کدخبر :212601 پرینت
17 اردیبهشت 1397 - 14:54

آبی‌ها باید نیمکت قوی‌تری داشته باشند

تیم فوتبال استقلال پس از قهرمانی در جام‌حذفی روز سه‌شنبه و در جدالی حساس در اصفهان مهمان ذوب‌آهن خواهد بود.

متن خبر

به گزارش خبرورزشی، شاگردان امیر قلعه‌نویی در راند اول و رقابت‌های لیگ برتر توانستند آبی‌پوشان را پشت سر گذاشته و بالاتر از آنها در جدول رده‌بندی قرار بگیرند. این ‌بار اما در مصاف رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا این دو تیم به یکدیگر رسیده‌اند. در این خصوص با مجید نامجومطلق، بازیکن و مربی اسبق استقلال به گفت‌وگو نشستیم. با ما همراه باشید.

* استقلال روز سه‌شنبه مهمان سبزپوشان اصفهانی است. این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟!

ابتدا این را باید بگویم صعود این دو تیم به مرحله حذفی جای خوشحالی دارد اما اینکه این دو به ناچار به یکدیگر خورده‌اند، ناراحت‌کننده است. این بازی مسابقه بسیار سختی برای دو تیم است و تیم ذوب‌آهن با هدایت امیر قلعه‌نویی بسیار عالی ظاهر شده. این تیم در خط حمله بسیار زهردار و خطرناک است و روی ضربات ایستگاهی عملکرد مناسبی دارد. اما آن سوی میدان آبی‌ها روحیه بالایی بعد از کسب جام‌حذفی دارند و این می‌تواند شانس آنها را برای صعود بیشتر کند. به زعم بنده استقلال شانس بیشتری برای صعود دارد.

* آیا برنده این دیدار می‌تواند به فینالیست شدن فکر کند؟

در قاره آسیا با توجه به ساختاری که وجود دارد و تیمی از شرق به فینال می‌آید و تیم دیگری از غرب، در واقع تیم‌های شرق آسیا تیم‌های باکیفیتی هستند. آنها از لحاظ فنی بسیار خوب ظاهر شده‌اند. در غرب آسیا ماجرا جور دیگری است و تیم استقلال با عملکرد خوبی که داشته، می‌تواند کاندیدای اصلی صعود به فینال باشد البته این منوط به این است که وینفرد شفر بتواند از سد امیر قلعه‌نویی بگذرد.

* به نظر شما استقلال با چه تاکتیکی باید در اصفهان بازی کند؟!

به نظر می‌رسد با توجه به زهردار بودن تیم ذوب‌آهن، آبی‌ها باید در زمین تیم حریف توپ را به گردش درآورند و عقب کشیدن از سوی شاگردان شفر می‌تواند برای آنها خطرآفرین باشد.

* استقلال لیگ هفدهم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

در کل تیم استقلال توانست نتایج خوبی را کسب کند و لیگ هفدهم با اینکه خوب شروع نشد اما به خوبی به پایان رسید. این تیم ثبات خاصی پیدا کرده و در ترکیب این مورد صادق است اما با توجه به اولویت‌ها تیم استقلال باید در قلب خط دفاع و همین‌طور سمت چپ ترمیم شود. قطعاً وینفرد شفر به کمبود مهره‌های تیمش اشراف دارد و شناخت خوبی از فوتبال ما به دست آورده است.

* از اولویت‌های نیاز به ترمیم گفتید. آیا مناطق دیگری هم وجود دارد؟

به نظر می‌رسد استقلال باید نیمکت خوبی را برای لیگ آینده چینش کند. در خط حمله و کار کردن با دو مهاجم مناسب نیست و در طول فصل ممکن است با ضعف روبه‌رو شود بنابراین تیم استقلال باید به فکر مهاجم نیز باشد. ناگفته نماند در سمت راست آبی‌پوشان باید به فکر جذب بازیکن باشند. به طوری که عملکرد خوب وریا غفوری حفظ شود.

* و اما حرف آخر؟

تیم استقلال می‌تواند در آسیا موفق شود و امیدوارم آنها بتوانند به فینال لیگ قهرمانان برسند. آبی‌ها از گروه سختی صعود کرده و بازی‌های سختی را پشت سر گذاشته‌اند. مطمئناً می‌توانند در ادامه راه نیز عملکرد خوبی داشته باشند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.