذاشت؛ گویا آقایان فتوای مقام معظم رهبری را نخوانده‌اند که اینگونه دست پاچه عمل کرده‌اند...

... چگونه این مصوبه در حالی که فردی غیر از اعضای شورا در جلسه حضور ندارد در صفحه فیس‌بوک یک فرد معلوم الحال دیده می‌شود؟ فردی که منتسب به یکی از اعضای شوراست... جای بسی تأسف است که بنده این خبر را از زبان دیگران شنیدم... .

... بنده علاوه بر سخنگو به عنوان رابط خبری جهت معرفی به شورای عالی استان هم انتخاب شده بودم که رییس شورا با مخدوش کردن صورتجلسه فرد دیگری را معرفی کردند که اسناد آن نزد بنده موجود می‌باشد... .

... برای برکناری باید بنده در جلسه حضور داشته و رأی‌گیری با برگه به عمل می‌آمد که این گونه نشد ... .
 

 
 

آنچه از مجموع سخنان این عضو شورا می‌توان دریافت، ابهاماتی بسیار جدی‌ است که در فاصله چند ماه از عمر این شورا بروز کرده و اگر بگوییم بیم آن می‌رود که بلند مدت بر شدت آن افزوده شده و اصطلاحا بیخ پیدا کند، به نظر اغراق نکرده‌ایم؛ اما نکته‌ اینجاست که معلوم نیست چه اتفاقی در ادامه به وقوع خواهد پیوست، به ویژه آنکه تا کنون نه تنها اعتراضی به عزل صورت گرفته از طرف سایر اعضا بروز نکرده، بلکه امثال رئیس شورا به شدت از تصمیم اتخاذ شده دفاع می‌کنند.

علی عسکریان، رئیس شورای شهر بهشهر در این باره به شرق گفت: عزل او هیچ دلیل خاصی نداشت، فقط اعضای شورا تصمیم گرفتند او را بردارند. همه اعضا به اتفاق آرا به آن رأی دادند و حالا من به ‌عنوان رئیس شورا سخنگو هم هستم. قبل از این و در جلسه اول اعضای شورای جدید در فرمانداری وقتی سمت‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شد سخنگویی و مسئولیت کمیته بانوان به خانم حسینی واگذار شد، اما حالا اعضا تصمیم گرفته‌اند او را عوض کنند.

وی افزود: عزل وی ربطی به فیس‌بوک ندارد اما سن خانم حسینی پایین است؛ او جوان است و من پیرمردی هستم با ۶۰ سال سن. تجربه دارم، به او گفتم این چیز‌ها را ننویس، اما نوشت. البته من نه فیس‌بوک دارم و نه در خانه‌ام کامپیو‌تر هست، فقط در شورا گاهی به من نشان می‌دهند. من اصلا در جریان نیستم. چیزهایی که می‌نویسد نظر شخصی‌اش است. همین الان هم مثل خواهر من است، نمی‌خواهم ماجرا را ادامه بدهم، اما او با اینکه عزل شده هنوز پای مطالبش می‌نویسد سخنگوی شورا؛ من می‌توانم این موضوع را به فرمانداری گزارش بدهم. البته من با این سنم این موارد را کش نمی‌دهم، فقط موضوع را جمع می‌کنم.

او در ادامه به مواردی اشاره می‌کند که به نظر می‌رسد ادعای حسینی درباره علت عزلش چندان بی‌راه هم نیست. رئیس شورای اسلامی بهشهر گفت: با اینکه خانم حسینی با رئیس‌ شدن من در شورا موافق بود و رأی داد، ‌مردم و اعضای شورای شهر می‌گفتند که ایشان در حد سخنگوی شورا نیست. چیزهایی را در فیس‌بوک می‌نویسد که نمی‌شود آن‌ها را جمع کرد. بعد از روز چهارشنبه مطلبی را نوشت که در آن به مدرک من اشاره شده بود، ایشان اشتباه کرد اسم من را نوشت، فقط من را حساس کرد. بله من رئیس شورای شهر بهشهر دیپلمه هستم. افتخار هم می‌کنم دیپلم قبل از انقلاب دارم و خیلی هم به آن افتخار می‌کنم، همه چیز که مدرک نیست. من دوره قبل هم عضو شورا بودم و شش‌هزار رأی آوردم و در این دوره رأیم به ۹ هزار رسید... .
 

پست‌های فیس‌بوکی عضو شورای شهر، پستش را گرفت!

عسکریان تأکید می‌کند: ما فقط بنا بر ‌قانون عمل کردیم. سخنگویی شورا حق رئیس ‌است و اعضا هم به آن رأی داده‌اند. خانم حسینی ‌هنوز رییس کمیته بانوان شوراست و الان فقط می‌تواند در این زمینه اظهارنظر کند. به نظر من هم بهتر است در این زمینه بیشتر برای بانوان شهر کار کند، مثلا موضوعاتی مثل آشپزی خانم‌ها، جنگ شادی و... .

آن گونه که از شواهد ‌پیداست،‌‌ همان قدر که حسینی قائل به قانونی بودن برکناری خود نیست و بر تداوم سخنگویی شورایی که او را از سمتش عزل کرده اصرار دارد، عسکریان بر این باور است که همه چیز پایان یافته و اصرار حسینی حتی قابلیت پیگیری قانونی هم دارد؛ یعنی اختلافی که ریشه در عضویت یک شبکه اجتماعی دارد، تبدیل به اختلافی شده که حل آن بسته به عدول یکی از طرفین ماجرا از مواضع خود و یا ورود مراجع قانونی ‌است.

اینجاست که باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده چه اتفاقی رقم خواهد خورد؛ اتفاقی که اگر در قالب کوتاه آمدن یکی از طرفین غائله متجلی شود، جای آن دارد که بپرسیم چرا پیش از رسیدن ماجرا به این نقطه رقم نخورد و اگر با ورود مراجع قانونی همراه شد، جا دارد که برای همه ابهامات مطرح ‌نیز پاسخ داشته باشد؛ از جمله اینکه آیا عضویت در فیس‌بوک تخلف است؟ ارائه گزارش در آن چطور؟ اگر کسی مدعی باشد که مطلب محرمانه به واسطه آن منتشر شده باشد، چطور؟ ماجرای مخدوش کردن صورت جلسه چه بوده و پرسش‌هایی از این دست.

جدای از این بحث‌ها، اگر ثابت شد که یکی از طرفین (یا خانم حسینی یا آقایانی که در نشست عزل او از سمت سخنگو حضور داشته و رأی داده‌اند) تخلف کرده‌اند، آیا شهروندان بهشهری می‌توانند به آن فرد متعرض شوند که پتانسیل شورا را به جای معطوف شدن به مسائلی که برای آن انتخاب شده‌اند، صرف مسأله‌ای کرده‌اند که می‌توانست به سادگی و با یک استعلام از مراجع ذی صلاح حل و فصلش کرد؟!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-01-14 07:53

افزودن دیدگاه جدید