کدخبر :1203 پرینت
20 دی 1390 - 12:22

دستگیری مردی که در اینترنت با تقلید صدای زنانه از مردان اخاذی می‌کرد

متن خبر

سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اردبیل از دستگیری مردی که با تقلید صدای زنانه از مردان مجرد خواستگاری و اخاذی می‌کرد، خبرداد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، سرگرد امینی در تشریح این خبر گفت: در پی ارجاع شکایت متعددی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، رسیدگی به این پرونده‌ها در دستور کار مأموران قرار گرفت.

 

وی افزود: کارآگاهان براساس اظهارات شاکیان دریافتند که مالباختگان از طریق چت‌کردن با فردی که عنوان می‌کرد قصد ازدواج دارد آشنا شده و این فرد مجرد پس از مدتی از آشنایی با مالباختگان از آنان تقاضای مبالغی کرده و پس از آن متواری می‌شد.

 

امینی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا بنا بر اظهارات شاکیان و اقدامات تخصصی در این زمینه متوجه شدند که این فرد مرد بوده و با تقلید صدا و با اسامی جعلی در نقش یک دختر، پس از آشنایی در فضای مجازی اقدام به تماس، ترغیب و کلاهبرداری از کاربران می‌کرده است گفت: این فرد در اقدامات تخصصی شناسایی و دستگیر شد و در بازجویی اولیه به جرم خود اعتراف کرد.

 

امینی ضمن هشدار به کاربران به آنان توصیه کرد که در صورتی که در سایت‌های اجتماعی و اتاق‌های گفتگو فعالیت می‌کنید، همیشه دقت داشته باشید.

 

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که افرادی با جعل هویت، شامل نام و جنسیت در این فضا همیشه در کمین بوده و هدف آنان از آشنایی با اشخاص چیزی جز فریب و سوء استفاده نبوده است و براین اساس از کاربران خواست اطلاعات شخصی خود را با دیگران به اشتراک نگذاشته و به آنان اعتماد نکنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.