کد مطلب: 

274903

پوشش ۸۰۰ هزار خانواری فیبرنوری؛ برنامه امسال شرکت مخابرات ایران

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران گفت: برنامه‌ای که شرکت مخابرات ایران برای امسال پیش‌بینی کرده است، افزون بر ۸۰۰ هزار پوشش خواهد بود و این بدان معناست که ۸۰۰ هزار خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار می‌گیرند.
فیبرنوری

به گزارش سیتنا، مهندس رضا خلیلی معاون شبکه مخابرات ایران در مصاحبه با صدا‌و‌سیما درباره سهم شرکت مخابرات ایران برای تحقق برنامه توسعه فیبرنوری افزود: یکی از زیرساخت‌های تخصصی و اصلی شرکت مخابرات که به عنوان یک اپراتور با تجربه با بیش از ۵۰ سال محسوب می‌شود، توسعه شبکه فیبرنوری است که اجرای آن از ده‌ها سال پیش آغاز شده و همچنان به عنوان امری مستمر ادامه دارد.

وی گفت: هم اکنون بزرگترین زیرساخت شبکه فیبرنوری کشور در اختیار شرکت مخابرات ایران است، اما در واقع در سال‌های اخیر، بحث رساندن این فیبر به مشتریان مطرح شده است، زیرا قبلا این فیبر در مسیر‌های بین شهری و انتقال استفاده می‌شد، اما این تغییری که در بحث فناوری و دسترسی مشترکان اتفاتق افتاد، بحث اجرای فیبر برای استفاده‌های کاربران عادی، خانگی، تجاری و سازمانی را مطرح کرد که رویکرد جدیدی محسوب می‌شود.

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: حجم نیاز در اجرای فیبر در این مقوله بسیار زیاد و با عدد‌های قبلی خیلی متفاوت است و شاید میلیون‌ها کُر کیلومتر فیبر برای این کار مصرف شود.

وی گفت: شرکت مخابرات ایران در زمینه چارچوب برنامه‌های ابلاغی این مسیر را ادامه می‌دهد و برنامه‌ای که برای امسال پیش بینی شده است افزون بر ۸۰۰ هزار پوشش خواهد بود و این به معنی این است که ۸۰۰ هزار خانوار را این شبکه تحت پوشش قرار دهد.

خلیلی افزود: بر همین اساس، مشتریان یا خانوار‌هایی که در محدوده هستند باید درخواست بدهند و با توجه به ظرفیت بازار و نیاز مردم، به شبکه فیبرنوری وصل می‌شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2022-12-05 14:24

افزودن دیدگاه جدید