کد مطلب: 

293018

هشدار زلزله‌شناس معروف هلندی درباره زمین‌لرزه در ایران!

فرانک هوگربیتس، زلزله‌شناس معروف هلندی، بار دیگر در اکانتش در شبکه ایکس درباره الگوهای فلکی و نشانه‌های صورتی که منجر به وقوع زلزله در زمین می‌شوند، پیام گذاشته و این بار درباره وقوع زمین‌لرزه در غرب ایران هشدار داده است.
هشدار زلزله‌شناس معروف هلندی درباره زمین‌لرزه در ایران!

به گزارش سیتنا، هوگربیتس در آخرین توئیت خود گفته است: «صبح امروز (جمعه) تعداد زیادی زلزله با شدت متوسط در غرب ایران به ثبت رسیده است. احتمال وقوع یک زلزله قوی‌تر وجود دارد.»

او همچنین تصویری از نقشه‌ای را منتشر کرده که در آن علامت‌های صورتی و یک خط مستقیم بین آنها قابل مشاهده است.

اداره نقشه‌برداری زمین‌شناسی ایالات متحده نیز وقوع ۳ زلزله بین ۴.۲ تا ۴.۶ ریشتری را در مناطق مختلف ایران در صبح جمعه تأیید کرده است.

قبل از این توئیت، هوگربیتس در پستی دیگر نوشته بود که «مجموعه‌ای از اتصالات سیاره‌ای در ۳ آوریل می‌تواند باعث افزایش فعالیت زلزله‌ای شود و احتمالاً بین ۴ تا ۵ آوریل به بزرگی ۶ تا ۷ ریشتر برسد.»

او همچنین گفته است که "ترکیبی از اتصالات بین سیارات و ماه در بازه ۵ تا ۷ آوریل، باعث وقوع زلزله‌های قوی‌تر و افزایش کلی زلزله‌ها در طول این هفته خواهد شد."

فرانک هوگربیتس رئیس موسسه تحقیقاتی "بررسی هندسه سیستم خورشیدی" (SSGEOS) است که بر نظارت بر هندسه اجرام آسمانی و ارتباط آن با فعالیت لرزه‌ای زمین تمرکز دارد.

هوگربیتس معتقد است که هندسه بحرانی بین اجرام آسمانی می‌تواند به زلزله‌های بزرگ منجر شود، اما دانشمندان این نظریه را رد کرده و اعلام کرده‌اند که هیچ روش علمی برای پیش‌بینی زلزله قبل از وقوع آن وجود ندارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-04-05 23:01

افزودن دیدگاه جدید