کد مطلب: 

290745

رقابت چین با ایلان ماسک برای تولید تراشه‌های مغزی

بر اساس سند جدید وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ در زمینه تولید تراشه‌های مغزی با شرکت نورالینک ایلان ماسک رقابت کند.
رقابت چین با ایلان ماسک برای تولید تراشه‌های مغزی

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین با انتشار سندی جدید، تعهدات بلندپروازانه‌ای را در زمینه توسعه فناوری‌های پیشرفته از جمله تراشه‌های مغزی اعلام کرده است.

هدف نهایی این کشور، توسعه محصولات ایمن و کاربرپسند رابط مغز و رایانه است که در زمینه‌های پزشکی، حمل‌ونقل و واقعیت مجازی به کار گرفته شود.

چین همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ به رهبر جهانی در تولید تراشه‌های مغزی و محاسبات کوانتومی تبدیل شود.

این در حالی است که نورالینک به تازگی موفق به کاشت اولین تراشه خود در مغز یک انسان شده و FDA نیز مجوز آزمایش‌های انسانی بیشتر را صادر کرده است.

چین نیز سال‌هاست که بر روی دستگاه‌های رابط مغز و رایانه تحقیق می‌کند. در سال ۲۰۱۹ دانشگاه تیانجین چین تراشه Brain Talker را معرفی کرد که برای تقویت ارتباطات مغز و رایانه طراحی شده بود.

همچنین در سال گذشته میلادی محققان دانشگاه چینهوا پکن، رابط مغز و رایانه SpiralE را رونمایی کردند که ارتباط مستقیم با مغز را از طریق اتصال به گوش داخلی ساده می‌کند.

بنابراین انتظار می‌رود در سال‌های آینده شاهد رقابت تنگاتنگی میان نورالینک و شرکت‌های چینی در زمینه توسعه تراشه‌های مغزی باشیم که کاربردهای فراوانی در توان‌بخشی، حمل‌ونقل و واقعیت مجازی خواهند داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-02-05 11:10

افزودن دیدگاه جدید