کد مطلب: 

281202

فیروزی، نماینده مجلس: موضوعیتی برای بسته بودن سامانه یکپارچه خودرو نمی‌بینیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت صمت باید تمام ایرادات سامانه یکپارچه ثبت‌نام خودرو را رفع کند؛ در سال‌های گذشته به نوعی خودرو قرعه‌کشی می‌شد اما امروز با راه‌اندازی این سامانه زمان تحویل خودرو را قرعه‌کشی می‌کنیم، بر همین اساس موضوعیتی ندارد که سامانه یکپارچه‌سازی خودرو بسته شود.
فیروزی، نماینده مجلس: موضوعیتی برای بسته بودن سامانه یکپارچه خودرو نمی‌بینیم

به گزارش سیتنا، حجت اله فیروزی در گفت‌وگو با خانه ملت در مورد ایرادات سامانه یکپارچه ثبت نام خودرو و ضعف نرم افزاری روزهای ابتدایی سامانه و حتی مشخص نبودن قیمت برخی از خودروها، گفت: راه اندازی این سامانه فرصتی را برای متقاضیان حقیقی خودرو فراهم کرده تا صاحب خودرو شوند اما در زمان‌بندی ‌های مشخص می‌توانند خودرو خود را تحویل بگیرند.

سامانه خودرو فضای دلالی را تا حدودی از بین برده است 

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه این سامانه فضای دلالی خودرو را تا حدودی از بین برده است، افزود: با تمام ضعف‌های زیر ساختی که این سامانه دارد اما تا حدودی فضای دلالی ایجاد شده در بازار خودرو را کاهش داد و متقاضیان واقعی را مجاب به پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت با شرایط خاص در جهت تحویل خودرو نمود.

امروزِ زمان تحویل خودرو را قرعه کشی می‌کنیم

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در سال‌های گذشته به نوعی خودرو قرعه کشی می‌شد اما امروز با راه اندازی این سامانه زمان تحویل خودرو را قرعه کشی می‌کنیم، به فرض مثال زمان تحویل خودرو متقاضی در نیمه دوم سال است بر همین اساس موضوعیتی ندارد که سامانه یکپارچه سازی ثبت خودرو بسته شود.

در زمان خاصی صاحب خودرو می‌شود 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: مسئله‌ای که ما در عمل شاهد آن هستیم این است که خودرو با یک زمانبندی متفاوت به متقاضیان تحویل داده می‌شود، اگر این مسئله را بپذیریم که ظاهرا سامانه بر این فرض استوار است، باز و بسته بودن سامانه و ایجاد استرس برای مشتری موضوعیتی ندارد.

وی یادآور شد: سامانه یکپارچه سازی ثبت نام خودرو باید به گونه‌ای طراحی شود که هر شخصی در هر زمانی توانست اقدام به ثبت نام کند و در زمان معین خودرو خود را تحویل بگیرد، در حال حاضر وزرات صمت بر اساس تعداد معین خودرو قرعه کشی نمی‌کند بلکه بر اساس زمانبندی این قرعه کشی را انجام می‌دهد.

فیروزی با تاکید بر اینکه در سامانه یکپارچه ثبت نام خودرو تمام فرضیات بر این است که همه متقاضیان صاحب خودرو خواهند شد اما بر اساس زمانبندی مشخص؛ گفت: سامانه مذکور باید متناسب با همین فلسفه به کار خود ادامه دهد، شاید مردم در زمان بندی‌های متفاوتی توانایی خرید خودرو داشته باشند، باید سامانه باز باشد تا مردم بتوانند در زمان مناسب خود اقدام به ثبت نام کنند.

فیروزی در پایان خاطر نشان کرد: احتمال این مسئله وجود دارد که زمان تحویل خودرو متقاضی برای یکسال آینده  باشد، اما مردم نباید از حق ثبت نام خودرو محروم شوند،اگر این فلسفه را بپذیریم هر ایرادی که امکان دسترسی متقاضی به سامانه را با مشکل مواجه یا ثبت نام را محدود کند و یا ضعفی در زیر ساخت‌ها وجود داشته باشد، رفع خواهد شد؛ با تمام این تفاسیر در حال حاضر باید ایرادات سامانه مذکور توسط  وزارت صمت برطرف شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-06-03 09:48

افزودن دیدگاه جدید