کد مطلب: 

249586

ادامه مبارزه آمریکا جهت ممنوعیت تیک تاک و وی چت

دولت ترامپ پس از متحمل شدن دو شکست حقوقی برای مسدود کردن دانلود اپلیکیشن های چینی تیک تاک و وی چت، با ادامه مبارزات دادگاهی مواجه است.
ادامه مبارزه آمریکا جهت ممنوعیت تیک تاک و وی چت

به گزارش ایسنا، قضات آمریکایی در دو حکم جداگانه، شواهدی که نشان می دهد اطلاعات کاربران آمریکایی مورد دسترسی دولت چین قرار گرفته و امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته و باعث فرامین فوق العاده وزارت بازرگانی آمریکا و صدور ممنوعیت این اپلیکیشنها شده است را زیر سوال بردند.

قاضی کارل نیکولز، قاضی منطقه ای آمریکا که اواخر روز یکشنبه فرمانی را برای جلوگیری از اجرای ممنوعیت دانلود تیک تاک صادر کرد، شواهد دولت را زیر سوال برد و اعلام کرد دولت شواهد گسترده ای درباره این که چین به منزله یک تهدید امنیت ملی قابل توجه است، ارایه کرده است اما هیچ شواهد خاصی از تهدید ناشی از تیک تاک و همچنین موثر بودن ممنوعیت دانلود این اپلیکیشن برای مقابله با این تهدید ارایه نکرده است.

در قضیه اپلیکیشن پیام رسان چینی وی چت هم لورل بیلر، قاضی آمریکایی در کالیفرنیا نوشت که اگرچه دولت نشان داده که فعالیتهای چین نگرانیهای امنیت ملی قابل توجهی به وجود آورده اما شواهد چندانی از موثر بودن ممنوعیت وی چت برای همه کاربران آمریکایی به منظور رفع نگرانیهای مذکور ارایه نکرده است.

بیلر تاریخ ۱۵ اکتبر را برای رسیدگی به درخواست تجدیدنظر وزارت دادگستری در حکمی که وی صادر کرده است، تعیین کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت بایت دنس که مالک تیک تاک است و تنسنت هولدینگز که مالک وی چت است، جاسوسی از کاربران آمریکایی را تکذیب کرده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-29 13:42

افزودن دیدگاه جدید