کد مطلب: 

11156

وزیر ارتباطات در پاسخ به سیتنا: به دنبال افزایش لاکپشتی پهنای باند نیستیم/ معیار ارائه پروانه به اپراتورها برای نسل 3 و 4 عملکرد فعلی آنهاست

وزیر ارتباطات در پاسخ به سیتنا: به دنبال افزایش لاکپشتی پهنای باند نیستیم/ معیار ارائه پروانه به اپراتورها برای نسل 3 و 4 عملکرد فعلی آنهاست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: ما به دنبال افزایش لاکپشتی پهنای باند نیستیم و در پی افزایش مطلوب پهنای باند هستیم که مردم به مرور شاهد این توسعه خواهند بود.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سیتنا (CITNA.IR)، دکتر محمود واعظی در حاشیه مراسم معارفه رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا در خصوص تصویب لایحه «اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیر دولتی در زمینه پست و مخابرات» و موافقت مجلس با سرمایه گذاری وزارت ارتباطات برای توسعه زیرساخت‎ها، گفت: ما در برنامه پنج ساله عقب هستیم و باید رشد سریعی در حوزه ICT داشته باشیم، لذا ما طی 2 ماه گذشته جلسات بسیار فشرده ای داشته ایم و چندین پروژه تعریف کرده ایم تا بتوانیم عقب ماندگی در این حوزه را به سرعت جبران کنیم.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما به دنبال افزایش لاکپشتی پهنای باند نیستیم و در پی افزایش مطلوب پهنای باند هستیم که مردم به مرور شاهد این توسعه خواهند بود.

 

به گزارش سیتنا، وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص زمان اجرایی شدن نسل های 3 و 4 برای سایر اپراتورهای تلفن همراه در کشور، گفت: بعد از پایان دوره انحصار رایتل، پروانه را برای سایر اپراتورها صادر می کنیم، تا سایرین نیز امکان ارائه خدمات جدید مخابراتی را داشته باشند.

 

وی در عین حال ادامه داد: در حال حاضر مباحثی بین رگولاتوری و رایتل شکل گرفته؛ چراکه مدتی است امکان ارائه خدمات تصویری از رایتل گرفته شده و این امکان طبق پروانه برای رایتل محقق نشده است.

 

واعظی افزود: بالاخره ما در رگولاتوری باید انعطاف پذیری نشان دهیم و در حال حاضر هم هماهنگی هایی بین رایتل و رگولاتوری در حال انجام است.

 

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا مبنی بر معیار رگولاتوری برای ارائه مجوز به سایر اپراتورها برای ارائه خدمات نسل جدید، گفت: قطعا نخست عملکرد اپراتورها در خصوص ارائه خدمات فعلی به مشترکان و ارتباط آنها با رگولاتوری مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تایید رگولاتوری پروانه برای اپراتورها صادر می کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-03 07:15

افزودن دیدگاه جدید