کد مطلب: 

280424

وزیر ارتباطات: تا کنون یک میلیون نفر از اینترنت کودکان استفاده کرده‌اند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آخرین آماری که ما در این زمینه داریم این است که یک میلیون نفر از اینترنت کودکان استفاده کرده‌اند اما ما یک جامعه بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز داریم که آرزو داریم همه از این امکان استفاده کنند.
 عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور در حاشیه مراسم امضا تفاهم‌نامه و آغاز عملیات اجرایی اتصال پر سرعت مدارس کشور به فیبرنوری، در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: آخرین آماری که ما در این زمینه داریم این است که یک میلیون نفر از این خدمت استفاده کرده‌اند اما ما یک جامعه بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز داریم که آرزو داریم همه از این امکان استفاده کنند.

وی افزود: هرچقدر استفاده بیشتر باشد، اشکالات کار  مشخص‌تر و روز به روز بهتر خواهد بود، خواهشم از همه مدیران مدارس این است که در انجمن اولیاء و مربیان این سرویس را برای پدر و مادرها آموزش و توضیح دهند. حتما والدینی که بچه کوچک دارند دغدغه‌مند هستند که در استفاده از فضای مجازی آسیب نبینند.

وزیر ارتباطات گفت: این امکانی که وزارت ارتباطات فراهم کرده، همانگونه که اعلام کردم ممکن است اشکالاتی داشته باشد، بنابراین هر چه قدر بیشتر استفاده شود و بازخوردهای بیشتری دریافت کنیم این کار را تکمیل تر خواهیم کرد.

زارع‌پور تصریح کرد: وزارت ارتباطات شرایطی فراهم کرده که ممکن است اشکالاتی داشته باشد؛ اما حتماً هرچه بیشتر از این بستر استفاده و بازخورد آن به ما داده شود کار را تکمیل خواهیم کرد.

وی درباره اینکه آیا اینترنت مدارس دارای ویژگی یا دسترسی خاصی است، افزود: اینترنتی که در اختیار مدارس است اینترنت خاص یا ویژه‌ای نیست و همان اینترنتی است که در اختیار همه است، اما می‌توانند سرویس اینترنت کودک را روی آن فعال کنند.

آماری که سازمان تنظیم مقررات از مشترکان فیبرنوری منتشر کرده نشان می‌دهد امسال مشترکین کمتری نسبت به سال گذشته جذب فیبرنوری شده‌اند، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دلیل اصلی این موضوع را عدم تبلیغ و ترویج استفاده از فیبرنوری می‌داند.

وی در این خصوص توضیح داد: بسیاری از مردم نمی‌دانند چنین امکانی است و تصورشان این همان فیبرنوری قبلی است که باید برای دریافت آن چند ۱۰ میلیون تومان هزینه کنند. اگر در این خصوص اطلاع‌رسانی درستی انجام شود، حتماً مردم از آن استفاده می‌کنند. همت ما در سال گذشته و امسال بیشتر روی ایجاد پوشش برای فیبرنوری است تا بتوانیم داخل شهرها را فیبرکشی کنیم؛ البته اکنون به موازات این کار امکانات اتصال کاربران به فیبرنوری را نیز پیش خواهیم برد و در بعضی از شهرها به صورت رایگان و ۴۸ ساعته امکان اتصال وجود دارد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: اصل تمرکز ما روی اتصال نبوده و بیشتر بر ایجاد پوشش تمرکز کردیم تا مردم بدانند امکان اتصال آن‌ها به فیبرنوری وجود دارد. امسال حداقل به ۴۰ تا ۵۰ درصد پوشش برسیم و بعد روی اتصال کار خواهیم کرد.

زارع‌پور در مورد این سوال که با وجود برخی اختلال‌ها و محدودیت‌هایی که وجود دارد، آیا اتصال به فیبرنوری برای مردم جذاب خواهد بود یا نه؟ پاسخ داد: اتصالی که امروز از طریق فیبرنوری برقرار شد از لحاظ شاخص کیفیت در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد البته بحث محدودیت و اختلال بحث دیگری است.

وی ادامه داد: وظیفه بنده این است که شبکه را توسعه دهم تا اینترنت با سرعت بالا در اختیار مردم قرار بگیرد. اینکه روی این بستر چه سرویسی وجود دارد و چه سرویس محدود شده، بحث دیگری است که باید در جای خودش بررسی کنیم؛ اما شبکه ما تا به حال چنین سرعتی را تجربه نکرده است و در کشور چنین سرعتی را نداشته‌ایم. وظیفه ما این است که زیرساخت ارتباطی کشور را به گونه‌ای تقویت کنیم که هر سرویس داخلی و خارجی با کیفیت بالا در اختیار مردم قرار بگیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-05-13 10:53

افزودن دیدگاه جدید