کد مطلب: 

223655

استقلال تیام می‌خرد یا الحاجی گرو؟!

مدیرعامل استقلال تایید کرده یک مهاجم آفریقایی را برای استقلال زیر نظر دارد.
استقلال تیام می‌خرد یا الحاجی گرو؟!

به گزارش خبرورزشی، پس از حضور گوران یرکوویچ که گل قهرمانی تیم استقلال در جام حذفی را از روی نقطه پنالتی به تیم شاهین بوشهر زد این ذهنیت بین مسئولان باشگاه استقلال ایجاد شد که با جذب مهاجمان خارجی می‌توان در لیگ برتر، جام حذفی یا لیگ قهرمانان آسیا به آنچه مد نظر دارند، برسند. بازیکنی که پنالتی آخر را در حافظیه شیراز زد، زمینه‌ساز اضافه شدن پروپییچ در سال بعد به استقلال شد. بازیکن کروات دیگری که به این تیم آمد و البته کم بازی کرد ولی با آمار گلزنی خوبی که در لیگ یا جام حذفی داشت، همه را امیدوار کرده بود. هرچند با اضافه شدن علیرضا منصوریان به کادر فنی استقلال این بازیکن از جمع آبی‌پوشان جدا شد. با این همه استقلالی‌ها باز هم سراغ مهره‌های اینچنینی در فاز هجومی رفتند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که پس از حضور مهاجمان وطنی از جمله علی سامره، رضا عنایتی، سیاوش اکبرپور، آرش برهانی و امثالهم آمار گلزنی مهاجمان داخلی کم و کمتر شد!

فصل قبل مدیران باشگاه استقلال در اقدامی ریسکی سراغ مهاجمی با رزومه بازی در سری A ایتالیا رفته و مامه بابا تیام را به تهران آوردند. کسی که ۹ ماه بود گلی برای تیمش نمی‌زد، در تهران و جو تیم استقلال رو آمد و با رکورد بالای گلزنی در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا خود را به صدر جدول گلزنان خارجی که طی سال‌های اخیر به این تیم آمده‌اند، رساند.

گل‌های حساس و البته مهم تیام در لیگ، استقلال را از رده هفتم و هشتم جدول به سکوی سوم در روز پایانی لیگ رساند. او گل قهرمانی استقلال روبه‌روی خونه‌به‌خونه بابل را به ثمر رساند و یک جام به رزومه شفر اضافه کرد و البته در دیدار‌های دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ با گلزنی به العین و الهلال تیمش را به دور یک‌هشتم رهمنون کرد. او در دو دیدار رفت و برگشت برابر ذوب‌آهن با هت‌تریک در دیدار برگشت زمینه‌ساز صعود استقلال به دور یک‌چهارم هم شد و نشان داد می‌توان به خارجی‌ها اعتماد کرد. تکرار مسائل مربوط به چرایی عدم تمدید قرارداد تیام در حوصله مطلب نمی‌گنجد. او رفت و شفر با همان تصور سراغ الحاجی گرو رفت. مهاجمی که تا یک ماه پیش از ورود به استقلال بازی می‌کرد ولی آمار ضعیفی در گلزنی داشت! گرو آمد و با آمار ضعیف یک گل در ۵ ماه برگشت. حالا و در آستانه شروع دور برگشت باز هم فتحی اعلام کرده دنبال یک مهاجم گلزن خارجی است و برای این منظور ۳ نفر را زیر نظر دارند تا با بررسی دقیق رزومه و توانایی‌هایشان بهترین را از بین آن‌ها انتخاب کنند! کالیب اکوبان مهاجم غنایی متولد ایتالیا در حال حاضر نزدیک‌ترین گزینه به استقلال است. کما اینکه فتحی هم تأیید کرده یک مهاجم آفریقایی برای استقلال را زیر نظر دارد. قطعاً مهمترین اتفاق در این شرایط این است که با این دلار ۱۱ هزار تومانی و وضعیت خوب استقلال در لیگ، با جذب یک مهاجم گلزن شبیه تیام، تیم را به روز‌های اوج برگردانند تا باز هم یک نیم‌فصل را برای مهاجمی مانند گرو وقت تلف کنند!

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-01-06 19:37

افزودن دیدگاه جدید