کد مطلب: 

290540

پرتقاضاترین تخصص های فناوری اطلاعات در روسیه کدام است؟

طبق نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات Zarplaty.ru، شرکت های روسی بیشتر به متخصصان امنیت سایبری و مهندسان شبکه در میان پرسنل فناوری اطلاعات نیاز دارند.
پرتقاضاترین تخصص های فناوری اطلاعات در روسیه کدام است؟

به گزارش سیتنا، شرکت های روسی بیشتر به متخصصان امنیت سایبری و مهندسان شبکه در میان پرسنل فناوری اطلاعات نیاز دارند. این در نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات Zarplaty.ru (در دسترس Lenta.ru) بیان شده است.

یک سوم سازمان‌ها (به ترتیب 35 و 33 درصد) به کارکنان چنین تخصص هایی نیاز دارند. هر پنجمین شرکت به دنبال توسعه دهنده موبایل یا مدیر محصول است. 15 درصد از پاسخ دهندگان به دنبال توسعه دهندگان بک اند، 11 درصد به توسعه دهندگان فرانت اند و هفت درصد دیگر از نمایندگان کسب و کار روسی مورد بررسی به متخصصان تحول دیجیتال نیاز دارند.

محبوب ترین سطح صلاحیت برای متخصصان فناوری اطلاعات متوسط (37 درصد) و پس از آن روسای بخش (33 درصد) و توسعه دهندگان ارشد با تجربه (18 درصد) بود. 12 درصد از شرکت ها به کارمندان سطح پایین نیاز دارند، اما تقریباً نیمی (48 درصد) سازمان‌ها به کارآموز نیاز دارند.

از جمله مهارت های مورد تقاضا برای برنامه نویسان، مدیران شرکت برنامه نویسی در 1C (32 درصد)، توسعه پایتون، استفاده از C++ (هر کدام 26 درصد)، دانش زبان پرس و جو SQL (21 درصد) و جاوا اسکریپت (19 درصد) را نام بردند. این مطالعه از هشت ژانویه تا 22 ژانویه 2024 انجام شد.

بیش از 1.8 هزار نفر از روسای شرکت ها و بخش ها در سازمان‌ها در شهرهای بالای یک میلیون نفر در نظرسنجی خدمات شرکت کردند؛ سن پاسخ دهندگان از 25 تا 55 سال بود. پیش از این مشخص شد که اکثر کارفرمایان روسی (86 درصد) از کمبود کارکنان شکایت دارند.

در مشاغل بزرگ، کمبود کارکنان به شدت احساس می‌شود (89 در مقابل 85 درصد). اغلب، شرکت های حمل و نقل و لجستیک و صنعت گران با کمبود کارکنان مواجه می‌شوند. شرکت های حمل و نقل با کمبود راننده و کارگران انبار مواجه هستند، در حالی که تولید و ساخت و ساز با کمبود کارگران و مهندسان ماهر مواجه هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-01-31 10:53

افزودن دیدگاه جدید