کد مطلب: 

277970

فیروزآبادی: حملات سایبری دشمن به کشور در هیچ زمینه‌ای اختلال ایجاد نکرد

رئیس پیشین مرکز ملی فضای مجازی گفت: شدت حملات سایبری به ایران بیش از حملاتی است که به روسیه صورت گرفته است، اما در هیچ زمینه‌ای شاهد اختلال نبودیم. در حملات سایبری به ایران به شدت از توان رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و ضد انقلاب و برخی افراد داخل کشور نیز استفاده شد، اما در هیچ زمینه‌ای شاهد اختلال نبودیم.
ابوالحسن فیروزآبادی

به گزارش سیتنا به نقل از ایرنا، ابوالحسن فیروزآبادی، امروز (چهارشنبه) در جلسه تودیع خود و معارفه محمدامین آقامیری رئیس جدید این مرکز گفت: در آستانه یازدهمین سال تشکیل شورای عالی فضای مجازی هستیم. در این ۱۱ سال شورای عالی دو دوره داشته است و از امروز دکتر آقامیری در این سمت مشغول به خدمت خواهند شد.

فیروزآبادی تاکید کرد: در این سالها سیاست‌گذاری‌های بسیاری شکل گرفت و ۵۷ سند را به تصویب رساندیم که منجر به خیر و برکت در جامعه شد. هدایت و مدیریت فضای مجازی کار پیچیده‌ای است و امیدواریم پس از این نیز با توان بیشتر پیش برود.

وی تصریح کرد: در موضوع شبکه ملی اطلاعات با تمام پیچیدگی‌هایی و واگرایی‌هایی که وجود داشت، شاهد همگرایی روزافزون هستیم و اکنون برای پیشبرد شبکه ملی اطلاعات به تفاهم رسیده‌ایم. شبکه ملی اطلاعات، معنابخشی به جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی است. روح آن استقلال ایرانی و کنشگری و ایفای نقش در نظام جهانی فضای مجازی است.

فیروزآبادی افزود: ما به هویت داشتن کاربران در فضای مجازی اهمیت داده‌ایم و کشورهای غربی سعی دارند استقلال کشورها را با گمنامی کاربران از بین ببرند. در مقابل چنین رویکردی ما بانک اطلاعاتی «شاهکار» را راه‌اندازی کردیم. در نظام هویت، ما به دنبال تقویت سرمایه اجتماعی و اعتماد هستیم. روزی که این سند تصویب شد ۳۰ میلیون سیمکارت بدون هویت یا با هویت مشکوک در کشور ما وجود داشت که همگی ساماندهی شدند.

‌رئیس سابق مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات موثقی که داریم ‌حملات سایبری و اغتشاشات خیابانی دو مسئله‌ای بود که کشورهای بیگانه سعی داشتند علیه ایران انجام دهند.

فیروزآبادی اظهار داشت: شدت حملات سایبری به جمهوری اسلامی بیش از حملاتی است که به روسیه صورت گرفته است. در روسیه کشورهای غربی از توان خود استفاده کرد اما در حمله به ایران به شدت از توان اسرائیل، عربستان سعودی و ضد انقلاب و برخی افراد داخل کشور نیز استفاده شد اما در هیچ زمینه‌ای شاهد اختلال نبودیم.

وی تصریح کرد: قبل از اغتشاشات خیابانی اطلاعات متقنی به دست آمد که دشمنان به دنبال اطلاعات بانکی کشور هستند و کدها و پین‌کدهایی نیز به دست آورده‌اند. با کمک بانک مرکزی و در فرصتی بسیار کوتاه کلیه بانک‌ها رمز پویا را پیاده‌سازی کردند. این‌ها کارهایی است که در این مدت توسط مرکز ملی فضای مجازی انجام شده است.

فیروزآبادی گفت: با تمام فراز و نشیب‌هایی که در حوزه پیام‌رسان‌های داخلی وجود داشت اکنون شاهد حضور پایدار شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی هستیم. امروز سطح توانمندی ایران در خاورمیانه مثال زدنی است.

در این مراسم که در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد، «سید سعیدرضا عاملی» رئیس شورای انقلاب فرهنگی، برخی نمایندگان مجلس و معاونان وزیر ارتباطات حضور داشتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-03-01 15:22

افزودن دیدگاه جدید