کدخبر :12107 پرینت
19 دی 1392 - 21:33

خریداری یک شرکت سازنده‎ی روبات‌های نظامی توسط "گوگل"

متن خبر

گوگل یک شرکت مهندسی را که برای ارتش آمریکا روبات می‌سازد خریداری کرده است. "بوستن دینامیکس" هشتمین شرکت سازنده روبات است که گوگل در سال جاری میلادی خریداری کرده است.

 

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، از جمله ساخته‌های بوستن دینامیکس، کلیک "چیتا" است که سریعترین روبات دونده به شمار می آید. قیمت و اندازه پروژه روبات سازی گوگل، که توسط "اندی روبین" مسئول سابق سیستم عامل آندروید اداره می‌شود، علنی نشده است ولی تحلیگران معتقدند که خریداری این شرکت‌ها نشان از علاقه روز افزون شرکت‌های اینترنتی به ساخت روبات دارد.

 

به طور مثال شرکت آمازون بتازگی اعلام کرد که طرح‌هایی برای تحویل دادن بسته‌های پستی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین دارد.

 

بوستون دینامیکس که روبات های خود را به صورت تجاری عرضه نمی‌کند، در سال ۱۹۹۲ توسط یکی از استادان سابق انستیتو فن آوری ماساچوست تاسیس شد.

 

این شرکت به عنوان معاون مشاور شرکت ژاپنی سونی در مورد محصولاتی مانند آیبو، سگ روبات، فعالیت می‌کرد. ولی عمده فعالیت آن، تولید روبات‌های متحرک بود و بودجه آن از محل پروژه های پیشرفته دفاعی پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، تامین می شد. گوگل اعلام کرده که به قراردهای نظامی این شرکت همچنان پایبند خواهد بود.

 

کلیک ویدیوهای مربوط به روبات‌های ساخت بوستون دینامیکس میلیون ها بار بر روی اینترنت دیده شده است. یکی از این روبات ها به نام کلیک سگ بزرگ، بسیار سریع می‌دود و حتی قادر است بر زمین ناهموار یا یخ و برف هم حرکت کند. یک روبات چهار پای دیگر به نامکلیک گربه وحشی، در واقع یک ماشین پرسرو صداست که با سرعت بالا می‌دود و به سرعت می‌تواند دور بزند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.