کد مطلب: 

3904

پسرفت آمریکا در زمینه اینترنت؛ سرعت اینترنت کاربران کره ای 200 برابر سرعت اینترنت کاربران آمریکایی!

پسرفت آمریکا در زمینه اینترنت؛ سرعت اینترنت کاربران کره ای 200 برابر سرعت اینترنت کاربران آمریکایی!

گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه حاکی از عقب افتادن آمریکا از تعداد زیادی از کشورهای جهان در زمینه سرعت و هزینه اینترنت است.

به گزارش سیتنا به نقل از سرویس ترجمه "شفقنا"، بر اساس گزارشی که پایگاه خبری "هافینگتون پست" آمریکا به نقل از سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) منتشر کرده، این کشور هم اکنون در زمینه سرعت اینترنت و هزینه آن از بسیاری از کشورهای جهان از جمله کره جنوبی عقب افتاده است.

بر اساس آنچه در پایگاه خبری "هافینگتون پست" آمده، استفاده از اینترنت برای بسیاری از آمریکایی های کم درآمد، به دلیل هزینه های آن امکان پذیر نیست و این افراد آرزو می کنند که ای کاش در کره جنوبی زندگی می کردند.

این پایگاه خبری آمریکایی نوشته که در پایان سال جاری میلادی، مردم کره جنوبی می توانند با پرداخت تنها 27 دلار در ماه یعنی کمی بیشتر از نصف میانگین هزینه اینترنت ماهانه در آمریکا، از اینترنتی با سرعت 200 برابر سرعت اینترنت در دسترس اکثریت آمریکایی ها استفاده کنند.

بر اساس گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، کره جنوبی از جمله کشورهای زیادی است که سرعت اینترنت در آنها بیشتر از آمریکا و هزینه استفاده از آن کمتر از این کشور است، همچنین کره جنوبی از جمله کشورهایی است که تقریبا تمامی مردم آن به اینترنت دسترسی دارند، جایی که در مقایسه با دسترسی 70 درصد از مردم آمریکا به اینترنت، بیش از 94 درصد مردم کره جنوبی به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

پایگاه خبری "هافینگتون پست" با اشاره به برنامه های حزب "دمکرات" آمریکا برای بهبود اقتصاد این کشور، نوشته که دسترسی به اینترنت پرسرعت از جمله ابزارهای مهم برای اجرای این برنامه ها به شمار می آید، در حالی که میلیون ها آمریکایی از دسترسی به اینترنت پرسرعت در منازل خود محروم هستند.

این پایگاه خبری به نقل از بسیاری از کارشناسان نوشته که آمریکا می تواند از تجربه های کشورهای دیگر در زمینه افزایش دسترسی به اینترنت استفاده کند، چرا که بسیاری از کشورها با سازماندهی خدمات اینترنتی و تاکید بر حق قانونی مردم جهت دسترسی به آن، آمار استفاده از اینترنت را بالا برده اند.

در همین حال، کمیته ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) اعلام کرده با وجود آنکه دسترسی به اینترنت پرسرعت در منازل امری ضروری جهت ایجاد کار، راه اندازی مشاغل کوچک، آموزش از طریق اینترنت و رقابت در زمینه اقتصادی به شمار می آید، اما نزدیک به صد میلیون آمریکایی یعنی یک سوم جمعیت این کشور از دسترسی به اینترنت دارای پهنای باند زیاد در منازل خود محروم هستند.

این در حالی است که هزینه گزاف استفاده از اینترنت پرسرعت در آمریکا از جمله دلایل اصلی عدم دسترسی بسیاری از شهروندان این کشور به این نوع اینترنت به شمار می آید، جایی که بر اساس پژوهش مشترک کمیته ارتباطات فدرال آمریکا و مرکز پژوهش های "بیو"، هزینه استفاده ماهانه از اینترنت با پهنای باند زیاد در این کشور از 34.5 دلار در ماه مه سال 2008 میلادی به 40 دلار در سال 2010 رسید.

کارشناسان ارتباطات آمریکا با اشاره به اینکه وجود رقابت شدید میان شرکت های مختلف فعال در زمینه ارائه خدمات اینترنتی در بسیاری از کشورهای جهان باعث شده کاربران اینترنت در این کشورها با پرداخت هزینه ای کمتر، به اینترنتی با سرعت بالاتر در مقایسه با کاربران اینترنت آمریکایی دسترسی داشته باشند، تاکید می کنند که کمیته ارتباطات فدرال آمریکا باید سیاست هایی در پیش بگیرد که رقابت میان شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت را بیشتر کند و باعث کاهش هزینه استفاده از اینترنت شود.

بر اساس گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه که در سال 1961 به منظور تشویق پیشرفت اقتصادی و تجاری در جهان تاسیس شده، علاوه بر کاربران اینترنت در کره جنوبی، کاربران سوئدی، فنلاندی، فرانسوی و ژاپنی نیز با پرداخت هزینه ای کمتر، از اینترنتی با سرعت بالاتر نسبت به کاربران اینترنت در آمریکا برخوردار هستند.

بنا بر این گزارش، در حالی که سرعت اینترنت در کره جنوبی هم اکنون بسیار بالاتر از سرعت اینترنت در آمریکا است، اما دولت این کشور آسیایی متعهد شده که تا پایان سال جاری میلادی سرعت اینترنت کاربران خانگی را به یک گیگابیت بر ثانیه برساند که این سرعت 200 برابر میانگین سرعت اینترنت خانگی در آمریکا است.

کاربران اینترنت در سوئد نیز که سرعت اینترنت آنها دو برابر میانگین سرعت اینترنت کاربران آمریکایی است، تنها یک سوم هزینه اینترنت در آمریکا را پرداخت می کنند، این در حالی است که فنلاند در سال 2010 تبدیل به نخستین کشوری در جهان شده که دسترسی به اینترنت پرسرعت را حق قانونی تمامی شهروندان این کشور می داند.

بر اساس گزارش سازمان همکاری اقتصادی و توسعه که یک سازمان اقتصادی بین المللی با عضویت 34 کشور جهان بوده و مقر دبیرخانه آن در شهر "پاریس"، پایتخت فرانسه قرار دارد، کاربران اینترنت در فرانسه و ژاپن نیز برای استفاده از اینترنت پرسرعت، هزینه هایی به مراتب پایین تر از کاربران آمریکایی متقبل می شوند.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-09-10 11:58

افزودن دیدگاه جدید