کد مطلب: 

252258

وسوسه های مجازی یک زن پشت پرده کثیفی داشت

وسوسه های مجازی یک زن که پشت پرده عجیبی داشت در هرمزگان فاش شد.
وسوسه های مجازی یک زن پشت پرده کثیفی داشت

به گزارش رکنا، سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان از کشف یک فقره پرونده با موضوع جعل و کلاهبرداری در فضای مجازی خبرداد.

سرگرد احسان بهمنی، سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از هموطنان به پلیس فتا که مدعی شد شخصی به صورت غیرحضوری و ناشناس به حسابش پول واریز کرده است و با اعزام راننده ای ثابت از وی سکه خریداری می کند، مراتب برای پیگیری در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: طی تحقیقات و بررسی های انجام شده مشخص شد شخصی ناشناس در نقش خانمی پولدار تنها از طریق پیام رسان با راننده ای شاغل در یکی از تاکسی های اینترنتی، ارتباط کاری برقرار کرده است و با واریز حق الزحمه بیشتر، موفق به هدایت وی برای تحویل بسته های گوناگون از فروشگاه های متنوع به ویژه دریافت سکه های طلا از مغازه های طلا فروشی می کند.

وی افزود: با تحقیقات میدانی و اقدامات پلیسی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا، شخص واسط در محل مقرر جهت تحویل بسته خریداری شده مورد شناسایی قرار گرفت و دستگیر شد. وی در ابتدا مدعی شد با متهم اصلی به عنوان دوست مجازی در اینستاگرام آشنا شده است و طبق سفارش کاری اقدام به دریافت بسته ها از راننده و ارسال آن برای کارفرما می کرده است، اما با مشاهده ادله مجرمانه ناگزیر لب به اعتراف گشود و اظهار داشت که متهم فامیل او می باشد و آگاهانه با وی همکاری داشته است.

این مقام مسئول گفت: پس از هماهنگی با مقام محترم قضایی شخص مربوطه دستگیر شد و دستگاه های بسیاری از قبیل کنسول بازی، مک بوک و گوشی های آیفون و مقداری زیادی سکه طلا یافت شد. متهم با شناسایی پیج اشخاص پولدار ایرانی خارج نشین و یا داخل کشور و راه اندازی پیج جدید اقدام به ارسال پیام برای مخاطبین آن شخص و اغفال آنها برای واریز مبالغ میلیونی در استان هرمزگان می کرده است.

سرگرد بهمنی اظهار داشت: متهم در مجموع، بیش از 230 میلیون تومان طی 23 فقره از مخاطبین هدف در اینستاگرام کلاهبرداری کرده است که با بررسی سامانه های در اختیار پلیس فتا مشخص شد بیش از 20 پرونده با ماهیت و مشخصات مشترک در سطح کشور تشکیل شده است.

سرپرست پلیس فتا استان هرمزگان به هموطنان توصیه کرد: اعتماد بیجا و زودباوری مخاطبین در زمان مشاهده تصاویر شخص آشنا در پیج مشابه اینستاگرام و عدم راستی آزمایی از طریق کانال های ارتباطی دیگر، بسترساز جرائم کلاهبرداری از این قبیل می باشد. بر همین اساس بیش از هر زمان دیگری این نیاز احساس می شود که رسانه ملی با اهتمام بیشتری با بهره گیری از دانش و تجربیات پلیس فتا، اقدام به تولید برنامه های آموزشی متنوع و جذاب با محوریت جرائم سایبری نماید و فعالیت های پررنگ تری در حوزه پیشگیری از جرائم سایبری داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-12-12 10:10

افزودن دیدگاه جدید