کد مطلب: 

290582

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان موجب رونق اقتصادی خواهد شد

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه توسعه شرکت‌های دانش‌‌بنیان و افزایش اشتغال موجب رونق اقتصادی در جامعه خواهد شد، گفت: طراحی زنجیره ارزش یکی از کارهای مهم صورت گرفته است، که برای رصد کردن زنجیره تأمین محصولات راه اندازی می‌شود.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان موجب رونق اقتصادی خواهد شد

به گزارش سیتنا، سجاد محمدعلی‌نژاد گفت: استان همدان به لحاظ مدیریتی همراهی خوبی با حوزه فناوری و نوآوری دارد و همین موضوع در توفیقات این استان موثر بوده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به استان همدان در نشست اعضای ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان همدان افزود: در حوزه رشد واحدهای فناور، وضعیت استان همدان در رده متوسط روبه بالا قرار دارد اما این بخش قابل توسعه است.

وی با اشاره به اینکه همدان جز استان‌های فعال در حوزه نوآوری و فناوری است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا ظرفیت‌های انسانی و دانش آموختگان دانشگاه‌ها را در توسعه صنعت و رشد اقتصادی بیشتر داشته باشیم.

محمدعلی‌نژاد با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه سهم استان در حوزه تولید دانش بنیان هفت درصد است، تاکید کرد: باید یک برنامه راهبردی نسبت به این موضوع دیده شود تا در یک برنامه پنج ساله این برنامه محقق شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه های استان همدان دستاوردهای ارزشمندی دارند و باید از ظرفیت موجود دانشگاه ‌ها در واحدهای فناوری بیش از پیش استفاده شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اجرای برنامه‌های ملی حوزه نوآوری و فناوری را بر اساس اولویت‌های طراحی شده در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: وظیفه کلان ما در سطح ملی این است که برنامه ها را در بخش های مختلف تدوین کنیم.

محمدعلی‌نژاد گفت: در پارک‌های علم و فناوری استان‌ها ماموریت دادیم تا با توجه به آمایش سرزمین و صنعتی، برنامه نوآوری و فناوری را برای افزایش ارزش محصولات موجود اجرا کنند.

وی افزود: سامانه "جان"(جریان اقتصاد نوین) به زودی راه اندازی می شود و تاکنون محصولات سه هزار شرکت و پنج هزار محصول در این سامانه بارگذاری شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: طراحی زنجیره ارزش یکی دیگر از کارهای مهم صورت گرفته است که برای رصد کردن زنجیره تامین محصولات راه اندازی می شود.

وی تاکید کرد: افزایش اشتغال و توسعه شرکت های دانش بنیان موجب رونق اقتصادی در جامعه خواهد شد.

تکمیل زنجیره ارزش مأموریت جدید پارک علم و فناوری همدان

استاندار همدان با تأکید بر اینکه ارتقاء سهم اقتصاد دانش‌بنیان از اقتصاد ملی باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: تکمیل زنجیره ارزش به عنوان مأموریت جدید به پارک علم و فناوری استان محول شده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان همدان با حضور معاون وزیر علوم، با اشاره به مأموریت‌محور کردن دانشگاه‌ها و تدوین نقشه راه در قالب برنامه چهار ساله اظهار کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری در مباحث دانش‌بنیان ما را واداشت تا به این سمت‌وسو حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با ارزیابی وزارت کشور رتبه اول کشوری در این زمینه داشتیم، افزود: تکمیل زنجیره ارزش به عنوان مأموریت جدید به پارک علم و فناوری استان محول شده است.

وی تصریح کرد: پیش‌تر اعلام کردیم در استان به جهت کمبودها و محدودیت‌ها به ویژه در بحث آب، باید تلاش کنیم به سمت محصولات کم‌آب‌بر و افزایش بهره‌وری برویم که درباره بهره‌وری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی‌ استان جلسات مدونی در این زمینه داشته و هر جلسه یک دستگاه عملکرد و اقداماتش در زمینه افزایش بهره‌وری را گزارش داده است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه جهادکشاورزی اقدامات خوبی را در زمینه افزایش بهره‌وری انجام داده است، یادآور شد: پیاده‌سازی الگوی کشت در کشور به عنوان نخستین استان، انجام فعالیت‌های کشاورزی در قالب گلخانه‌ای و افزایش بهره‌وری با اصلاح بذر و نهال بتوانند میزان تولید را افزایش دهند را از اقدامات این سازمان در راستای افزایش بهره‌وری بوده است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه خوشبختانه در پردیس فناوری دانشگاه بوعلی و پارک علم و فناوری اقدامات خوبی در حال انجام است، اظهار کرد: روی زنجیره ارزش باید توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه باید ارتباط منطقی بین شرکت‌های تولیدی با مجموعه پارک علم و فناوری ایجاد شود، خاطرنشان کرد: تمامی فرآیند تولید مبتنی بر زنجیره ارزش و افزایش بهره‌وری باشد. این یک مسیری است که حتماً باید همه تولیدکننده‌ها و فعالان اقتصادی بروند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-02-01 10:23

افزودن دیدگاه جدید