کد مطلب: 

289368

خرج کردن پول در بازی‌های رایانه‌ای در چین محدود می‌شود

چین با هدف محدود کردن خریدهای داخل فضای بازی‌های ویدیویی و جلوگیری از رفتارهایی که منجر به شیفتگی شدید به بازی می‌شود، در حال وضع قوانین جدیدی است که میزان پول و زمانی که مردم می‌توانند صرف بازی‌های ویدئویی کنند را محدود خواهد کرد.
بازی

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، چین در حال وضع قوانین جدیدی است که میزان پول و زمانی که مردم می‌توانند صرف بازی‌های ویدئویی کنند را محدود خواهد کرد.

هدف این قوانین جدید محدود کردن خریدهای داخل فضای بازی‌های ویدیویی است و جلوگیری از رفتارهایی است که منجر به شیفتگی شدید به بازی می‌شود.

انتشار پیش‌نویس این قانون ضربه بزرگی به بزرگ‌ترین بازار بازی‌های اینترنتی وارد کرد. بازاری که همچنان دوران نقاهت قوانین محدودکننده قبلی را سپری می‌کند.

به دنبال انتشار خبر این قوانین جدید، ارزش سهام غول‌های تکنولوژی به‌شدت سقوط کرد و ارزش آن‌ها تا ده‌ها میلیارد دلار پایین آمد.

قوانین جدید همچنین بازی‌های اینترنتی خلاف قانون را هم ممنوع خواهد کرد. دولت چین در سال ۲۰۲۱ اولین اقدامات برای مقابله با شرکت‌های سازنده بازی‌های ویدیویی را اجرا کرد. در این سری قوانین افراد زیر ۱۸ سال فقط یک ساعت در روزهای جمعه، آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل اجازه دارند بازی‌های اینترنتی انجام دهند، اما پیش‌نویس قوانین جدید فراتر از این می‌روند.

بازی‌های اینترنتی اجازه ندارند با سیستم جوایز داخل بازی مردم را به بازی کردن و پول خرج کردن بیش ‌از حد تشویق و وسوسه کنند. ارگان نظارت بر بازی‌های ویدئویی و اداره ملی مطبوعات و انتشارات (ان پی پی‌ای) همچنین می‌گوید این قانون شامل بازی‌هایی که برای لاگ این روزانه و اضافه کردن وجه به‌حساب اعتباری داخل بازی مشوق‌هایی دارند می‌شود.

ایوان سو، تحلیلگر روزنامه مورنینگ استار می‌گوید: «حذف این مشوق‌های داخل بازی به‌احتمال‌زیاد تعداد کاربرانی که روزانه وارد بازی‌های می‌شوند و درنتیجه درآمدزایی داخل اپلیکیشن بازی‌ها را کم می‌کند و می‌تواند سازندگان و منتشرکنندگان بازی‌ها را به‌جایی بکشانند که در طراحی و راه‌های درآمدزایی بازی‌ها تجدیدنظر کنند.»

همین‌طور اعلان‌های داخل بازی ( پاپ آپ) که به افراد در مورد رفتارهای غیرمنطقی در بازی کردن هشدار می‌دهند هم اجباری خواهند شد.

تأثیر قوانین جدید

چین بزرگ‌ترین بازار بازی‌های رایانه‌ای است. شرکت فنّاوری تنسنت یکی از پردرآمدترین شرکت‌ها در صنعت تولید بازی‌های ویدئویی است. این شرکت بخش بزرگی از بازار بازی‌های رایانه‌ای آسیا را در دست دارد و در استودیوهای بازی‌سازی سراسر جهان سرمایه‌گذاری کرده است.

به دنبال آخرین اعلامیه اداره ملی مطبوعات و انتشارات، ارزش سهام شرکت تنسنت تا ۱۲.۴ درصد پایین رفت.

ویگو ژانگ معاون شرکت بازی‌سازی تنسنت گفته است هر قانون و موارد الزامی جدید را تمام و کمال اجرا خواهد کرد. او می‌گوید پیش‌نویس قانون‌های جدید در راستای توجه همیشگی ناظران و قانون‌گذاران به سودآور ماندن مدل کسب‌وکار شرکت‌های بازی‌سازی و توان اجرایی کردن آن‌ها طراحی‌شده است.

او اضافه کرد از سال ۲۰۲۱ که قوانین حمایتی از کاربران کودک و کم سن موردتوجه پکن قرار گرفت، کاربران کم‌سن‌وسال وقت و وجه کمتری خرج بازی‌های شرکت تنسنت کرده‌اند.

سهام شرکت رقیب تنسنت به نام نت ایز - که هنوز اظهار نظری در مورد پیش‌نویس قوانین جدید نکرده است- بیش از ۲۴ درصد پایین آمد.

سهام شرکت سرمایه‌گذاری تکنولوژی پروسوس که شرکتی هلندی است تا ۱۴ درصد سقوط کرد. عملکرد شرکت پروسوس در بازار سهام مقدار زیادی به شرکت تنسنت وابستگی دارد زیرا این شرکت بزرگ‌ترین میزان سرمایه‌گذاری در میان شرکت‌های مختلف تکنولوژی را به خود اختصاص داده است.

تأثیر موج وار اعلام این قوانین حتی در هنگ‌کنگ و بر شاخص سهام هنگ سنگ مشاهده شد. ارزش شاخص هنگ سنگ تا ۴ درصد افت پیدا کرد و تا ساعت پایان مراودات سهام تا ۱.۷ درصد پایین آمده بود.

دانیل کامیلو، مشاور حوزه بازی‌های ویدئویی به بی‌بی‌سی گفت هم شرکت تنسنت و هم نت ایز بازی‌های مجانی فراوانی دارند که با روش «پرداخت به‌قصد برد بازی می‌شوند و بازیکنان به شکل واضحی تشویق می‌شوند برای برنده شدن، پول خرج کنند.»

او گفت محدودیت‌های جدید می‌تواند این مدل‌های درآمدزایی دربازی‌ها را محدود کند. درنتیجه شرکت‌های باید نحوه درآمدزایی خود را بازسازی کنند و «در این روند بعضی از بازی‌ها ممکن است از بازار کنار گذاشته شوند.»

بااین‌وجود کامیلو معتقد است هم شرکت تنسنت و هم نت ایز در طولانی‌مدت از تأثیر این قوانین سلامت بیرون خواهند آمد. اما در مورد شرکت‌های کوچک‌تر ممکن است چنین نباشد.

او می‌گوید: «اگر این قوانین جدید چند میلیون به یک شرکت کوچک ضرر وارد کند، احتمال دارد این شرکت نتواند سر پا بماند و تعطیل خواهد شد.»

او ادامه می‌دهد: «سال ۲۰۲۳ سالی پر از مشکلات و برکناری نیروی کار خصوصاً در صنعت بازی‌های ویدئویی در چین بود. به همین دلیل تأثیر این قوانین جدید سهمگین خواهد بود. بخصوص برای شرکت‌های بازی متوسط و کوچک‌تر.»

قوانین جدید دولت برای بازی‌ها از جنبه‌ای دیگر می‌تواند سرعت مجوز گرفتن و چراغ سبز به شرکت‌ها برای تولید بازی‌ها را سریع‌تر کند. در قوانین جدید از ناظران خواسته شد در مدت ۶۰ روز جواب درخواست تأییدیه را اعلام کنند.

در بخش دیگر قانون جدید شرکت‌های منتشرکننده بازی ملزم شده‌اند برای ساخت، ذخیره داده‌های مربوط به بازی‌ها از سرورهای داخلی چین استفاده کنند و نه سرورهای کشورهای دیگر.

طبق گزارش رویترز، دولت تا ۲۲ ژانویه برای دریافت اظهار نظر عمومی در مورد این پیش نویس مهلت داده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-12-30 14:26

افزودن دیدگاه جدید