کد مطلب: 

289394

بیت‌کوین کش چیست؟ و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

بیت‌کوین کش (BCH) یک ارز دیجیتال و شبکه بلاک چین اثبات کار است که استفاده از آن سریع‌تر و ارزان‌تر از بیت‌کوین (BTC) است. این دارایی از طریق هارد فورک شبکه بلاک چین بیت کوین ایجاد شد و از آن زمان جامعه خود را توسعه داده است.
بیت‌کوین کش

گزارش آگهی/ بیت‌کوین کش (BCH) یک ارز دیجیتال و شبکه بلاک چین اثبات کار است که استفاده از آن سریع‌تر و ارزان‌تر از بیت‌کوین (BTC) است. این دارایی از طریق هارد فورک شبکه بلاک چین بیت کوین ایجاد شد و از آن زمان جامعه خود را توسعه داده است. بیت‌کوین کش مانند نسخه قبلی خود در برخی از درگاه های پرداختی پذیرفته می‌شود و می‌توان آن را در PayPal خریداری کرد.

بیت‌کوین کش قرار بود بسیاری از مشکلات قدیمی بیت کوین را حل کند، اما چنین راه حلی باعث شکاف در جامعه ارزدیجیتال شد. این دو ارز به راحتی می توانند همزیستی کنند، اما بسیاری در مورد اینکه کدام دارایی متعلق به آینده است اختلاف نظر دارند. این مقاله برداشتی از مقاله بیت کوین کش چیست در مجله خبری نیپوتو می باشد.

تاریخچه بیت کوین کش

اولین بلاک بیت کوین (جنسیس بلاک)، به طور رسمی در 3 ژانویه 2009 استخراج شد و غوغا به پا کرد. با این حال، بیت کوین هنوز از مشکلات مقیاس پذیری و زمان طولانی تراکنش رنج می برد. اینجاست که بیت کوین کش وارد عمل می شود.

ایده بیت کوین کش در سال 2017 به عنوان راه حلی برای مشکلات سرعت تراکنش بیت کوین مطرح شد. بیت کوین کش یک هارد فورک از بلاک چین بیت کوین است، به این معنی که شبکه در یک بلاک به دو قسمت تقسیم می شود. این بلاک دارای یک تغییر پروتکل اساسی است که تمام بلاک های قبلی را بی اعتبار می کند و برای ادامه استفاده از آن، لازم است تا گره ها به زنجیره جدید ارتقا پیدا کنند.

این امر اساسا یک به روز رسانی عظیم نرم افزاری است که به واسط آن شبکه قبلی در جهتی جدا از شبکه جدید حرکت می کند. در این مورد، بیت کوین نقش شبکه قبلی را دارد، و فورک بیت کوین کش آینده خود را طراحی کرده است.

این فورک توسط ماینرها و توسعه دهندگان مختلف در شبکه بیت کوین انتخاب شد که امیدوار بودند از محدودیت های آن خلاص شوند. به هر حال، بسیاری تصور می کنند بیت کوین برای تراکنش های دیجیتالی به جای ذخیره ارزش استفاده می شود. اگر تراکنش های گفته شده در یک زمان چند دقیقه یا حتی ساعت ها طول بکشد، بیت کوین چگونه می تواند بعنوان روند اصلی جذاب باشد؟ تازه اگر کارمزد بالای تراکنش را ندیده بگیریم.

با این حال، برخی به دلایلی با این هارد فورک مخالف بودند. به عنوان مثال، بیت‌کوین کش بلاک‌های بزرگ‌تری دارد، که مستلزم فرآیند استخراج پیچیده‌تر است که می‌تواند ماینرهای شعیف تر را از چرخه خارج کند. به نوعی، این امر می‌تواند پلتفرم را بر برجسته‌ترین ماینرها، کسانی که می‌توانند بیشترین قدرت را داشته باشند، مانند شرکت‌ها متمرکز کند.

سپس فرآیند فورک صورت میگیرد. کسانی که بیت کوین را در زمان فورک در اختیار داشتند نیز همین مقدار بیت کوین کش دریافت کردند. این یک اتفاق رایج در هارد فورک است، اما این اقدامی بود که برخی ادعا می‌کنند یک طرح «سریع پولدار شدن» است. برای مشاهده قیمت ارزهای دیجیتال می توانید از صرافی نیپوتو استفاده کنید.

راجر ور، مدافع بیت کوین کش، با این فرضیه مخالف است. راجر ور یکی از سرمایه گذاران اولیه بیت کوین و از طرفداران ارزهای دیجیتال است. در سال 2011، شرکت او MemoryDealers.com یکی از اولین وب سایت هایی بود که بیت کوین را به عنوان ابزار پرداخت پذیرفت و از آن زمان او جلسات و کنفرانس هایی را پیرامون این فناوری سازماندهی کرده است.

راجر ور همچنین میلیون‌ها دلار در پروژه‌های ارزدیجیتال مختلف سرمایه‌گذاری کرده است و از طرفداران بزرگ بیت‌کوین کش و ارتقای آن به فناوری بیت‌کوین است. او ادعا می کند که بیت کوین کش به دلیل افزایش حجم تراکنش، نسبت به بیت کوین «قابل استفاده»تر است. ور همچنین توسط بسیاری از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال به عنوان “Bitcoin Jesus” شناخته می شود.

جالب اینجاست که بیت کوین کش در نهایت فورک های خاص خود را داشت: Bitcoin Cash ABC (BCHA) و Bitcoin SV (BSV). بیتکوین کش ABC، تنها با چند تفاوت مشابه بیت‌کوین کش اصلی است. 8٪ از هر پاداش بلاک را مجدداً برای نوآوری در شبکه سرمایه گذاری می کند و به عنوان نوعی دستمزد برای توسعه دهندگان منبع باز عمل می کند. بیت کوین کش فقط کمک های مالی دریافت می کند، بنابراین بیت کوین کش ABC به نوعی توسعه دهنده محور است.

بیت کوین SV که با نام بیت کوین ساتوشی ویژن نیز شناخته می شود، تفاوت های دیگری دارد. نام “Satoshi Vision” زیربنای وایت پیپر اصلی بیت کوین است، که به راه حل های لایه دوم و خارج از زنجیره مانند شبکه لایتنینگ نیاز ندارد. بیت کوین SV با ارائه اندازه بلاک های بزرگتر از بیت کوین کش (128 مگابایت) بر تضمین پایداری تمرکز دارد. با این حال، در نهایت تصمیم گرفته شد تا زمانی که میلیاردها تراکنش انجام نشود، سقفی وجود نداشته باشد. در آن مرحله، جامعه می‌تواند ببیند چه چیزی شبکه را تحت فشار قرار می‌دهد و چه چیزی را تحت فشار قرار نمی‌دهد، تا درباره سقف نهایی اندازه بلاک رأی دهند.

بیت کوین SV، توسط دانشمند استرالیایی کریگ رایت خلق شد که ادعا می کند ساتوشی ناکاموتو است و بیت کوین را تأسیس کرده است. برخی در جامعه ارزهای دیجیتال درباره ارزش آن تردید دارند، اما شبکه بیت کوین کش چندین نقطه عطف قابل توجه را به دست آورده است. به عنوان مثال، بیش از 9،000 تراکنش در ثانیه انجام شده است و حتی در اوایل سال 2021 در شبکه آزمایشی مقیاس پذیر این پلت فرم، 16.4 میلیون تراکنش را در یک بلاک جای داده است.

بیت کوین کش چگونه کار میکند؟

از لحاظ فنی، بیت کوین کش دقیقاً مانند بیت کوین کار می کند. هم بیت‌کوین کش و هم بیت‌کوین سقفی معادل ۲۱ میلیون دارایی دارند، از گره‌ها برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و استفاده از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) استفاده می‌کنند. اثبات کار به این معنی است که ماینرها با استفاده از نیروی کامپیوتر تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند و برای مشارکتشان در شبکه بیت کوین کش پاداش می‌گیرند.

با این حال، بیت کوین کش سریع‌تر عمل می‌کند و به دلیل اندازه بلاک بزرگ‌تر، کارمزد تراکنش‌های کمتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. برای تراکنش های کوچکتر، مانند خرید یک فنجان قهوه با ارز دیجیتال، بسیار مناسب تر است.

در غیر این صورت، بیت کوین کش از قراردادهای هوشمند و برنامه هایی مانند کش شافل (CashShuffle) و کش فیوژن (CashFusion) پشتیبانی می کند.

دارندگان بیت کوین کش که از کیف پول‌های خاصی استفاده می‌کنند، می‌توانند از کش شافل استفاده کنند. کش شافل یک پروتکل ترکیب کوین است که بیت کوین کش شما را قبل از تراکنش با سایر دارندگان ترکیب می‌کند. در نتیجه، با توجه به اینکه بیت کوین کش یک دفتر کل عمومی است، تراکنش های شما خصوصی هستند و ردیابی آنها بسیار سخت تر است.

با این حال، ترکیب کوین همیشه مناسب نیست. برای شروع، کاربران باید به یک سرویس شخص ثالث اعتماد کنند، که برخی با توجه به اینکه بازار کریپتو مستقل است این کار را نمی کنند. ترکیب کردن می تواند هزینه ای داشته باشد، که برای کسانی که متدوال معامله می کنند ایده آل نیست. چندین کشور میکسرهای ارزهای دیجیتال را هدف قرار داده اند و ادعا می کنند که سرمایه ورودی به چنین پلتفرم هایی معمولاً از طریق فعالیت های غیرقانونی به دست می آید.

کش فیوژن، به جای ترکیب تراکنش، بیت کوین کش شما را در یک تراکنش بزرگ به همراه سایر کاربران این برنامه قرار می دهد. سپس آن بیت کوین کش را به کیف پول شما می فرستد. تراکنش شما با بسیاری از تراکنش ها ترکیب شده است و هیچ کس نمی تواند آن را ردیابی کند.

اینها دو برنامه کاربردی رایج در اکوسیستم بیت کوین کش هستند. بیت کوین کش الهام بخش ده‌ها پروتکل و پروژه‌ برای گسترش این فناوری و در دسترس‌تر بود آن برای همه بوده است.

 منبع :‌ http://nipoto.com/mag

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-12-31 08:50

افزودن دیدگاه جدید