کد مطلب: 

260591

ایلان ماسک از مدیرعامل سابق آمازون انتقاد کرد

ایلان ماسک با انتقاد از جف بزوس گفت که وی در راستای پرونده‌های آمازون در اعتراض به پرتاب مجدد ماهواره‌های Starlink حق دخالت ندارد. این اتفاق در حالی رخ داد که مدتی قبل شرکت آمازون به اسپیس ایکس جهت پرتاب دسته‌ای دیگر از ماهواره‌های اینترنتی Starlink خود به مدار زمین اعتراض کرد.
ایلان ماسک از مدیرعامل سابق آمازون انتقاد کرد

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از dailymail، نوشت: ایلان ماسک رئیس شرکت اسپیس ایکس در پیامی توئیتری از جف بزوس به خاطر سیاست هایش در قبال ماهواره‌های Starlink انتقاد کرد.

جف بزوس این ماه نیز در اعتراض به اینکه اسپیس ایکس تنها برنده قرارداد فرود فضاپیما در ماه است، از ناسا شکایت کرد. آمازون از FCC درخواست کرده تا مانع پرتاب ماهواره‌های Starlink شود. این درخواست توسط شرکت تابعه آمازون Kupier Systems که ماهواره‌های اینترنتی خود را برای رقابت با تجارت اسپیس ایکس توسعه می‌دهد، در کمیسیون ارتباطات فدرال ثبت شده است.

ماریا دادسون شومان، مشاور شرکت Kuiper Systems، در این زمینه گفت: "برنامه‌های اسپیس ایکس برخلاف قوانین FCC بوده و رویکرد جدید این شرکت برای درخواست دو پیکربندی منحصر به فرد با قوانین کمیسیون و سیاست عمومی در تضاد است و ما از این کمیسیون می‌خواهیم که این اصلاحیه را رد کند."

ایلان ماسک از مدیرعامل سابق آمازون انتقاد کرد

ادعای مسئولان Blue Origin در پرونده شکایت از ناسا

همچنین مسئولان Blue Origin در پرونده شکایت خود از ناسا ادعا می‌کنند که قرارداد ۲.۹ میلیارد دلاری فرود ماه به طور ناعادلانه به اسپیس ایکس تحت مالکیت ایلان ماسک اهدا شده است. آمازون بعد از اعلام برنامه‌های خود برای سیستم‌های Kuiper و گرفتن تاییدیه در ژوئیه ۲۰۲۰ از FCC معتقد است که این ماهواره‌ها قادر به خدمات دهی به ۹۵ درصد از جمعیت جهان خواهند بود و آن را به عنوان ارائه دهنده خدمات اینترنتی جهانی معرفی می‌کنند.

از سوی دیگر، اسپیس ایکس ۱۷۰۰ ماهواره اینترنتی Starlink را به مدار زمین فرستاده که پهنای باند را به ۱۰۰ هزار مشتری پرداخت کننده در سراسر جهان ارائه داده و سرعت بارگیری را از ۵۰ مگابیت بر ثانیه تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه افزایش می‌دهد. با این حال، این شرکت از FCC درخواست مجوز برای استفاده از نسل دوم شبکه Starlink متشکل از ۳۰ هزار ماهواره کرده است.

ایلان ماسک از مدیرعامل سابق آمازون انتقاد کرد

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (9 رای)
سیتنا 5
2021-08-28 14:47

افزودن دیدگاه جدید