کد مطلب: 

10535

جاسوسی‎های اخیر نشان می‌دهد که آمریکا تحت رهبری گروهی دیوانه است

جاسوسی‎های اخیر نشان می‌دهد که آمریکا تحت رهبری گروهی دیوانه است

یک تحلیل‌گر می‌گوید: فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی امریکا نشان می‌دهد که این کشور تحت رهبری «گروهی از افراد دیوانه» که «همواره به دنبال پنهان کاری و جاسوسی بوده‌اند» است.

به گزارش سیتنا، روزنامه واشنگتن پست هفته گذشته گزارش داد: اسناد لو رفته توسط ادوارد اسنودن، پیمانکار اطلاعاتی سابق امریکا و مصاحبه با مقامات آگاه نشان می‌دهد آژانس امنیت ملی امریکا به مراکز داده‌های وبسایت‌های یاهو و گوگل در خارج از امریکا نفوذ کرده است.

 

اریک اشمیت، مدیر اجرایی گوگل در واکنش به این گزارش گفت: چنین فعالیت‌های جاسوسی «وحشتناک» است و در صورت اثبات، غیر قانونی خواهند بود.

 

رندی شورت، عضو سازمان خودمختاری سیاه پوستان نیز به پرس تی‌وی گفت: فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی از همان منبعی سرچشمه می‌گیرد که تلاش دارد حقوق اساسی سیاه پوستان امریکا را سرکوب کرده و همچنین بومیان این کشور را منقرض کند.

 

وی گفت: «ما یک دولت امنیتی داریم که ریشه آن در گروه‌های سفید پوست تروریست است؛ گروه‌هایی که در زمان برده داری سیاه پوستان را می‌کشتند، مورد ضرب و جرح قرار می‌دادند و از آنها جاسوسی می‌کردند.»

 

شورت تصریح کرد: «این ماهیت انگلیسی-امریکایی‌هاست. اینها گروهی از افراد دیوانه هستند که طی چندین قرن ثروت و قدرت زیادی به دست آورده‌اند.»

 

این فعال امریکایی همچنین گفت: کسانی که «قدرت و منابع» دیگران را از آنها می‌گیرند، «به دنبال این هستند وضعیت را طوری نگه دارند که در آن افراد توانایی مقاومت نداشته باشند.»

 

وی افزود: «مردم در اروپا و دیگر کشورهای جهان در حال آگاه شدن از توهم بی‌حد و حصر آنها و نیاز دیوانه وارشان به قدرت برای حفظ یک امپراطوری در حال مرگ هستند.»

 

اسنودن، کارمند سابق آژانس اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) در ماه ژوئن دو برنامه جاسوسی فوق محرمانه دولت امریکا را لو داد؛ برنامه‌هایی که طی آن آژانس امنیت ملی این کشور و همچنین پلیس اف‌بی‌آی میلیون‌ها تماس تلفنی مردم امریکا و اروپا را تحت شنود قرار داده و همچنین داده‌های اینترنتی شرکت‌های بزرگی مانند فیسبوک، یاهو، گوگل، اپل و مایکروسافت را مورد نظارت قرار داده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-11-05 19:40

افزودن دیدگاه جدید