کد مطلب: 

290614

هوش مصنوعی جدید گوگل که همانند پزشک متخصص عمل می‌کند

تیم «گوگل دیپ‌مایند» در حال توسعه یک مدل هوش مصنوعی جدید به نام «کاوشگر هوش پزشکی فصیح»، یا به‌طور خلاصه «اِیمی»، است که می‌تواند همانند پزشک متخصص عمل کرده و تشخیص طبی بدهد.
هوش مصنوعی جدید گوگل که همانند پزشک متخصص عمل می‌کند

به گزارش سیتنا، توسعه‌دهندگان ایمی را با متون پزشکی واقعی، از جمله رونوشت‌های نزدیک به صدهزار گفت‌وگوی واقعی بین پزشک و بیمار آموزش دادند. آنها همچنین 65 خلاصه یادداشت‌های پزشکی بخش مراقبت‌های ویژه و هزاران سوال که از آزمون مجوز پزشکی ایالات متحده گرفته بودند را به ایمی دادند.

اما این داده‌ها به تنهایی برای آموزش ایمی کافی نبودند، به ویژه به این دلیل که احتمال خطا دارند و تنها زیرمجموعه کوچکی از سناریوهای پزشکی بالقوه را ثبت می‌کنند. برای پر کردن این شکاف‌ها، توسعه‌دهندگان از یک محیط تشخیصی شبیه‌سازی‌شده استفاده کردند که به ایمی اجازه می‌داد از اشتباهات خود درس بگیرد.

آموزش‌های خاص ایمی منجر به این شده است که تخصص وی از بسیاری از پزشکان انسانی بیشتر شود. به عنوان مثال، یک پزشک انسانی ممکن است تنها ده‌هزار بیمار را در دوران کاری خود ببیند، اما ایمی می‌تواند این تعداد را تنها طی چند دوره آموزشی ببیند.

توسعه‌دهندگان می‌گویند سناریوهایی وجود دارد که بیماران تحت آنها می‌توانند از کمک ایمی علاوه بر دیدارهای بالینی با پزشکان سود ببرند. این‌ها شامل درک بهتر علائم و شرایط بیماری، ساده کردن توضیحات پزشکی به زبان معمولی، و عمل به عنوان یک صاحب‌نظر ثانوی است.

کارشناسان می‌گویند چشم‌اندازی که در برابر استفاده از هوش مصنوعی در حوزه پزشکی وجود دارد، نشان می‌دهد که این فناوری طی سال‌های آینده به‌طور فزاینده‌ای وظیفه دستیاری پزشکان را بر عهده می‌گیرد و کار آنها را آسان‌تر می‌کند.

با این حال، آنها تاکید می‌کنند که هوش مصنوعی نمی‌تواند جای متخصص انسانی را بگیرد، و برای قضاوت نهایی نظر انسان پزشک لازم خواهد بود. کار کردن هوش مصنوعی در کنار متخصصان انسانی به نوبه خود منجر به یادگیری عمیق‌تر هوش مصنوعی و بهینه‌سازی عملکرد آن خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-02-02 09:52

افزودن دیدگاه جدید