کد مطلب: 

290469

افزایش اخراج‌ کارکنان فناوری با پیشرفت کاربرد هوش مصنوعی

کارشناسان می‌گویند همچنانکه کمپانی‌های فناوری هرچه بیشتر روی استفاده از هوش مصنوعی برای انجام کارهای روزمره خود تکیه می‌کنند، اخراج کارکنان انسانی آنها شتاب بیشتری می‌گیرد.
هوش مصنوعی

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، وبسایت «کوارتز» که اخبار حوزه تکنولوژی را پیگیری می‌کند، گزارش داد که تنها طی یک هفته اخیر میزان اخراج کارکنان حوزه فناوری به نزدیک دو برابر رسید و 24000 نفر شد. بعدا بیش از 10000 کارکن فنی در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند، و سپس «مایکروسافت» در بخش تولید بازی خود 1900 را اخراج کرد.

ریزش‌های شغلی در ماه ژانویه به بالاترین میانگین ماهانه در دو سال گذشته رسیده است. یک دلیلش این است که شرکت‌ها در ابتدای سال قراردادهای کاری افرادی که مایل به ادامه همکاری با آنها نیستند را فسخ می‌کنند. اما کارشناسان می‌گویند دلیل اصلی آن روی آوردن به هوش مصنوعی است، چرا که غول‌های فناوری مثل «گوگل» و «آمازون» گفته‌اند که اخراج‌ها در آن شرکت‌ها ادامه خواهد یافت.

بسیاری از این اخراج‌ها درست در زمانی روی می‌دهد که کمپانی‌های فناوری در حال تقویت موقعیت خود با استفاده از هوش مصنوعی هستند. شرکت‌هایی مثل «دیتاماینر»، آمازون و گوگل نه تنها نقش کارکنان خود در کارهای روزمره شرکت را کاهش داده‌اند، بلکه به تعریف و تمجید از هوش مصنوعی پرداخته‌اند.

کارشناسان هشدار می‌دهند که تعریف و تمجید شرکت‌های بزرگ فناوری از هوش مصنوعی و در عین حال کاهش نیروی کار انسانی، سؤالات اساسی درباره تأثیر هوش مصنوعی و اتوماسیون بر روی مشاغل مردم ایجاد می‌کند و به حق به نگرانی بسیاری انجامیده است.

به گزارش کوارتز، امسال اخراج‌ها در کمپانی‌های فناوری نسبت به دو سال گذشته بیشتر «متمرکز» شده است. در حالی که در سال 2023 حدود 99 شرکت‌ به‌طور پیوسته تقریبا هر ماه به کاهش ملایم کارکنان انسانی خود پرداختند، در یک ماه اول امسال نزدیک به 24000 نفر فقط در 82 شرکت اخراج شده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-01-29 15:53

افزودن دیدگاه جدید