کدخبر :11530 پرینت
26 آذر 1392 - 11:10

نظام احراز هویت یکی از مهمترین مسائل بانکداری مجازی است

متن خبر

دبیر شورای عالی فضای مجازی، یکی از مهمترین مسائل در زمینه‎ی بانکداری مجازی را بحث نظام احراز هویت دانست و نیاز به برنامه ریزی در این خصوص را نیز در راستای وظایف شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد.

به گزارش سیتنا، مهندس "محمدحسن انتظاری" رئیس مرکز ملی فضای مجازی که امروز سه شنبه 26 آذرماه در نخستین همایش " هم افزایی دانشگاه‎ها و بانک‎ها در توسعه بانکداری مجازی" سخن می‎گفت، ضمن تاکید بر لزوم تحولات سریع در سیستم بانکداری مجازی کشور، تاکید کرد: شبکه‎ی بانکی کشور نیازمند زیرساخت مناسب با سرویس‎های پایدار و امن و نظام حقوقی جامع برای دسترسی به مدیریت عملیات امنیت است.

 

وی همچنین وجود نظام پیشگیری از حوادث رایانه‎ای در شبکه‎های بانکی به دلیل وجود بسترهایی از قبیل فیبرنوری، ماهواره و مایکروویو که همگی قابل نفوذ هستند را بسیار حائز اهمیت دانست.

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی نرم افزارهای بومی در سیستم بانکداری مجازی را به عنوان یکی از مسائل اساسی شبکه‎های بانکی مطرح کرد و گفت: به دلیل استفاده‎ی سیستم بانکداری کشور از نرم افزارهای خارجی امکان وجود مشکلاتی برای ما وجود خواهد داشت.

 

وی در این راستا افزود: ما در شورای عالی فضای مجازی آمادگی داریم که در جهت رفع این مشکل همکاری لازم را داشته باشیم.

 

وی یکی از مهمترین مسائل در زمینه‎ی بانکداری مجازی را بحث نظام احراز هویت دانست و نیاز به برنامه ریزی در این خصوص را نیز در راستای وظایف شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد.

 

مهندس انتظاری با اشاره به مهمترین وظیفه شورای عالی فضای مجازی در خصوص راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور، گفت: ارائه‎ی سرویس‎های بانکداری مجازی از جمله سرویس‎های دولت به دولت، دولت به مردم و مردم به مردم باید بر روی این شبکه قابل پیاده شدن باشد.

 

وی اضافه کرد: ما آماده‎ی همکاری و برنامه ریزی هماهنگ برای رسیدن به سیستم بانکداری مجازی مطلوب، پایدار و امن در کشور هستیم.

 

انتظاری در پایان خاطرنشان کرد: با سیستم بانکداری مجازی مطلوب تر، کشور ما از نظر شاخص فرصت‎های دیجیتال در دنیا حائز رتبه بالاتری خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.