کد مطلب: 

1010

رییس ستاد انتخابات کشور: رای الکترونیکی ضریب خطا ندارد

رییس ستاد انتخابات کشور: رای الکترونیکی ضریب خطا ندارد

رییس ستاد انتخابات با تشریح نحوه رای دادن الکترونیکی در کشور گفت: این نحوه رای دادن ضریب خطایی ندارد و اصلا ضریب خطا در آن وجود ندارد.

 

به گزارش سیتنا از خبرنگار جام جم آنلاین، سید صولت مرتضوی بعد از پایان جلسه غیرعلنی و غیررسمی امروز مجلس در جمع خبرنگاران افزود: در این جلسه اقدامات و فعالیت های انجام شده در خصوص نحوه رای گیری الکترونیکی را برای نمایندگان تشریح کردم.

 

به گفته وی  وزارت کشور تصمیم دارد رای گیری الکترونیکی را تا 10 درصد در حوزه های انتخابیه سراسر کشور اجرا کند. همچنین وی می گوید:" صددرصد این 10 درصد حوزه های انتخابیه به صورت الکترونیکی رای گیری خواهد شد."

 

مرتضوی خاطرنشان کرد: اینجانب به این سوالات پاسخ دادم و قرار شد اگر سوالات دیگری وجود دارد با تشکیل کمیته ای به بررسی این ابهامات و سوالات پرداخته شود.

 

رییس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که نمایندگان از توضیحات شما در خصوص الکترونیکی شدن رای گیری قانع نشدند، گفت: من چنین برداشتی ندارم.

 

مرتضوی اضافه کرد: نمایندگان نگرانی جدی نداشتند بلکه سوالاتی را مطرح کردند که پاسخ داده شد.

 

وی در پاسخ به این سوال که شما برای هکرها در زمان رای گیری برنامه ای دارید یانه؟ گفت: قطعا وزارت کشور برای جلوگیری از هک شدن سیستم ها برنامه ریزی لازم را دارد.

 

مرتضوی در پاسخ به این سوال که چرا برای بررسی نحوه رای گیری الکترونیکی در مجلس  جلسه غیرعلنی و غیررسمی برگزار شد و چرا این جلسه به صورت علنی برگزار نشد، افرود:‌ برگزاری جلسه علنی و غیرعلنی در اختیار من نیست اما ما آمادگی داریم این را در جلسات علنی مجلس و یا حتی در تلویزیون توضیح دهیم.

 

رییس ستاد انتخابات کشور  در پاسخ به سوالی مبنی بر نظر شورای نگهبان در زمینه رای گیری الکترونیکی، گفت: شورای نگهبان با این موضوع موافق است.

 انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-12-20 11:47

افزودن دیدگاه جدید