کد مطلب: 

264370

پنالتی جنجالی علیه پرسپولیس درست بود؟

حیدر سلمانی می‌گوید مهدوی پنالتی درستی برای پیکان گرفته است.
پنالتی جنجالی علیه پرسپولیس درست بود؟

به گزارش خبرورزشی، حیدر سلیمانی کارشناس داوری در خصوص قضاوت مهدوی در دیدار پرسپولیس و پیکان که با نتیجه ۳ بر یک به سود شاگردان گل‌محمدی خاتمه یافت، اظهار کرد: این بازی ۳ صحنه قابل تامل داشت. ابتدا در دقیقه ۱۳ و در جریان حمله پیکان توپ به داور برخورد کرد که با توجه به این که توپ در ادامه در اختیار بازیکنان پیکان قرار گرفته، ادامه بازی درست بود. گل نخست پرسپولیس درست بود و اگر توپ گل نمی‌شد، داور می‌توانست خطای هند مدافع پیکان را اعلام کند. همچنین طبق قوانین و به دلیل این که توپ داخل چارچوب نبود، گل باید به عنوان گل به خودی توسط بازیکن پیکان ثبت شود.

وی ادامه داد: جنجالی‌ترین صحنه بازی در دقیقه ۸۰ رخ داد که داور خطایی را روی مهاجم پیکان توسط حامد لک اعلام کرد و پنالتی گرفت که با دیدن تصاویر تلویزیونی مشخص می‌شود این تصمیم داور درست است و حامد لک بدون این که تاثیری روی توپ بگذارد، روی مهاجم پیکان خطا کرده است.

سلیمانی گفت: در مجموع عملکرد خوبی را در این دیدار از مهدوی شاهد بودیم و تنها اشتباه او در این بازی، جایگیری نامناسبش در دقیقه ۱۳ بود که موقعیت خطرناکی هم برای پیکان نبود و این داور خوش‌شانس بود. اخطارها و تصمیماتش درست بود و نمره قابل قبولی برای قضاوت در این دیدار گرفت.

نوید مظفری نیز در خصوص داوری دیدار دو تیم پرسپولیس و پیکان در چارچوب هفته دهم لیگ برتر اظهار داشت: داوری هیچ مشکلی نداشت و سید رضا مهدوی قضاوت خوبی در این دیدار انجام داد.

وی در خصوص صحنه اعلام پنالتی به سود پیکان که منجر به اعتراض شدید بازیکنان و اعضا کادر فنی پرسپولیس شد، گفت: در آن صحنه حامد لک با دست چپ به مهاجم پیکان ضربه می زند و اعتراض کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس بی دلیل بود. پنالتی کاملا درست بود.

کارشناس داوری در مورد صحنه ای که حامد لک هنگام پرتاب توپ و به جریان انداختن بازی به بازیکن پیکان برخورد می کند اظهار داشت: به دلیل این که مهاجم پیکان در مسیر حرکت دروازه بان پرسپولیس قرار گرفته بود و قصد بر هم زدن تعادل لک را داشت، داور باید خطای مهاجم پیکان را می گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2021-12-15 18:37

افزودن دیدگاه جدید