کدخبر :283134 پرینت
02 مرداد 1402 - 14:25

کاربردهای عمومی باتری سیلد اسید

سیلد اسید یکی از پرکاربردترین ارقام باتری شارژی می‌باشد که به واسطه مزایای متعددی که دارد در زمینه‌های مختلفی از آن استفاده می‌شود.

متن خبر

گزارش آگهی/ باتری سیلد اسید یا سرب اسید علاوه بر کاربردهایی که در صنایع، بیمارستان‌ها و غیره دارد، دارای کاربردهای عمومی متعددی نیز می‌باشد و نقش مهمی نیز در تأمین برق آسانسور، برق مشاعات برج‌ها و غیره ایفا می‌کند که در ادامه علاوه بر بررسی تمامی آنها، در خصوص ویژگی‌های باتری سیلد اسید نیز صحبت خواهیم کرد.

اهمیت استفاده از باتری سیلد اسید مصارف عمومی

باتری سیلد اسید علاوه بر مزایایی متعددی که دارد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین ارقام باتری در جهان شناخته می‌شود که برخلاف تصور برخی از افراد، علاوه بر کاربردهای صنعتی متعددی که دارد، برای مصارف عمومی نیز از آن استفاده می‌شود. مزایای زیادی که این باتری در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد باعث شده باتری سیلد اسید در ارقام بسیار متنوعی در کشورهای مختلف توسط برندهای زیادی تولید شود که هر یک از آنها کاربرد مختص به خودشان را دارند.

با توجه به بالا رفتن قیمت وسایل برقی، یک قطعی برق چند دقیقه‌ای یا کاهش قدرت برق برای چندین ثانیه ممکن است ضررهای چند میلیونی به لوازم برقی وارد کند، اینجاست که به اهمیت استفاده از باتری‌های یو پی اس که به عنوان تامین کننده برق پی می‌برید. باتری سیلد اسید نه تنها در مواقع قطعی برق، نسبت به تامین نیروی مورد نیاز دستگاه‌ها اقدام می‌کند، بلکه در مواقعی که میزان ورودی برق دارای رنج قابل قبولی نباشد، نسبت به تولید برق استاندارد اقدام می‌کند.

بررسی کاربردهای عمومی باتری سیلد اسید

باتری سیلد اسید (Sealed Lead Acid) که به اختصار به آن SLA نیز گفته می‌شود که نیازی به نگهداری ندارند و تنها در موارد خاص ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشند در حوزه‌های متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که از این باتری در زمینه‌های متنوعی استفاده می‌شود، قابل شارژ بودن آن است که این ویژگی به واسطه وجود الکترولیت مایع در ترکیبات آن می‌باشد. همین موضوع سبب شده از این باتری علاوه بر تامین برق مورد نیاز تجهیزات مخابرات، منبع تغذیه یو پی اس و غیره، در زندگی روزمره افراد نیز نقش مهمی داشته باشد. از جمله کاربردهای عمومی باتری سیلد اسید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تامین برق مشاعات برج‌ها

با توجه به اینکه در مشاعات برج‌ها نیاز به جریان مستقیم برق می‌باشد و قطعی برق ممکن است به برخی از تأسیسات ساختمانی صدمه وارد کند، معمولاً از باتری سیلد اسید به عنوان یک منبع پشتیبان برق استفاده می‌شود.

باتری تابلو فرمان آسانسور

در حال حاضر تمامی آپارتمان‌ها، برج‌ها و غیره از آسانسور به صورت مستمر استفاده می‌کنند، به همین دلیل کمک گرفتن از یک نیرو محرکه قدرتمند که بدون قطعی برق باشد، از اهمیت زیادی برخوردار است. معمولاً از باتری آسانسور به عنوان منبع تامین برق سیستم مرکزی آسانسور استفاده می‌کنند تا در زمان قطعی برق، مشکلی برای افراد پیش نیاید.

باتری سیستم اعلام حریق خانگی

تمامی سیستم‌های اعلام حریق خانگی نیازمند یک منبع تغذیه است که به کنترل پنل متصل است. وظیفه اصلی باتری سیلد اسید موجود در سیستم‌های اعلام حریق خانگی، اتصال برق به صورت اتوماتیک در زمان قطعی و کاهش شدید ولتاژ برق می‌باشد. با توجه به تبعات شدید قطع شدن سیستم اعلام حریق خانگی، پیشنهاد می‌کنیم حتماً در تجهیزات سیستم اعلام حریق از این باتری کمک بگیرید.

منبع تغذیه باتری شارژی

باتری‌های سیلد اسید معمولاً به عنوان یک پشتیبان یا بک آپ برای دستگاه‌ها و باتری‌های شارژی استفاده می‌شود. در صورتی که نیاز به یک منبع تغذیه قابل شارژی برای باتری خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم از این محصول کمک بگیرید.

یو پی اس خانگی

در زمان قطع برق، کاهش یا افزایش ناگهانی ولتاژ برق صدمات زیادی به دستگاه‌های شما وارد می‌شود که این مشکل با استفاده از یک دستگاه یو پی اس خانگی حل خواهد شد. این دستگاه نیاز به یک منبع تغذیه دارد که همان باتری سیلد اسید است.

[node:title]

باتری ویلچر برقی

کارایی مداوم ویلچر برقی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کارکرد آن باید به گونه‌ای باشد که در تمام مدت امکان استفاده از آن وجود داشته باشد. باتری‌های ویلچر برقی با توجه به تعدد دفعات شارژ و دشارژ، طول عمر کمتری خواهند داشت، بنابراین دقت داشته باشید که عمر باتری را مورد بررسی قرار دهید.

باتری مدار فرمان درب‌های اتوماتیک

در حال حاضر درصد زیادی از ساختمان‌ها برای سهولت رفت و آمد از درب‌های اتوماتیک استفاده می‌کنند که قطعی برق ممکن است یک مشکل بزرگ برای آنها به حساب بیاید. برای حل این مشکل از باتری سیلد اسید استفاده می‌شود تا در زمان قطع شدن برق، مشکلی برای عبور و مرور افراد پیش نیاید.

تامین برق دزدگیر اماکن

امنیت اماکن مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ممکن است با قطع شدن برق و از کار افتادن سیستم دزدگیر، خسارت‌های زیادی به شما وارد شود. بنابراین وظیفه تامین برق دزدگیر اماکن در مواقع ضروری از واجبات به حساب می‌آید و باید حتماً از باتری سیلد اسید متناسب با دستگاه خود برای تامین برق مورد نیاز آن استفاده کرد.

سیستم‌های حفاظتی و دوربین‌های مداربسته

امروزه در تمامی ساختمان‌ها، مغازه‌ها، برج‌ها و غیره برای افزایش امنیت از دوربین‌های مداربسته استفاده می‌شود و فعال بودن این دوربین‌ها در تمام طول شبانه روز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در همین راستا تمامی سیستم‌های حفاظتی و دوربین‌های مداربسته بایستی از یک منبع تغذیه پشتیبان برای تامین برق در موارد ضروری استفاده کنند.

منبع تغذیه باتری‌های اسباب بازی (ماشین و موتور شارژی)

معمولاً از باتری سیلد اسید به عنوان منبع تغذیه اسکوتر برقی، دوچرخه شارژی، ماشین شارژی کودکان، موتور شارژی و غیره استفاده می‌شود.

چراغ اضطراری ساختمان‌ها و فروشگاه‌ها

یکی دیگر از کاربردهای عمومی باتری سیلد اسید، استفاده از آن به عنوان تامین کننده برق چراغ اضطراری ساختمان‌ها و فروشگاه‌ها می‌باشد

سیستم‌های خورشیدی خانگی

در حال حاضر باتری‌های سیلد اسید به عنوان بهترین گزینه برای باتری سولار  که وظیفه ذخیره کردن برق سیستم‌های خورشیدی خانگی به حساب می‌آیند.

[node:title]

راهنمای خرید باتری سیلد اسید

زمان خرید باتری سیلد اسید باید در نظر داشته باشید که باتری مورد استفاده باید ولتاژ متناسب با دستگاهی باشد که به آن متصل است. هنگام خرید این باتری به میزان ولتاژ و آمپری که بر روی باتری نوشته شده است، دقت داشته باشید. میزان ولتاژ و آمپر باتری، تعداد ساعتی که می‌توان از آن به عنوان منبع تغذیه دستگاه خود استفاده کنید را مشخص می‌کند.

بنابراین اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که با قطعی‌های مکرر و طولانی مدت روبه‌رو هستید، پیشنهاد می‌کنیم از باتری‌های میزان انرژی و برق را طولانی مدت تأمین می‌کنند، استفاده کنید. در صورتی که اطلاعاتی در این خصوص ندارید و به دنبال خرید باتری سیلد اسید هستید، پیشنهاد می‌کنیم از وب‌سایت شرکت بازرگانی هانیکا که یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین ارائه دهندگان باتری در کشور است، کمک بگیرید و در صورت نیاز از مشاوره رایگان این شرکت کمک بگیرید.

ویژگی‌های باتری سیلد اسید

باتری‌های سیلد اسید دارای ویژگی‌های متعددی می‌باشند که به واسطه همین خصوصیات در صنایع بزرگ و مصارف خانگی از آنها استفاده می‌شود. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های باتری سیلد اسید شامل موارد زیر می‌باشد:

  • مقرون به صرفه بودن
  • قابلیت شارژ مجدد آسان در زمان بسیار کوتاه
  • طول عمر بالا نسبت به باتری‌های قدیمی
  • حمل آسان به دلیل ابعاد کوچک
  • قابلیت نصب در تمام مکان ها
  • نگهداری بسیار راحت
  • توان مصرفی کم
  • عدم تولید گازهای خورنده
  • بازیافت بالا
  • نرخ تخلیه کم

عمر مفید باتری سیلد اسید در مصارف عمومی چقدر است

همان‌طور که در ابتدا ذکر شد این مقاله نسبت به بررسی کاربردهای عمومی باتری سیلد اسید اشاره دارد، یکی از سوالاتی که ممکن است برای بسیاری از مصرف کنندگان عادی که آشنایی زیادی با این محصول ندارند پیش آید، میزان عمر مفید باتری سیلد اسید می‌باشد.

به صورت میانگین طول عمر باتری‌های سیلد اسید بین 6 الی 48 ماه می‌باشد که این متغیر بودن طول عمر تا به دلایل متعددی بستگی دارد که در ادامه برخی از مهم‌ترین آنها را بیان می‌کنیم:

  • دمای محیط

سعی کنید باتری را در دمای مطلوب یا همان 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا بیشترین طول عمر را دریافت کنید. همچنین در نظر داشته باشید که قرار دادن باتری یو پی اس در محیطی که دمای آن حدود 40 درجه سانتی‌گراد باشد، عمر آن را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.

  • نحوه شارژ و دشارژ باتری

مورد بعدی که به صورت مستقیم بر روی طول عمر مفید باتری یو پی اس تأثیر می‌گذارد و شما به عنوان یک مصرف کننده عادی باید آن را دانید، تعداد دفعاتی است که این باتری شارژ می‌شود. به صورت کلی اگر عمق دشارژ باتری زیاد باشد، تعداد دفعاتی که شما می‌توانید باتری را شارژ کنید به مراتب کمتر خواهد بود و عمر مفید باتری خیلی زود به پایان خواهد رسید.

  • کیفیت ساخت باتری

باتری دارای یک عمر طراحی می‌باشد که بر روی خود باتری توسط تولیدکننده درج شده است و این عمر مفید در برندهای مختلف، ثابت نیست. عواملی مانند نحوه انبارداری و دمای محیط انبار به صورت مستقیم بر روی عمر این محصول تأثیر دارند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.