کد مطلب: 

540

افزایش نرخ پالس شهری برای جبران کاهش درآمد مخابرات

افزایش نرخ پالس شهری برای جبران کاهش درآمد مخابرات

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شرکت مخابرات ایران، گفت: هیأت دولت مصوبه جبران درآمد مخابرات از طرح هم‌کدی پیش شماره‌های درون استانی از محل افزایش نرخ پالس شهری را تصویب کرد.

 

به گزارش سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، دکتر داوود زارعیان در گفت وگو با تهران امروزاظهار داشت: همانطور که مطلع اید هیأت دولت مصوبه جبران درآمد مخابرات از طرح هم‌کدی پیش شماره‌های درون استانی را تصویب کرد که این مصوبه برای افزایش تعرفه‌های مخابراتی نیست؛ بلکه مطابق این مصوبه کد بین شهری درون استان‌ها حذف می شود و کاهش درآمد مخابرات از این محل از طریق افزایش تعرفه نرخ پایه پالس‌ شهری جبران خواهد شد.

 

وی ادامه داد: افزایش نرخ تلفن‌های درون‌شهری زمانی عنوان شد که شرکت مخابرات تصمیم به هم‌کدسازی شهرستان‌های تهران گرفت. با اینکه هم‌کدسازی شهر‌ستان‌های تهران با پایتخت نوعی پیشرفت در شبکه مخابراتی کشور به حساب می‌آید اما این کار موجب کاهش درآمد شرکت مخابرات شد و دولت هم تامین هزینه این کاهش درآمد را به عهده نگرفت. پس از آن شرکت مخابرات پیشنهاد افزایش نرخ مکالمات درون‌شهری را مطرح کرد و شورای رقابت مسئول بررسی و رسیدگی به این پیشنهاد شد.

 

گفته می‌شود که با تصویب این پیشنهاد و عملی شدن آن نرخ مکالمات درون‌شهری تا 70 درصد افزایش خواهد یافت. البته جمشید پژویان رئیس شورای رقابت با رد این ادعا گفته‌است که تعرفه‌های مکالمات به طور قطع افزایش خواهد یافت اما میزان این افزایش قیمت هنوز مشخص نیست. وی همچنین تاکید کرده بود که تعرفه‌های مخابرات از 7 سال پیش تغییری نداشته‌اند و اندک تغییراتی هم که اعمال شده‌ بر اساس محاسبه‌های کارشناسی شده نبوده‌است. پژویان همچنین گفته بود که تغییرات احتمالی تعرفه مکالمات داخلی این‌بار با کارهای کارشناسی‌شده صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-10-17 08:21

افزودن دیدگاه جدید