کد مطلب: 

5981

مدیر امور IT بانک صادرات: ارتباط بانک با مشتری با حضور باجه و خودپرداز سیار بانکی در مناطق دورافتاده تقویت می‎شود

مدیر امور IT بانک صادرات: ارتباط بانک با مشتری با حضور باجه و خودپرداز سیار بانکی در مناطق دورافتاده تقویت می‎شود

ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی در بعضی از مناطق دوردست نیاز به آموزش افراد برای استفاده از خدمات همچون اینترنت و موبایل دارد که می‎تواند کمی سخت باشد. به همین دلیل حضور باجه و خودپردازهای سیار بانکی در چنین مناطقی که صرفه اقتصادی برای حضور شعبه بانکی ندارد می‎تواند علاوه بر اینکه به مشتریان احساس خوبی را منتقل نماید، با حضور یک مسوول بانکی در باجه، مشتریان می‎توانند ارتباط بهتری را با بانک و خدماتش برقرار کنند.

 

رضا گودرزی”مدیر امورفناوری اطلاعات بانک صادرات ایران در گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا (citna.ir) در خصوص اقدامات این بانک برای پیاده سازی بانکداری الکترونیک، اظهار داشت: بانکداری متمرکز الکترونیک را در قالب طرح جامع سپهر از سال 1380 آغاز کردیم و در حال حاضر همه واحدهای بانک مشتمل بر 580 باجه و 2800 شعبه مجهز به سیستم مذکور می‎باشد.

 

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، مشتریان می توانند با مراجعه به هر یک از شعب این بانک از کلیه خدمات بانکی مورد نیاز خود به صورت برخط (Online) بهره مند شوند. درحال حاضر، بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین بانک‎ها از لحاظ تعداد حساب‎های سپرده‎ای متمرکز و برخط (Online) در سطح کشور می‎باشد.

 

وی در ادامه اضافه کرد: بانک صادرات ایران با برخورداری از سامانه‎های بانکداری اینترنتی، همراه بانک، تلفن بانک، دستگاه‎های خودپرداز، پایانه‎های فروش، درگاه پرداخت اینترنتی (دامون)، کیوسک بانک، ساتنا، پایا، سحاب، شیبا (طرح خدمت)، باجه‎های الکترونیک شبانه روزی (724)، امداد مشتریان (از طریق سرشماره 09602) و انواع کارت‎های بانکی در کنار سیستم جامع و متمرکز سپهر به حذف محدودیت زمانی و مکانی در ارائه خدمات به مشتریان خود اقدام کرده است.

 

گودرزی در خصوص برنامه‎های در دست اقدام بانک متبوعش در راستای توسعه بانکداری الکترونیک، گفت: این مهم را از طریق ایجاد خدمات و محصولات متعدد و متنوع در فضایی توام با امنیت با ویژگی سهولت در استفاده با بکارگیری فناوری برتر روز در دستور کار قرار داده‎ایم.

 

مدیر امورفناوری اطلاعات بانک صادرات ایران در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا که چه موانع و تنگناهایی مانع از حضور شما در برخی مناطق شده و بانکداری الکترونیک تاچه حد توانسته این عدم حضور فیزیکی را جبران کند؟ خاطرنشان کرد: راه اندازی باجه های راه دور و دستگاه‎های خودپرداز با توجه به امکان سنجی‎های صورت پذیرفته از طریق واحدهای مرتبط و بر اساس نیاز مشتریان در بانک انجام می‎گیرد که در این خصوص یکی از چالش‎ها تامین بستر مخابراتی مناسب می‎باشد.

 

وی ادامه داد: بانک صادرات ایران با ارائه خدمات از طریق پایانه‎های فروش، بانکداری مبتنی بر تلفن ثابت، بانکداری همراه و اینترنت بانک توانسته است پاسخگوی بخش بزرگی از نیاز مشتریان در مناطق مزبور باشد به طوری که در مجموع بخش قابل ملاحظه‎ای از تراکنش‎های بانکی، به صورت غیرحضوری و در طی شبانه روز از طریق درگاه‎های فوق صورت می‎پذیرد.

 

گودرزی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا که با توجه به ارائه همه خدمات بانکی با حداقل هزینه توسط باجه و خودپرداز سایر بانکی چه برنامه‎ای برای استفاده از این سیستم دارید؟ گفت: بانک صادرات ایران با برخورداری از تعداد 3850 دستگاه خودپرداز (ثابت و سیار) در سراسر کشور بخش بزرگی از خدمات خود را به صورت 24 ساعته به مشتریان ارائه می‎دهد. لازم به ذکر است تعداد تراکنش‎های انجام گرفته از طریق دستگاه های خودپرداز بانک صادرات معادل حدود 50 درصد از تراکنش‎های انجام شده در شعب این بانک است. هم اکنون تعداد 16 خودپرداز سیار بانکی در تهران و استان های مختلف کشور استفاده می‎شود تا در صورت نیاز، خدمات بانکی در مکان‎های خاص ارائه شود.

 

وی ادامه داد: بانک صادرات از 16 دستگاه خودپرداز سیار بانکی استفاده می‎کند. از آنجایی که بانک صادرات دارای 2800 شعبه ، 580 باجه و 3380 واحد بانکی در سرتاسر ایران می‎باشد از نظر ورود به مناطق مختلف احساس نیازی به این باجه‎های سیار نکرده است چرا که نسبت به بانک‎های دیگر ما از تعداد واحد بانکی زیادی برخوردار هستیم. هر چند که بانک حدود 16 دستگاه خودپرداز سیار بانکی را خریداری نموده است و فقط در موارد خاص همچون نمایشگاه‎ها، بازارهای فصلی، هنگام حوادث غیرمترقبه، بلایای طبیعی و بعضی مراکز توریستی با مجوزی که از شهرداری توسط بانک اتخاذ می‎شود از آن ها استفاده می‎نماییم تا مردم در این مناطق دچار مشکل نشوند و بتوانند از سرویس‎های بانکی استفاده نمایند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بانک سیاستی در خصوص استفاده از باجه‎ها و خودپردازهای سیار بانکی برای ارائه سرویس در مناطق دورافتاده ندارد و تمرکز ما بیشتر بر روی استفاده از خودپردازهای سیار بانکی است که در بین استان‎ها پراکنده است که برای موارد و مراسم خاص که قبلا ذکر شد مورد استفاده قرار می‎گیرد.

 

گودرزی در ادامه گفت: در همین راستا برنامه‎هایی در خصوص جاهای خاص در دست اجرا داریم. برای مثال در کنار شعبه فردوسی بانک صادرات یک کیوسک تعبیه شده است که به نوعی کار باجه و خودپرداز سیار را انجام می دهد. این کیوسک در حال حاضر به صورت سمبلیک در آن محل قرارداده شده است؛ چون شعبه ما در فردوسی به خودی خود شعبه بزرگی به حساب می‎آید که حدودا 20 باجه در آن شعبه آماده ارائه خدمات به مشتریان بانک می باشند. در واقع این کیوسک با هدف ایجاد فضایی مناسب برای استفاده از مناطقی که ایجاد شعبه جدید صرفه اقتصادی برای بانک ندارد طراحی شد تا بتوانیم بعد از تصمیم گیری نهایی برای ورود به مناطق مورد نظر از این باجه ها و خودپردازهای سیار بانکی استفاده کنیم. با این روش می توانیم در صورت سودزا نبودن شعبه بانک به راحتی آن را جابه جا نماییم و هزینه های احداث شعبه جدید را به حداقل برسانیم.

 

وی در ادامه افزود: بانک صادرات در حال حاضر در بخش ارائه خدمات الکترونیکی به دنبال ارائه برنامه های جدیدتری می باشد. ولی این را در نظر داریم که ارائه خدمات بانکی به صورت الکترونیکی در بعضی از مناطق دوردست نیاز به آموزش افراد برای استفاده از خدمات الکترونیکی همچون اینترنت و موبایل دارد که می‎تواند کمی سخت باشد. به همین دلیل حضور این باجه و خودپردازهای سیار بانکی در چنین مناطقی که صرفه اقتصادی برای حضور شعبه بانکی ندارد علاوه بر اینکه می‎تواند به مشتریان احساس خوبی را منتقل نماید، با حضور یک مسوول بانکی در باجه، مشتریان می‎توانند ارتباط بهتری را با بانک و خدماتش برقرار کنند. علاوه بر آن، سود و زیان بانکی نیز یکی دیگر از مسائل مهمی است که شاید با استفاده از این باجه‎ها و خودپردازهای سیار بانکی بتوان هزینه‎های بانک را تا حدی کاهش داد، که البته همه این‎ موارد بستگی به سیاست داخلی بانک دارد.

 

وی در ادامه گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا در خصوص تمهیدات این بانک برای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان در ایام تعطیلات نوروز، گفت: بانک صادرات ایران در راستای تداوم خدمت رسانی بهینه و جلب رضایت مشتریان که یکی از اهداف اصلی بانک می‎باشد آمادگی دارد علاوه بر اختصاص شعب کشیک با استفاده از انواع کانال‎های ارتباطی مشتمل بر بانکداری مبتنی بر اینترنت، بانکداری مبتنی بر تلفن همراه، بانکداری مبتنی تلفن ثابت، بانکداری مبتنی بر دستگاه خودپرداز، بانکداری مبتنی بر پایانه فروش (pos) و بانکداری مبتنی بر انواع کارت، خدمات گوناگونش را در ایام تعطیل همانند سایر ایام به مشتریان ارائه دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-03-03 21:00

افزودن دیدگاه جدید