کد مطلب: 

11407

حرام خوری بزرگ شرکت‎های اینترنتی در ایران؟!

حرام خوری بزرگ شرکت‎های اینترنتی در ایران؟!

بتازگی وزیر ارتباطات اذعان داشت: در حال حاضر به دلیل کمبود پهنای باند شرکت‌های pap که اینترنت واگذار می‌کنند به جای اینکه تعداد اشتراک را معقول مثلا یک به هشت حساب کنند این اشتراک را بالاتر برده اند و به همین دلیل سرعت پائین آمده است. ضمن این که وزیر محترم از این عمل به عنوان "کم فروشی" یاد کرد یعنی مسوولین به کم فروشی اینترنت در ایران معترفند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از قدس آنلاین، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران می گوید که طبق دستور کمیسیون تنظیم مقررات، شرکت مخابرات دستور دارد اینترنت را حد اکثر بین 10 نفر شیر کند.

 

هر چند یکی از کارشناسان نظارت بر سرویسهای فناوری اطلاعات کمیسیون تنظیم مقررات با اشاره به مصوبه جلسه شماره 152 کمیسیون از تصویب شیر بین 2 تا 8 نفر اطلاع می دهد، ولی زارعیان تصریح می کند که مخابرات علی رغم دستور شیر بین حد اکثر 10 نفر ، بین 8 نفر شیر می کند. حال آنکه مشترکین در قبال سرعت پایین اینترنت که حتی به باز شدن ایمیل هم کمک نمی کند، ماهانه به طور مرتب باید هزینه اینترنت بلااستفاده خود را بپردازند.

در این میان خوب است به بررسی گروه اوکلا (Ookla) در مورد سرعت دانلود از اینترنت در کشورها و مناطق مختلف جهان نیز اشاره کنیم و وضع ایران را بسنجیم.

طبق اعلام تحقیق گروه مذکور هنگ کنگ به عنوان پرسرعت ترین مکان در رتبه اول و کوبا به عنوان کم سرعت‌ترین در رتبه 186 قرار دارد؛ ایران در این میان رتبه 170 را به خود اختصاص داده است.

به قول یکی از کارشناسان، خدمات اینترنتی در ایران که بر آن لفظ " پرسرعت " اطلاق شده در واقع چیزی در حد خدمات دهه 90 کشورهای صنعتی است!

حالا وقتی طبق گزارش گروه اوکلا سرعت دانلود در ایران تنها 2٫43 مگابیت بر ثانیه است، شیرینگ اینترنت بین 8 نفر چه مفهومی می تواند داشته باشد؟ البته ناگفته نماند که از میزان سرعت دانلود اینترنت و میزان کیلو بیتی که هنگام دانلود نمایش داده می شود میتوان به تعداد افراد شیر شده پی برد و در همین زمینه برخی مشترکین به شیرینگ بیشتر از 8 نفر معترضند. چرا که به گفته کارشناس نظارت بر سرویسهای فناوری اطلاعات کمیسیون ، طبق فرمول ارایه شده، کسی که اینترنتی با ضریب 512 کیلوبیت ثبت نام کرده هنگام دانلود عملا فقط 8 کیلو بایت دریافت می کند!

زارعیان در این خصوص به کاهش قیمت اینترنت در صورت شیرینگ اشاره می کند و می گوید: چون هزینه اینترنت بالاست با شیرینگ در واقع توانسته ایم تعرفه را پایین بیاوریم. در حالیکه وزیر ارتباطات اخیرا اظهار تاسف کرده بود که در مقایسه با برخی کشورها، تعرفه اینترنت ما بالاتر است.

جالب است که در این شرایط رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ارزیابی ماهانه اپراتورهای دارنده پروانه خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL) و معرفی ارایه‌دهنده برتر خدمات در این حوزه خبر می دهد و جالبتر این که در همین راستا مخابرات از میان 12 شرکت ارایه دهنده اینترنت پرسرعت حائز رتبه دهم می شود! اگر چه مشترکین سایر اپراتورهای خصوصی ارایه دهنده دیتا نیز که گفته شده رتبه بالاتری نسبت به مخابرات دارند، از دریافت خدمات و سرعت اینترنت شان ناراضی اند.

گواه این موضوع گفته های واعظی وزیر ارتباطات است که اذعان داشت: در حال حاضر به دلیل کمبود پهنای باند شرکت‌های pap که اینترنت واگذار می‌کنند به جای اینکه تعداد اشتراک را معقول مثلا یک به هشت حساب کنند این اشتراک را بالاتر برده اند و به همین دلیل سرعت پائین آمده است. ضمن این که وزیر محترم از این عمل به عنوان "کم فروشی" یاد کرد یعنی مسوولین به کم فروشی اینترنت در ایران معترفند.

حالا با این شرایط مردم را تشویق می کنند که به عضویت شبکه های اجتماعی هم درآیند و نحوه استفاده موثر از اینترنت را به مشورت بگذارند.آقایان! ما برای انجام امور معمولی و حتی کار اداری و اجتماعی خود اینترنت نداریم. عضویت در شبکه های اجتماعی پیشکش.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-11 17:25

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
بعد از هشت سال شخم زدن مملكت حالا يادتون اومده كه يقه كي رو بگيرين؟چرا اين گيرهارو به قبلي ها نميدادين !
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
حرام خواری از حد گذشته و فریادرسی هم نیست، دستشون توی یک کاسه است.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
کم فروش ترین خود مخابرات ایران است چرا؟ 1 - اگه اشتراک 19600 تومانی ماهانه را شما یک ما استفاده نکنید باید پول آن را پرداخت کنید. 2 - در هر اشتراک اینترنت حجم ماکزیمم در نظر گرفته می شود که اگر مشترک از تمام آن حجم استفاده نکند مازاد ماه جاری آن علی القاعده باید به اشتراک ماه بعد اضافه شود ولی صفر می شود و شما باید ماه بعد هزینه را پرداخت نمایید. اما در سرویس های حجمی بعضی از شرکت های خصوصی این موارد را رعایت می کنند. پیدا کنید پرتقال فروش را؟...
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید