کد مطلب: 

290200

وعده نخست‌وزیر ویتنام برای حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی و نیمه‌هادی‌ها

نخست‌وزیر ویتنام از سرمایه‌گذاران جهانی درخواست کرده که نسبت به سرمایه گذاری در حوزه‌های هوش مصنوعی، صنعت خودرو و صنایع نیمه‌هادی ویتنام سرمایه‌گذاری نمایند، چرا که این صنایع از حمایت‌های تضمین شده دولت این کشور برخوردار هستند.
وعده نخست‌وزیر ویتنام برای حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی و نیمه‌هادی‌ها

به گزارش سیتنا، نخست‌وزیر ویتنام در نشستی با مدیران اجرایی شرکتهای چندملیتی همانند گوگل، صنایع سنگین میستوبیشی و غیره در حاشیه اجلاس جهانی داووس، اظهار داشته است در استراتژی توسعه اقتصادی و اجتماعی ویتنام برای دوره 2021 الی 2030، دولت این کشور منابع مورد نیاز برای توسعه سریع و پایدار علوم، تکنولوژی، خلاقیت و نوآوری، و تحول دیجیتال را تعیین و مشخص نموده است.

در این برنامه بر سه زمینه هوش مصنوعی، صنایع نیمه‌هادی و صنعت خودرو تمرکز و توجه بیشتری صورت گرفته است. ویتنام استراتژی هوش مصنوعی خود را که شامل ساخت مراکز ملی داده‌ها می‌باشد، تهیه و ارائه نموده است.

همچنین به صنایع نیمه‌هادی به عنوان یک محور جدید توسعه نگریسته و برای سرمایه‌گذاری در سه بخش طراحی، ساخت و بسته‌بندی برنامه‌ریزی نموده است. از اولویت‌های صنایع خودروی این کشور نیز توسعه خودروهای برقی، استفاده از مواد پاک، آلاینده‌ها با کربن اندک و انتقال سبز ذکر شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-01-22 09:46

افزودن دیدگاه جدید