کد مطلب: 

261857

کارمندان بلو اوریجین از مدیرعامل این شرکت انتقاد کردند

گروهی از کارکنان سابق و فعلی شرکت فضایی بلو اوریجین جف بزوس، مدیرعامل این شرکت را به بی توجهی نسبت به ایمنی موشک‌ها و توجه به پیروزی در رقابت فضایی با دیگر شرکت‌ها متهم کردند.
جف بزوس

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از انگجت، نوشت: کارمندان شرکت فضایی بلو اوریجین با انتشار یک نامه نسبت به عملکرد بزوس در این شرکت انتقاد کردند.

الکساندرا آبرامز، رئیس سابق ارتباطات کارکنان این شرکت نامه مذکور را با مشورت کارمندان سابق و فعلی این شرکت نوشته و گفته است که جف بزوس پیشرفت در برنامه‌های فضایی را به نگرانی کارمندانش درباره ایمنی موشک نیوشپرد ترجیح می‌دهد.

در ادامه این نامه آمده که نگرانی‌های کارمندان به دلیل رقابت جف بزوس با ایلان ماسک و ریچارد برانسون نادیده گرفته شده است. بسیاری از کارمندان این شرکت اعلام کردند که برای پرواز با موشک‌های این شرکت احساس امنیت نمی‌کنند و معتقدند این شرکت اقدامات ایمنی مناسب و لازم را انجام نمی‌دهد.

تاکنون موشک نیوشپرد، ۱۵ سفر بدون خدمه و یک سفر سرنشین دار را با موفقیت پشت سر گذاشته است. این موشک به یک سیستم اضطرار مجهز است که در صورت لزوم کپسول سرنشین دار را از موشک مشکل دار دور می‌کند. موشک نیوشپرد با حضور جف بزوس و سه مسافر دیگر در ۲۰ ژوئیه به فضا رفت. مدتی قبل نیز ریچارد برانسون، میلیاردر و کارآفرین انگلیسی با فضاپیمای شرکت ویرجین گلکتیک در قالب اولین پرواز توریستی به فضا رفت و جاذبه صفر را تجربه کرد.

با وجود همه این مسائل شرکت فضایی بلو اوریجین قصد دارد ماموریت دیگری را در ۱۲ اکتبر انجام دهد، اما کارمندان شرکت به دلیل عدم ایمنی در این موشک علاقه به سوار شدن به آن‌ها ندارند و اینکه تاکنون مشکلی رخ نداده یک خوش شانسی بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (5 رای)
سیتنا 5
2021-10-02 15:20

افزودن دیدگاه جدید