کد مطلب: 

261160

رأی دادگاه هلند به نفع رانندگان اوبر

دادگاهی در هلند اعلام کرد رانندگان تاکسی اینترنتی اوبر کارمند شرکت به حساب می آیند و پیمانکار هستند. بنابراین آنها تحت پوشش قانون کار محلی قرار می‌گیرند و حقوق بیشتری خواهند داشت. این رأی مانعی در گسترش مدل کسب و کاری شرکت اوبر در اروپا است.
رانندگان اوبر

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از رویترز، نوشت: دادگاهی در هلند اعلام کرد اوبر باید رانندگان خود را جزء کارمندان به حساب بیاورد و برای آنها حقوق رانندگان بخش تاکسیرانی را در نظر بگیرد.

نتیجه این دادگاه برد دیگری برای اتحادیه‌های کارگری به حساب می‌آید که خواهان پرداخت حقوق و مزایای بیشتری برای کارکنان در اقتصاد آنلاین هستند. از سوی دیگر در سال جاری در انگلیس نیز تصمیم مشابهی درباره رانندگان اوبر گرفته شد.

دادگاه منطقه‌ای آمستردام در خصوص شکایت از اوبر به نفع فدراسیون اتحادیه‌های تجاری هلند (FNV) رأی داد. این فدراسیون ادعا می‌کند چهار هزار راننده اوبر که در این شهر فعالیت می‌کنند، کارمند شرکت تاکسی اینترنتی هستند باید مزایایی مشابه رانندگان تاکسیرانی دریافت کنند.

اوبر اعلام کرد خواهان تجدیدنظر در این رأی است و هم اکنون هیچ تصمیمی برای استخدام رانندگان در هلند ندارد. موریتس شونفلد مدیرعامل اوبر در شمال اروپا می‌گوید: ما از این تصمیم متاسفیم زیرا می‌دانیم که تعداد زیادی از رانندگان تمایل دارند، مستقل بمانند. رانندگان نمی‌خواهند آزادی خود برای تعیین زمان و مکان کارکردن را از دست بدهند.

طبق رأی دادگاه در هلند، رانندگانی که با اپ اوبر مسافر جابه جا می‌کنند تحت پوشش توافقنامه کار دسته جمعی قرار می‌گیرند که برای بخش تاکسیرانی به کار می‌رود.

همچنین دادگاه اعلام کرد اوبر به دلیل عدم اجرای شرایط توافقنامه کار برای رانندگان باید مبلغ ۵۰ هزار یورو جریمه بپردازد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-09-14 16:07

افزودن دیدگاه جدید