کد مطلب: 

1169

نفوذ هکرهای سعودی به اطلاعات شخصى و بانکى صدها هزار اسرائیلى

نفوذ هکرهای سعودی به اطلاعات شخصى و بانکى صدها هزار اسرائیلى

یک یا چند تن از هکرهاى سعودى اطلاعات شخصى و بانکى صدها هزار اسرائیلى را از طریق اینترنت به دست آوردند و این اطلاعات را بر روى شبکه‌ى اینترنت پخش کردند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از العربیه، اسرائیلى ها روزهای اخیر را در این اضطراب به سر بردند که بر سر پس اندازها و حساب‌هاى بانکى‌شان چه خواهد آمد و ابعاد آسیب‌هاى ناشى از این حمله‌ی اینترنتى چقدر است؟

 

این اضطراب و دهشت که در میان بعضى از اسرائیلى‌ها به مرز وحشت رسیده بود، هم در محافل رسمى و دولتى مشهود بود و هم در محیط هاى مردمى و عمومى دیده مى‌شد؛ زیرا هکر یا هکرهاى سعودى توانسته بودند به اطلاعات صدها هزار اسرائیلى دسترسى پیدا کنند و دست کم اطلاعات مربوط به کارت‌هاى اعتبارى 15 هزار اسرائیلى را دست کارى کرده و به آنها آسیب برسانند. 

 

محافل تل آویو بیشتر از این بابت وحشت زده شدند که احتمال دسترسى هکرها به حافظه‌ها و بانک‌هاى اطلاعاتى دوائر و مؤسسات استراتژیک و حساس، از جمله، وزارتخانه‌هاى مهم وارد بود.

 

هکر یا هکرهاى سعودى که از طریق پایگاههاى اطلاعاتى دو مرکز خرید مهم اسرائیلى وارد عمل شده‌اند اعلام کردند که اطلاعات 400 هزار کارت اعتبارى را منتشر کرده‌اند. لیکن شرکت‌هاى ذیربط مى‌گویند که تنها به اطلاعات 14 هزار کارت آسیب رسیده است.

 

در واکنش به همین رویداد بود که کمیته علوم و تکنولوژى پارلمان اسرائیل (کنیست) از نخست وزیر این دولت خواست بودجه‌ى کلانى را به مبارزه با تهاجمات الکترونى اختصاص دهد. این کمیته به ویژه بر دفاع اینترنتى در مؤسسات بانکى ونهادهاى امنیتى تاکید کرده است.

 

در پیام هکرها که در وبگاههاى زیادى ظاهر شده و در آن خود را "گروه ایکس" خوانده‌اند، آمده است که تنها بخش اول اطلاعات را افشا کرده‌اند و بعید نمى‌دانند که "جهانیان را در دستاوردهاى خود از اطلاعات حدود یک میلیون اسرائیلى سهیم سازند و این اطلاعات را همگانى کنند".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-01-07 19:20

افزودن دیدگاه جدید