کد مطلب: 

11760

نکته ای کلیدی که باید زمان خرید لپ تاپ حتما در نظر بگیرید

نکته ای کلیدی که باید زمان خرید لپ تاپ حتما در نظر بگیرید

آیا می‌دانید که برخی از پردازنده‌های Core i7 در لپ‌تاپ‌ها از نوع Dual Core هستند؟

به گزارش سازمان خبری سیتنا (CITNA.IR)، پردازنده مرکزی (CPU) اصلی ترین قطعه لپ‌تاپ شماست. برای یک خرید حساب شده و موفق، باید به ویژگی‌های این قطعه توجه بسیار داشت. از مهمترین این ویژگی ها می توان به حافظه، سرعت پردازش، سری و مدل این قطعه اشاره کرد.

 

یکی از مهمترین ویژگیهای این قطعه، سری پردازنده آن است که متأسفانه فروشندگان لپ‌تاپ، در لیست‌های قیمت خود به آن اشاره نمی‌کنند. برای روشن شدن بهتر این موضوع، در نمودارهای زیر دو پردازنده Core i7 که سری‌های متفاوتی دارند با یکدیگر مقایسه شده‌اند:

 

 

با توجه به نمودارهای فوق، آیا دو پردازنده فوق که هر دو Core i7 هستند، قدرت پردازشی یکسانی دارند؟

 

همانطور که در نمودارها مشهود است، با اینکه هر دو پردازنده Core i7 هستند اما قدرت پردازشی کاملاً متفاوتی دارند! Core i7 3537U دو هسته پردازشی (Dual Core) دارد درحالیکه Core i7 4702MQ دارای چهار هسته پردازشی (Quad Core) است در نتیجه، سرعت پردازش آنها کاملاً متفاوت بوده و حافظه Cache آنها تفاوت بسیار زیادی دارد. همچنین پردازنده Core i7 4702MQ که از نسل جدید Haswell است قدرت پردازش فوق‌العاده بالاتری نسبت به Core i7 3537U دارد. به پسوند سری این دو پردازنده دقت نمایید، پردازنده‌هایی که دارای پسوند U هستند به اصطلاح پردازنده Ultra بوده و قدرت پردازشی بسیار کمتری نسبت به پردازنده های دارای پسوند M یا همان Mobility دارند. بالطبع قیمت پردازنده‌های Ultra بسیار ارزانتر از پردازنده‌های M است. 

جالب است بدانید که در رتبه‌بندی‌های جهانی پردازنده Core i7 3537U رتبه بسیار پایینی داشته و در حد پردازنده Core i5 3210M است (منبع وبسایت رتبه‌بندی جهانی PassMark). خلاصه اینکه جهت خریدی متناسب با انتظارات، بهتر است تنها به نام Core i7 بسنده نکرده و به سری پردازنده نوت بوک هم دقت داشته باشید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-25 14:00

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
داری تبلیغ ام.اس.آی می کنی یا یه مطلبی علمی رو روشن می کنی؟ ای ناقلا!!!
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر الناز
ممنون از این مطلب خوب و جالبتون ولی باید بگم متاسفانه توو ایران قیمت مرجع وجود نداره و جایی-سایتی-...که بشه قیمت صحیح رو بدست آورد نداریم و مجبوریم به هرچه که فروشنده های کلاش میگن اعتماد کرده و خرید کنیم
ارسال شده توسط الناز در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
مرسی از خبرتون
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
سلام ultra به معنی ماورا و فرا میباشد آیا اطمینان دارید که U مخفف این کلمه است؟
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید