کد مطلب: 

291987

المیادین: قطع خطوط ارتباطی دیتا در زیر دریای سرخ کار آمریکا است؛ واشنگتن می‌خواست جامعه جهانی را علیه انصارالله همراه کند

نویسنده مقاله ای در وب سایت المیادین نوشت: انفجار در زیر دریای سرخ که منجر به قطع سه کابل ارتباطی خطوط دیتا شد احتمالاً کار آمریکا است؛ چراکه واشنگتن از این طریق می خواست تا جامعه جهانی را علیه انصارالله یمن و مداخله در عملیات نظامی علیه آنها سوق دهد.
المیادین: قطع خطوط ارتباطی دیتا در زیر دریای سرخ کار آمریکا است؛ واشنگتن می‌خواست جامعه جهانی را علیه انصارالله همراه کند

به گزارش سیتنا، نویسنده مقاله ای در وب سایت المیادین نوشت: انفجار در زیر دریای سرخ که منجر به قطع سه کابل ارتباطی خطوط دیتا شد احتمالاً کار آمریکا است؛ چراکه واشنگتن از این طریق می خواست تا جامعه جهانی را علیه انصارالله یمن و همکاری در عملیات نظامی علیه آنها سوق دهد.

علاوه بر این، نویسنده تاکید کرد که ایالات متحده می خواست با قطع کابل های ارتباطی، به چین آسیب برساند و آن کشور را مجبور به مداخله در بحران دریای سرخ کند.

پیش‌تر منابع خبری انصارالله یمن اعلام کردند که دلیل قطع شدن کابل‌ها، عملیات نظامی آمریکا و بریتانیا بوده اند.

به گزارش سیتنا، بر اثر حادثه‌ای در دریای سرخ، سه کابل انتقال دیتا در عمق آب‌های این دریا که اتصال اینترنت و ارتباط تلفنی راه دور را برقرار می‌کردند، قطع شده‌اند.

شرکت هنگ کنگی «اچ‌جی‌سی گلوبال کامیونیکیشنز» در بیانیه‌ای قطع شدن این کابل‌ها را تأیید کرد، اما به دلیل آن اشاره نکرد.

این شرکت می‌گوید خطوط قطع شده شامل «آسیا-آفریقا-اروپا ۱»، «دروازه هند»، «سی‌کام» و «تی‌جی‌ان-گالف» هستند و ۲۵ درصد از جریان تبادل اطلاعات عبوری از زیر دریای سرخ دچار اختلال شده است.

در این بیانیه که سیتنا بررسی کرد، همچنین آمده مسیر کابل‌های دریای سرخ برای انتقال دیتا از آسیا به اروپا حیاتی است و شرکت هنگ کنگی تغییر مسیر دیتا را آغاز کرده است.

بنا بر گزارش‌ها کابل‌ها ظاهراً در ۲۴ فوریه قطع شده‌اند. دو روز بعد، سرویس "نت‌بلاکس" گزارش داد که دسترسی به اینترنت در جیبوتی واقع در شرق آفریقا محدود شده است. یکی از کابل‌های بریده شده به این منطقه منتهی می‌شود.

"سیکام"، اپراتور این منطقه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهد که بخش آسیب‌دیده در جنوب دریای سرخ در محدوده حریم دریایی یمن قرار دارد. بخشی از ترافیک داده‌ها به مسیر دیگری هدایت شده‌اند، اما برخی از خدمات قابل دسترسی نیستند.

انتهای پیام

گزارش از مسعود فاتح

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-03-06 19:05

افزودن دیدگاه جدید