کد مطلب: 

274061

نماینده مجلس: فاصله پلتفرم‌های داخلی با نمونه خارجی قابل رفع است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: پلتفرم‌های داخلی شاید اکنون قدرت رقابت با نمونه‌های خارجی که چندین سال است فعالیت می‌کنند را نداشته باشند، اما با توجه به توان داخلی می‌توان پلتفرم‌هایی طراحی کرد که قابل رقابت باشند.
مهدی سعادتی

به گزارش سیتنا، مهدی سعادتی افزود: طرح صیانت در کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی با حضور کارشناسان بررسی و نقطه نظرات جمع آوری شده و به شورای رفته تا مباحث تنطیم شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: منتظر هستیم آنچه مصلحت مردم و نظام است به تصویب برسد.

وی ادامه داد: مجلس هیچ مصوبه اجرایی برای طرح صیانت نداشته و این طرح به شورای عالی فضای مجازی سپرده شده است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ کدام از ارگان‌های نظام قصد به تعطیلی کشاندن فضای مجازی را ندارند بلکه معتقدند این فضا در چارچوب قانونی و به نفع مردم و نظام باید قانونمند و مدیریت شود.

وی گفت: محدودیت‌های فضای مجازی با پیشرفت فنآوری‌ها در آینده از بین خواهد رفت به همین دلیل باید این بخش را ساماندهی کرد.

سعادتی گفت: رهاشدگی فضای مجازی در هیچ کشوری وجود ندارد بلکه در بسیاری از کشور‌ها حتی سنین استفاده از فضای مجازی نیز برای افراد تعریف شده است.

سعادتی گفت: رهاشدگی این بخش در وقایع اخیر به خوبی مشاهده شد و دشمن توانست به راحتی در این فضا موج سواری کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دولت قبلی اراده‌ای برای حل این مشکل نداشت، گفت: هیچ چارچوب و قانونی برای نحوه فعالیت در فضای مجازی وجود نداشت و رهاشدگی این فضا را در کشور شاهد بودیم.

سعادتی گفت: خطرات رهاشدگی فضای مجازی بار‌ها اعلام، اما نادیده گرفته شد و وقتی مجلس این کوتاهی را دید وارد موضوع شد.

او افزود: واقعیت‌های طرح صیانت با آنچه که در فضای مجازی ادعا شده و دشمن نیز به آن دامن زده است، فاصله زیادی دارد و هدف از اجرای این طرح ساماندهی فعالیت در این فضا است.

این نماینده مجلس گفت: فضای مجازی عنصر جدانشدنی از زندگی مردم است و نمی‌شود آن را رها کرد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت:هدف از اجرای این طرح این است که ما بتوانیم شبکه ملی و فضای مجازی جدید و قانونمند ایجاد کنیم که راه اندازی و تقویت پلتفرم‌های داخلی یکی از این اقدامات است.

سعادتی گفت: پلتفرم‌های داخلی شاید اکنون قدرت رقابت با نمونه‌های خارجی که چندین سال است فعالیت می‌کنند را نداشته باشند، اما با توجه به توان داخلی می‌توان پلتفرم‌هایی طراحی کرد که قابل رقابت باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2022-11-08 12:20

افزودن دیدگاه جدید