کد مطلب: 

289584

ثبت هویت دیجیتال 6.84 میلیون کاربر در امارات متحده عربی

گزارش منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و دولت دیجیتال امارات نشان می دهد که تعداد کاربران هویت دیجیتال در این کشور به 6.84 میلیون کاربر ثبت شده رسیده است.
ثبت هویت دیجیتال 6.84 میلیون کاربر در امارات متحده عربی

به گزارش سیتنا، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و دولت دیجیتال امارات ضمن اعلام خبر ثبت هویت دیجیتال 6.84 میلیون کاربر در امارات و بیان شاخص ها و دستاوردهای این کشور در زمینه خدمات دیجیتالی و مخابراتی، مهمترین قابلیت‌ها و زیرساخت‌ها تحول دیجیتال امارات را نیز بیان نموده است.

گزارش منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و دولت دیجیتال امارات نشان می دهد که تعداد کاربران هویت دیجیتال در این کشور به 6.84 میلیون کاربر ثبت شده رسیده است که از 15هزار سرویس ارائه شده توسط 232 ارائه دهنده خدمات استفاده نموده اند، در حالی که حدود هفت میلیون سند از طریق پلت فرم تأیید دیجیتال «امارات متحده عربی» صادر شده است. گزارش خدمات دیجیتال 2023 علاوه بر بیان شاخص ها و دستاوردهای امارات در زمینه خدمات دیجیتال، قابلیت‌ها و زیرساخت‌ها تحول دیجیتال در امارات را نیز بیان نموده است.

بر اساس این گزارش تعداد تراکنش‌ها در بازار مجازی رابط‌های نرم‌افزاری به یک میلیون و 273 هزار و 64 تراکنش رسید، در حالی که تعداد تراکنش‌ها از طریق لینک دولتی خدمات(از طریق سامانه مدیریت ارتباط با مشتری توسل 171) از مرز 1.5 میلیارد تراکنش گذشت و بیش از 500 هزار مورد رسیدگی شد.

در رابطه با عملکرد شبکه دیجیتال فدرال (FEDnet)، گزارش Digital Enablers نشان داد که 5076 سرور مجازی نشان دهنده زیرساخت ابری وجود دارد و تعداد نهادهای بهره مند از پورتال اینترنتی با کارایی بالا به 40 نهاد رسیده است، در مجموع 81 نهاد از مزایا و خدمات زیرساخت ابری بهره مند شده اند. این گزارش حاکی از آن است که تعداد ثبت نام کنندگان در آکادمی مجازی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات و دولت دیجیتال به 34000 نفر رسیده است که از 180 دوره آموزشی بهره مند شده اند.

مهندس مجید سلطان المسمار، مدیرکل سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و دولت دیجیتال امارات گفت: تجربیات ما در مسیر جامعه دانش و اقتصاد دیجیتال در راستای چشم انداز " امارات 2031 " و دستورات رئیس دولت امارات برای تمرکز بر دیجیتالی شدن به عنوان مبنایی برای اقتصاد آینده و پیاده سازی شهر هوشمند است.

در رابطه با بخش مخابرات، این گزارش نشان می دهد که پوشش تلفن همراه در مناطق مختلف امارات به 100 درصد رسیده است، در حالی که شبکه نسل پنجم (G5) 97.0.3 درصد از کل مناطق پرجمعیت را پوشش می دهد. بر اساس این گزارش، تعداد مشترکان تلفن همراه  در امارات به 22 میلیون و 178 هزار و 236 مشترک رسیده است که این رقم در مقایسه با سه میلیون و 774 هزار و 64 مشترک خدمات پهن باند تلفن همراه، امارات متحده عربی را در رتبه اول جهان در پوشش شبکه تلفن همراه، جمعیت و نرخ اشتراک پهنای باند تلفن همراه و درصد کاربران اینترنت قرار می دهد و همچنین این آمار امارات متحده عربی را در رتبه دوم جهان در میزان اشتراک تلفن همراه و رتبه ششم جهان در پهنای باند اینترنت بین المللی به ازای هر کاربر قرار می دهد. همچنین بر اساس داده‌های شورای فیبر نوری اروپا، برای چهارمین بار متوالی در پوشش فیبر نوری (FTTH)، با پوشش 97٪، امارات متحده عربی در صدر کشورهای جهان قرار دارد.

همچنین بر اساس گزارش ماه گذشته سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و دولت دیجیتال امارات متحده عربی (CRA) تعداد دامنه امارات متحده عربی (.ae) نیز گسترش زیادی را نشان داده است، زیرا تعداد وب سایت های ثبت شده با دامنه امارات به 300هزار وب سایت رسید. تنها در سال 2022 شاهد ثبت بیش از 46هزار دامنه بوده که نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش داشته است. در این زمینه، این گزارش شامل ارقامی در مورد سرویس «Idea Name» است که توسط این مرجع راه‌اندازی شده است، که از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مولد برای انتخاب نام‌های دامنه مناسب برای فعالیت‌های تجاری استفاده می‌کند. این گزارش تقاضای بالای 65 درصدی برای این سرویس را در ماه می، یعنی یک ماه پس از راه اندازی این سرویس نشان می دهد. از نظر رسانه‌های اجتماعی، بر اساس گزارش مذکور؛ تا 10 میلیون حساب فعال در امارات متحده عربی وجود دارد که در آن درصد حساب ها نسبت به تعداد جمعیت به 105.5 درصد و نسبت به تعداد کاربران اینترنت به 106.6 درصد رسیده است. میانگین زمان صرف شده در شبکه‌های اجتماعی 2:20 ساعت در روز بود. تعداد کل دانلود اپلیکیشن‌های الکترونیکی به 569 میلیون رسید که با افزایش سالانه 16.4 درصدی همراه شد و ارزش هزینه‌های خرید اپلیکیشن‌ها را به 1.587 میلیارد درهم رساند که بیانگر 25.3 درصد افزایش هزینه‌های اپلیکیشن‌ها می‌باشد.

سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و دولت دیجیتال اعلام کرد که از ابتدای سال 2023 تا پایان ژوئن 9.1 میلیون نفر با بیش از 14 میلیون بازدید، از پنجره دیجیتال واحد دولت امارات متحده عربی (U.ae) بازدید کردند. افزایش شش ماهه میانگین تعداد صفحات بازدید شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به 3.52 درصد رسیده است که نشان دهنده اعتماد کاربران به محتوای ارائه شده توسط پنجره دیجیتال واحد دولت امارات متحده عربی است که شامل اطلاعات و خدمات جامع دولتی است، که به نفع شهروندان، ساکنان، بازدیدکنندگان و بخش تجاری است.

 امارات متحده عربی در آوریل سال گذشته، استراتژی ملی اقتصاد دیجیتال را راه اندازی کرد که هدف آن دوبرابر کردن سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی از 9.7 درصد در سال 2022 به 19.4 درصد در ده سال آینده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های اعلام شده توسط دولت امارات؛ اقتصاد دیجیتال این کشور تا سال 2031 به ارزشی بیش از 140 میلیارد دلار دست خواهد یافت، که دستیابی به این هدف با برنامه‌های اتاق اقتصاد دیجیتال دبی برای جذب 300 استارت‌آپ دیجیتال به این امارت تا سال 2024 امکان پذیر خواهد بود. اتاق اقتصاد دیجیتال دبی تنها در نیمه اول سال 2023 توانست 69 شرکت فناوری نوظهور را به این امارت جذب کند.

همچنین در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال امارات متحده عربی در جولای سال 2022 دبی از استراتژی متاورس این امارت رونمایی کرد که هدف آن ایجاد 40000 شغل مجازی و افزودن چهار میلیارد دلار به اقتصاد امارات طی پنج سال آینده است و به عنوان بخشی از این استراتژی در ماه گذشته اجرای سه پروژه Metaverse، Metaverse Guidelines و Metaverse Pioneers را آغاز کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-01-04 12:05

افزودن دیدگاه جدید