کد مطلب: 

288826

اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی منوط به محاسبه لیست هزینه‌های مودیان است

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه‌فروشان پارچه گفت: اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان جهت شفاف‌سازی و عدالت مالیاتی زمانی قابل اجرا است که لیست هزینه‌های مودیان (اصناف) محاسبه و لحاظ شود.
اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی منوط به محاسبه لیست هزینه‌های مودیان است

به گزارش سیتنا، محمد ولدخانی، رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه‌فروشان پارچه در مورد اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، می‌گوید: «در راستای شفاف سازی و عدالت مالیاتی، اجرای این قانون نیاز به آموزش کافی، تدریجی و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و… دارد.»

محمد ولدخانی، همچنین از ثبت‌نام مرحله به مرحله گروه‌ها و در ابتدا اشخاص حقوقی در بازه زمانی دو ساله جهت اجرا خبر داد تا از مشکلات و عواقب بعدی آن جلوگیری شود.

به گفته او «سازمان امور مالیاتی نیز باید کلیه هزینه‌های بالای زندگی یک واحد صنفی و مودی آن را  با توجه به تورم روزافزون کشور لحاظ کند.»

پوشاک هم از اولویت مردم خارج شد

عدم وجود نقدینگی در جامعه باعث شده که پوشاک و منسوجات از سبد خانوار دور شود و اولویت‌های دیگر جایگزین شود. ولدخانی با بیان این وضعیت، توضیح می‌دهد که «عملاً این کالا خریداری ندارد و به طَبَعِ آن فروش این صنف به حداقل رسیده که جوابگوی حتی مخارج زندگیشان هم نیست.»

ریاست اتحادیه بنکداران و طاقه‌فروشان پارچه، می‌گوید: اعضای صنف ما برای امرار معاش روزانه حتی حاضرند جنس‌های خود را با حداقل سود و یا زیر قیمت بفروشند، اکثر چک‌های مشتریان نیز برگشت می‌خورد؛ در چنین شرایطی چه کسی پاسخ اعضای اتحادیه را می دهد؟

ولدخانی به قوانین دست و پاگیری اعم از سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها و غیره اشاره می‌کند که با توجه به عدم آموزش اعضا عملاً امکان‌پذیر نیست و هشدار می‌دهد که باید در جهت رفاه حال اعضای صنف که از ابتدای سال با رکود شدیدی روبه‌رو شده تدبیری اندیشه شود.

در این شرایط امکان سود آوری به حداقل و یا با ضرر است

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه‌فروشان پارچه پیشنهاد می‌دهد که «در این شرایط یکبار هم شده مدیران مالیاتی از طریق اتحادیه‌ها آموزش‌های لازم را ببینند تا از این مسیر، در نحوه رسیدگی و نحوه پاسخگویی تجدید نظری از سوی آن‌ها اتفاق بیافتد.»

به گفته ولدخانی: «در راستای عدالت مالیاتی همیشه میزان سودآوری، یک درصد هم تضمین شده نیست چرا که در این شرایط امکان سود آوری به حداقل و یا با ضرر است.»

او به زمان کرونا اشاره می‌کند که عملاً فعالیت نداشتیم، مالیات نه تنها پولش را مطالبه کرد بلکه جرایم را هم دریافت کرد.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه‌فروشان پارچه، می گوید: همه ما در این کشور زندگی می‌کنیم و می‌توانیم درک کنیم که این قشر از جامعه همیشه در صحنه‌ها حضور داشتند چه در زمان انقلاب و چه در زمان بلایای طبیعی و از جمله زمان کرونا‌. لذا خواهشمند است سازمان به اصناف نگاه ویژه داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-16 14:58

افزودن دیدگاه جدید