کد مطلب: 

291710

تدابیر بایدن برای جلوگیری از انتقال داده‌های شخصی آمریکایی‌ها به سایر کشورها

رئیس‌ جمهوری آمریکا، فرمانی اجرایی را با هدف حفاظت از داده‌های شخصی آمریکایی‌ها از طریق محدود کردن انتقال آن به چندین کشور از جمله چین، روسیه، کره شمالی، کوبا و ونزوئلا به دلایل مرتبط با امنیت ملی صادر کرد.
تدابیر بایدن برای جلوگیری از انتقال داده‌های شخصی آمریکایی‌ها به سایر کشورها

به گزارش سیتنا به نقل از رویترز، بنا به اعلام مقام‌های ارشد آمریکایی دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، چهارشنبه نهم اسفندماه فرمانی اجرایی را با هدف حفاظت از اطلاعات شخصی آمریکایی‌ها از طریق محدود کردن انتقال آن به چین، روسیه و سایر کشورها به دلایل مرتبط با امنیت ملی صادر کرد.

این مقامات آمریکایی به خبرگزاری «رویترز» گفته‌اند که این دستور، انتقال انبوه اطلاعات جغرافیایی، بیومتریک، بهداشتی و مالی شهروندان آمریکایی‌ توسط دلالان فروش داده‌ها و سایرین را به برخی از کشورهای «نگران‌کننده» مشخص، محدود می‌کند.

این مقامات آگاه در ادامه افزودند که این فرمان اجرایی بایدن همچنین انتقال هرگونه اطلاعات مربوط به کارمندان دولت آمریکا به این کشورها را که شامل کره شمالی، کوبا و ونزوئلا نیز می‌شود، ممنوع می‌کند.

آنها افزودند: «چین و روسیه داده‌های شخصی حساس آمریکایی‌ها را از دلالان فروش داده خریداری می‌کنند» و از آن «برای انجام انواع فعالیت‌های مذموم مانند فعالیت‌های مخرب سایبری، جاسوسی و باج‌گیری» استفاده می‌کنند.

این مقامات توضیح دادند، «خرید داده‌ها از دلالان داده در حال حاضر در ایالات متحده قانونی است. این نشان دهنده نقص در روش‌های حفاظت از امنیت ملی ما است.»

آنها گفتند دستوری که چهارشنبه [نهم اسفند] از سوی دولت بایدن صادر شد، با هدف بستن این حفره‌های امنیتی است.

این فرمان اجرایی آخرین تلاش ایالات متحده برای متوقف کردن جریان انتقال داده‌های شخصی آمریکایی‌ها به چین است که سال‌ها با آن در جنگ تجاری و فناوری درگیر است.

کنگره ایالات متحده در حال بررسی قانونی است که آژانس‌های فدرال را از قرارداد با گروه چینی BGI و Wuxi AppTech به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای جلوگیری از دسترسی پکن به داده‌های ژنتیکی و اطلاعات سلامت شخصی آمریکایی‌ها منع می‌کند.

در این‌باره همچنین توضیح داده شد که تراکنش‌ها با دلالان داده که می‌دانند این اطلاعات در نهایت به «کشورهای نگران‌کننده» می‌رود و همچنین تمام انتقال داده‌های ژنومی مسدود خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-02-29 15:39

افزودن دیدگاه جدید