کد مطلب: 

482

چهار هزار شبکه ماهواره‌یی در ایران دریافت می‌شود

چهار هزار شبکه ماهواره‌یی در ایران دریافت می‌شود

حسن خجسته، در دومین همایش دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشکده صداوسیمای قم گفت: امروز گسترش وسایل ارتباط جمعی موجب شده هر چیزی، از هر کسی، در هر زمان و مکانی به سرعت در جهان منتشر شود.

به گزارش سیتنا، معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان این ‌که در حال حاضر بیش از چهار هزار شبکه ماهواره‌یی در ایران دریافت می‌شود، افزود: از این تعداد بیش از 100 شبکه به زبان فارسی پخش می‌شود که بیش از 60 شبکه به منظور براندازی نظام در حال فعالیت است.

ایسنا نوشت: خجسته تلاش انبوه رسانه‌های غربی برای جذب مخاطب ایرانی را از وِیژگی‌های خاص فضای رسانه‌یی رقابتی در ایران دانست و ادامه ‌داد: این رقابت‌ها از یک سو به منظور جذب مشتری بیشتر یک فضای بازاری به ‌وجود آورده و از سوی دیگر در حال انتقال پیام اعتقادی و سیاسی مورد نظر خود به جامعه ما هستند.

وی اظهار کرد: این رسانه‌ها سه راهبرد بی‌اعتبار کردن صداوسیما، کاهش مخاطبان و کاهش ساعات تماشای این برنامه‌ها را در این فضای رقابتی در پیش گرفته‌اند و ما باید نقطه مقابل این راهبردها را در دستور کار قرار دهیم.

وی تاکیدکرد: مزیت صداوسیمای ایران در دینی بودن آن است و از همین رو باید این انتقال معرفت بالا را در رسانه ملی حفظ کنیم و این کار جز با ارتباط با بدنه حوزه‌های علمیه به عنوان قطب تولید معرفت دینی محقق نخواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-10-09 08:50

افزودن دیدگاه جدید