کد مطلب: 

11557

سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت برگزار می‎شود

سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت به همت پژوهشکده پولی و بانکی با موضوع بازآفرینی الگوها و رونق کسب و کار بانکی، طی روزهای 16 و 17 دی ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود.

 

به گزارش سیتنا به نقل از ستاد اطلاع رسانی همایش، محمدهادی شالباف با اعلام این خبر گفت: این همایش با اهداف معرفی دستاوردهای نوین صنعت بانکداری در کشور، بررسی روند نفوذ فناوری در صنعت بانکداری، معرفی نقش جدید فناوری اطلاعات در کسب و کار بانکی، معرفی زیرساخت ها و ابزارهای جدید پرداخت الکترونیک، ارتقاء سطح دانش تخصصی مسئولین بانکی در حوزه نظام های پرداخت و آشنایی با جنبه های فرهنگی - اجتماعی و اقتصادی بانکداری الکترونیک برنامه ریزی شده است که امسال شاهد سومین دوره برگزاری آن خواهیم بود.

 

دبیر اجرایی سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت اظهار داشت:  در میان بخش ها و حوزه های مختلف کشور که ICT در آن ها موجبات تحول را فراهم کرده است، تاثیر پذیری بانک ها از توسعه فناوری با حساسیت های بیشتری رو به رو بوده است .

 

شالباف خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای بسیاری پروژه ها همچون هدفمندی یارانه ها می توان میزان بالای تاثیرپذیری در جهت توسعه و حساسیت در این حوزه مهم را مورد بررسی قرار داد به طوری که ضریب نفوذ استفاده از امکانات بانکداری الکترونیک در کشور ما 100 درصد است یعنی تقریبا جمعیت کل کشور از این امکانات و هر شهروند به میزان نیاز خود از آن استفاده می کند.

 

وی گفت: این آمار خاصی برای یک کشور در حال توسعه مانند ایران به شمار می رود و لیکن می توان گفت که ارتباط آحاد جامعه از دریچه فناوری اطلاعات و ارتباطات با شبکه بانکی آغاز می شود؛ لیکن باید مردم اعتماد خوبی را به شبکه بانکی داشته باشند و این موضوع نیازمند روزآمد بودن شبکه بانکی و تحول در آن است.

 

دبیر اجرایی سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت تصریح کرد: توسعه در این مسیر در حوزه بانکداری الکترونیک باید از قالب ابزاری در سال های اخیر به کاربری ICT به عنوان پیشران در حوزه کسب و کار بانکی مبدل شود .

 

این در حالی است که شاهدیم برخی مفاهیم در حوزه ICT نیز با تحولات اساسی مثلا در حوزه دولت الکترونیک مواجه است و بانک ها در این مسیر به عنوان پیشرو تلقی می شوند.

 

شالباف افزود: شاید این به عنوان برخی دلایل عمده برای تبیین جایگاه این همایش در دوره های قبل در کنار خروجی های علمی – پژوهشی و استقبال زیاد مخاطبان از برگزاری آن بوده که زمینه را برای برگزاری سومین دوره همایش به خوبی فراهم کرده است.

 

وی اظهار داشت: بیشتر تمرکز ما در برگزاری این همایش بر ارتقاء کیفی آن و جنبه های پژوهشی و علمی است چون جایگاه پژوهشکده در سطح حاکمیتی و در ارتباط با بانک مرکزی است لیکن مخاطبان آن سطح استراتژیک و جهت دهنده دارند و به دنبال عمق و کیفیت هستند؛ لیکن معرفی دستاوردهای نوین صنعت بانکداری در کشور را در قالب این همایش به صورت کیفی دنبال خواهیم کرد.

 

دبیر اجرایی سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بانکداری الکترونیک همزمان با برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: در بخش نمایشگاهی، فضایی در قالب 50 غرفه در اختیار بخش دولتی و فعالان بخش خصوصی قرار خواهیم داد و با توجه به محدودیت فضای نمایشگاهی و در جهت کمک بیشتر به معرفی محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان، فضایی زمان بندی شده نیز برای حدود 16 شرکت در نظر گرفته شده است و این شرکت ها از سوی پژوهشکده حمایت می شوند.

 

شالباف افزود: در این نمایشگاه، دستاوردها و محصولات حوزه بانکداری الکترونیک ، بانکداری همراه ، طراحی دیتاسنتر ، اپراتورهای تلفن همراه ، شرکت های ICT ، تولید کنندگان نرم افزارهای مرتبط با بانکداری نوین، امنیت الکترونیک، میزبان علاقه مندان خواهد بود.

 

اطلاعات بیشتر در خصوص این همایش در سایت اینترنتی : http://conf.mbri.ac.ir/ebps3  قابل دسترسی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-17 19:34

افزودن دیدگاه جدید